Powered by

"Αλμα" στις κρουαζιέρες από Πειραιά στο 4μηνο

Ενθαρρυντικές ενδείξεις για ανοδική δυναμική της τουριστικής κίνησης που συνδέεται με κρουαζιέρες που αναχωρούν από την Ελλάδα (home porting) καταγράφηκαν στο πρώτο τετράμηνο της χρονιάς. Εξέλιξη η οποία ενδέχεται να εξισορροπήσει τις όποιες απώλειες από τη μείωση των προγραμματισμένων προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων (σ.σ. στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν αναχωρούν από τον Πειραιά, αλλά διέρχονται από τη χώρα μας) σε ελληνικά λιμάνια κατά περίπου 20% φέτος σε σύγκριση με το 2016.

Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου και η απόφαση των κορυφαίων «παικτών» της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας να αποτραβηχτούν σε αυτή τη φάση δυτικότερα στη Μεσόγειο είναι η βασική αιτία για τη μείωση των προγραμματισμένων προσεγγίσεων και σε ελληνικά λιμάνια.

Οι λιγότερες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, ωστόσο, δεν μεταφράζονται αυτομάτως σε ανάλογη μείωση του αριθμού επιβατών, καθώς τα κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν είναι μεγαλύτερα. Με αυτό το δεδομένο, παράγοντες της αγοράς επιμένουν πως τα τελικά μεγέθη της φετινής χρονιάς θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από τις πληρότητες αυτών των πλοίων, αλλά και τη συμμετοχή σε κρουαζιέρες που αναχωρούν και τερματίζουν το δρομολόγιό τους στην Ελλάδα.

Σ’ αυτό το «κάδρο», ο ρόλος του Πειραιά αναδεικνύεται ως κομβικός, καθώς είναι το λιμάνι που έχει τη δυνατότητα να υποδέχεται τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα λιμάνια.

Αναπόφευκτα, η Αθήνα, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ο Πειραιάς συγκροτούν ένα «τρίγωνο» από τη λειτουργία του οποίου εξαρτάται η ανάπτυξη του τομέα κρουαζιέρας στη χώρα μας. Την ίδια στιγμή, η αύξηση των ξένων επισκεπτών που έρχονται στην ελληνική πρωτεύουσα για να ξεκινήσουν από τον Πειραιά την κρουαζιέρα τους αναδεικνύεται σε βασική παράμετρο, προκειμένου να αναβαθμίσουν τον ρόλο τους και, ταυτόχρονα, να ενισχύσουν το ειδικό τους βάρος στο πλαίσιο του ελληνικού τουρισμού αλλά και της εθνικής οικονομίας στο σύνολό της.

Ο μεν Πειραιάς, στην προσπάθειά του να αναδειχθεί σε βασικό κέντρο της αγοράς κρουαζιέρας της Μεσογείου, το δε «Ελευθέριος Βενιζέλος» να αναβαθμίσει τον ρόλο του στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης και η Αθήνα να καθιερωθεί ως ένας από τους δυναμικότερους προορισμούς της Ευρώπης για σύντομες αποδράσεις (city breaks).

Οι ενθαρρυντικές ενδείξεις προέκυψαν από τα στοιχεία που παρουσίασε ο Γ. Δ/ντής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) Γιάννης Παράσχης, κατά τη διάρκεια των εργασιών του διεθνούς συνεδρίου για τον θαλάσσιο τουρισμό «Posidonia Sea Tourism Forum» που οργανώθηκε πρόσφατα στην Αθήνα.

Σύμφωνα με αυτά, στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2017 οι επιβάτες που έφθασαν με κάποια πτήση στην Αθήνα προκειμένου να ξεκινήσουν την κρουαζιέρα τους έφθασαν τις 20.000, καταγράφοντας αύξηση 113% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εξέλιξη της κίνησης που συνδέεται με κρουαζιέρες που αναχωρούν από τον Πειραιά (home porting) την περίοδο 2013-2016. Από τα στοιχεία που παρουσίασε ο Γ. Δ/ντής του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» προκύπτει πως ενώ ο ελληνικός τουρισμός κατέγραφε διαδοχικά ρεκόρ επισκεπτών και εισπράξεων, οι κρουαζιέρες από Πειραιά κατέγραφαν σημαντική πτώση στο διάστημα 2013-2015. Πιο συγκεκριμένα, οι επιβάτες κρουαζιερών που θα αναχωρούσαν από Πειραιά ήταν 84.550 το 2013 αλλά μειώθηκαν σημαντικά σε 67.289 το 2014 και ακόμα χαμηλότερα (66.268) το 2015.

Το home porting, αντίθετα, φαίνεται πως ενισχύθηκε εντυπωσιακά το 2016, σε μια χρονιά που οι μεγάλοι «παίκτες» της παγκόσμιας αγοράς άρχισαν να αποσύρονται από την ανατολική Μεσόγειο, κυρίως εξαιτίας των προβλημάτων στην Τουρκία και την εμπόλεμη κατάσταση στη Συρία. Έτσι, το 2016 οι επιβάτες που φέρονται να αναχώρησαν από Πειραιά για κάποια κρουαζιέρα σχεδόν διπλασιάστηκαν, φθάνοντας από 66.268 το 2015 σε 123.549 το 2016.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η «ανθρωπογεωγραφία» των επισκεπτών που οδήγησαν στο «μπουμ» των κρουαζιερών που αναχώρησαν από Πειραιά το 2016. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι μισοί από τους επιβάτες που ξεκίνησαν την κρουαζιέρα τους από Πειραιά προέρχονταν από υπερατλαντικούς προορισμούς: τις ΗΠΑ (31%), την Αυστραλία (11%) και τον Καναδά (8%).

Από την ευρωπαϊκή αγορά, οι περισσότεροι επιβάτες ήταν Βρετανοί (15%) και Ισπανοί (8%), με τους Γερμανούς να αντιπροσωπεύουν μόλις το 4%. Με τη στροφή, ωστόσο, κορυφαίων Γερμανών τουρ οπερέιτορ όπως η TUI στην αγορά κρουαζιέρας, παράγοντες του χώρου αναμένουν σημαντική αύξηση των Γερμανών επιβατών κρουαζιέρας στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια.

ΠΗΓΗ: euro2day.gr

Δειτε Επισης

Fitch: Επιβεβαίωσε το ελληνικό αξιόχρεο σε ΒΒΒ- με σταθερές προοπτικές-Οι βασικοί παράγοντες της αξιολόγησης
UBS: Πού βάζει τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα
Amazon: Ποιοι Έλληνες βρίσκονται πίσω από το mega deal της αμερικανικής εταιρείας στην Ελλάδα
Δυναμικά στον τομέα ΑΠΕ της Ελλάδας με επένδυση σε τρία νέα αιολικά πάρκα μεγάλης κλίμακας η Amazon
Στις αγορές με επανέκδοση δεκαετούς ομολόγου το ελληνικό δημόσιο-Στόχος η άντληση €250 εκ.
Πρόωρη αποπληρωμή δανείων και το 2025 προγραμματίζει η Ελλάδα-Ποιος ο στόχος
Κομισιόν: Η Ελλάδα μηδενίζει το δημοσιονομικό έλλειμμα το 2024-2025
Mε βλέψεις στο εξωτερικό οι ελληνικές τράπεζες-Μειώνονται οι στόχοι των MREL
Πόσο κοστίζει τώρα ένα διαμέρισμα στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις-Στις φθηνότερες αγορές η Αθήνα
Θετικό σήμα από Κομισιόν για ελληνική οικονομία-Αβεβαιότητα από την επιβράδυνση της Ευρώπης