Ναυπηγείο και πλωτή δεξαμενή στη Λεμεσό

Καταρτίστηκαν και τέθηκαν ενώπιον του Τμήματος Περιβάλλοντος οι Μελέτες Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον για τα έργα εγκατάστασης και λειτουργίας προκατασκευασμένης πλωτής δεξαμενής από την Multimarine Shipyards Ltd καθώς και η ανέγερση ναυπηγοεπισκευαστικού εργαστηρίου από την Multimarine Services Ltd εντός των εγκαταστάσεων του Λιμένα Λεμεσού.

Οι Μελέτες που ετοιμάστηκαν από την ISOTECH και θα εξεταστούν σύντομα από το αρμόδιο Τμήμα, επισημαίνουν πως η ανέγερση ναυπηγοεπισκευαστικού εργαστηρίου έρχεται να συμπληρώσει ένα σημαντικό κενό υποδομής."Το κράτος έχει προχωρήσει σε υλοποίηση πολιτικής για προσέλκυση ναυτικού τουρισμού μέσω και της κατασκευής μαρίνων σε όλες τις παραθαλάσσιες πόλεις. Επίσης προωθεί έντονα τα θέματα εξόρυξης των υδρογονανθράκων, με αναγκαίες υποστηρικτικές υποδομές που περιλαμβάνουν και έργα όπως το προτεινόμενο".

Πλωτή Δεξαμενή
Η εγκατάσταση και λειτουργία προκατασκευασμένης πλωτής δεξαμενής μήκους 120μ. και πλάτους 32μ. θα γίνει από την εταιρεία Multimarine Shipyards Ltd στη νοτιοανατολική πλευρά της λεκάνης του Λιμένα Λεμεσού. «Για σκοπούς πρόσδεσης της δεξαμενής, το έργο συμπεριλαμβάνει και την κατασκευή κρηπιδώματος 42μ. στην ίδια περιοχή». Η πλωτή δεξαμενή θα είναι ιδιοκτησία της εταιρεία Multimarine Shipyards, αλλά όλες οι εργασίες θα διεκπεραιώνονται από την εταιρεία Multimarine Services.

Η Πλωτή Δεξαμενή είναι Ουκρανικής κατασκευής με τεχνολογία που αναπτύσσει και εφαρμόζει η συγκεκριμένη κατασκευάστρια εταιρεία, θα προκατασκευαστεί στην Ουκρανία και θα ρυμουλκηθεί στη Κύπρο.Η εν λόγω δεξαμενή προορίζεται για τον ελλιμενισμό και την επισκευή σκαφών και πλωτών ναυπηγημάτων μέχρι 7100 t. 

Συγκεκριμένα, η Δεξαμενή θα έχει σχήμα Uκαι αποτελείται από αποβάθρα και δύο πτερύγια-τοίχους από χάλυβα, ενώ έχει σχεδιαστεί για να είναι λειτουργήσιμη για 50 χρόνια. 

Αξίζει να σημειωθεί πως η πλωτή δεξαμενή αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 30 σκάφη ανά έτος, με το μέσο χρόνο δεξαμενισμού του κάθε σκάφους να είναι γύρω στις 10 μέρες. Στη δεξαμενή θα εργάζονται περίπου 20 άτομα και ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει λειτουργία της κατά την διάρκεια της ημέρας.



Ναυπηγοεπισκευαστικό εργαστήριο
Η ανέγερση και λειτουργία του ναυπηγοεπισκευαστικού εργαστηρίου θα γίνει από την Multimarine Services Ltd εντός των εγκαταστάσεων του Λιμένα Λεμεσού σε χερσαίο χώρο 6400τμ., πλησίον του νοτιοδυτικού άκρου της δυτικής λεκάνης του λιμανιού.

Σκοπός του έργου είναι η παροχή ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών στο Λιμένα Λεμεσού. Συνδέεται άρρηκτα με την εγκατάσταση και τη λειτουργία της πλωτής δεξαμενής (δυνατότητα δεξαμενισμού πλοίων εκτοπίσματος μέχρι και 7100 τόνους). Λόγω της διεύρυνσης των υπηρεσιών της εταιρείας Μultimarine με τη λειτουργία της πλωτής δεξαμενής, παρουσιάστηκε η ανάγκη αναβάθμισης της υφιστάμενης υποδομής, που ήδη λειτουργεί εντός του λιμανιού. Έτσι το νέο-προτεινόμενο εργαστήριο, θα λειτουργεί υποστηριχτικά στις υφιστάμενες υποδομές.

Οι μελετητές της ΜΕΕΠ έχουν πεισθεί ότι: «Το όλο έργο της αναβάθμισης των υπηρεσιών ναυπηγοεπισκευής, μέσω των προτεινόμενων δράσεων της ΜΜS, παρουσιάζεται σκόπιμο για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του Λιμανιού Λεμεσού σε σχέση με τα άλλα λιμάνια της περιφέρειας και θα αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα για την προσέγγιση μεγάλων πλοιοκτητριών εταιρειών».

Στην μελέτη επισημαίνεται ότι η σκοπιμότητα υλοποίησης του έργου έχει εξεταστεί σφαιρικά. Από άποψη βιωσιμότητας η εταιρεία ανάπτυξης του έργου έχει εκπονήσει σχετική μελέτη με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, γεγονός που επέτρεψε τόσο σε αυτήν όσο και στο τραπεζικό ίδρυμα που την υποστηρίζει, να λάβουν το επιχειρηματικό ρίσκο. Σε επίπεδο γενικού συμφέροντος το έργο έρχεται να συμπληρώσει ένα σημαντικό κενό υποδομής. Το κράτος έχει προχωρήσει σε υλοποίηση πολιτικής για προσέλκυση ναυτικού τουρισμού μέσω και της κατασκευής μαρίνων σε όλες τις παραθαλάσσιες πόλεις. Επίσης προωθεί έντονα τα θέματα εξόρυξης των υδρογονανθράκων, με αναγκαίες υποστηρικτικές υποδομές που περιλαμβάνουν και έργα όπως το προτεινόμενο.

Δειτε Επισης

Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες