Powered by

ΕΕ: Χαλαρώνει τους κανόνες για δημόσιες επενδύσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια

Τη χαλάρωση των κανόνων για τις δημόσιες επενδύσεις στους λιμένες και τους περιφερειακούς αερολιμένες της ΕΕ ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Με βάση τους νέους κανόνες της Επιτροπής, τα κράτη-μέλη μπορούν τώρα να πραγματοποιούν δημόσιες επενδύσεις σε περιφερειακούς αερολιμένες, με κίνηση μικρότερη από 3 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, χωρίς προηγούμενο έλεγχο εκ μέρους της Επιτροπής. Με τον τρόπο αυτό, εκτιμάται ότι θα διευκολυνθούν οι δημόσιες επενδύσεις σε περισσότερους από 420 αερολιμένες σε ολόκληρη την ΕΕ (που αντιπροσωπεύουν περίπου το 13% της εναέριας κυκλοφορίας).

Επίσης, ο νέος κανονισμός επιτρέπει στις δημόσιες αρχές την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των μικρών αερολιμένων με κίνηση έως 200.000 επιβάτες ετησίως. Αυτοί οι μικροί αερολιμένες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των αερολιμένων στην ΕΕ, αλλά μόνο το 0,75 % της εναέριας κυκλοφορίας. Μολονότι αυτοί οι μικροί αερολιμένες μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη συνδεσιμότητα μιας περιοχής, δεν είναι πιθανό να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό στην ενιαία αγορά της ΕΕ, εκτιμά η Επιτροπή.

Όσον αφορά στους λιμένες, τα κράτη-μέλη μπορούν τώρα να πραγματοποιούν δημόσιες επενδύσεις ύψους έως και 150 εκατ. ευρώ σε θαλάσσιους λιμένες και έως και 50 εκατ. ευρώ σε λιμένες εσωτερικής ναυσιπλοΐας, χωρίς προηγούμενο έλεγχο εκ μέρους της Επιτροπής. Ο κανονισμός επιτρέπει στις δημόσιες αρχές την κάλυψη ορισμένων δαπανών.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, η Επίτροπος Μάργκρετ Βεστάγκερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: «Με τις σημερινές αλλαγές τα κράτη-μέλη θα εξοικονομούν χρόνο και κόπο όταν επενδύουν στους λιμένες και αερολιμένες. Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν στην Επιτροπή να εστιαστεί στα μέτρα κρατικών ενισχύσεων που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για τον ανταγωνισμό, στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς, δηλαδή να είναι "μεγάλη στα μεγάλα θέματα και μικρή στα μικρά", προς όφελος όλων των Ευρωπαίων πολιτών».

Εξάλλου, ο νέος κανονισμός της Επιτροπής περιλαμβάνει απλουστεύσεις και στον τομέα του πολιτισμού. Η Επιτροπή θα εξετάζει μόνο τις υποθέσεις κρατικών ενισχύσεων που αφορούν μεγάλα ποσά ενισχύσεων για πολιτιστικά έργα και αθλητικές εγκαταστάσεις (και μόνο εάν τα εν λόγω μέτρα συνιστούν πράγματι κρατική ενίσχυση, πράγμα που δεν συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις).

Δειτε Επισης

Βουτιά στην ιαπωνικές εξαγωγές-Κατακόρυφη πτώση στις αποστολές προς ΗΠΑ
ΗΠΑ: Μειωμένη ζήτηση και δασμοί επιβραδύνουν τη βιομηχανική παραγωγή
Η δύσκολη εξίσωση της Fed και το μεγάλο δίλημμα Πάουελ για τα επιτόκια στις ΗΠΑ
Φον ντερ Λάιεν: Περίπλοκες οι εμπορικές διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ-Στόχος η επίτευξης συμφωνίας έως τις 9 Ιουλίου
Νέες κυρώσεις στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας από το Ηνωμένο Βασίλειο...Aπαγορεύσεις σε ακόμη 20 πλοία
Handelsblatt: Η Ε.Ε. είναι διατεθειμένη να δεχτεί ενιαίο δασμό 10% από τις ΗΠΑ υπό όρους
Γερμανία: Επιστροφή στην ανάπτυξη το 2025-Τι προβλέπουν οι οικονομολόγοι
Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Περιορισμένος ο κίνδυνος απόκλισης από τον στόχο για τον πληθωρισμό
Oxford Economics: Οι δασμοί δεν θα περιορίσουν τις καταναλωτικές δαπάνες στην Ευρώπη
Ποιες χώρες διαθέτουν τα περισσότερα αποθέματα χρυσού-Οι μεγαλύτερες αγορές και οι μεγαλύτεροι πωλητές