«Γεφύρι της Άρτας» η Μαρίνα Πάφου
07:06 - 21 Απριλίου 2017
Εξελίξεις επί εξελίξεων υπάρχουν στο θέμα της Μαρίνας Πάφου, καθώς μετά το ναυάγιο με την κοινοπραξία Poseidon, η Διαχειριστική Επιτροπή Μαρίνων κάλεσε την Pafilia να χρηματοδοτήσει το έργο στην τοποθεσία Πότιμα.
Η αρμόδια Επιτροπή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού έκρινε ότι η Poseidon Grand Marina Paphos δεν ικανοποιούσε τους όρους και τις προϋποθέσεις τους διαγωνισμού, αποφασίζοντας έτσι να καλέσει την Pafilia προκειμένου να παρουσιάσει τα απαραίτητα στοιχεία για χρηματοδότηση του έργου.
Στα δικαστήρια η Poseidon
Ωστόσο, την ώρα που η Επιτροπή ανέθεσε στη συγκεκριμένη εταιρεία την εκτέλεση του έργου, η Poseidon έχει ήδη δώσει οδηγίες στους νομικούς συμβούλους της να καταχωρήσουν το συντομότερο δυνατό προσφυγή στο Δικαστήριο και να λάβουν όλα τα απαραίτητα δικαστικά και άλλα νόμιμα μέτρα για την προστασία των συμφερόντων και δικαιωμάτων της για ακύρωση της απόφασης, κάνοντας λόγο για «άκυρη και παράνομη απόφαση του Υπουργείου».
Από την άλλη, σημειώνεται ότι έχουν ξεκινήσει οι διεργασίες από πλευράς της Pafilia για την υλοποίηση των όρων της προσφοράς αλλά και της παρουσίασης των αποδεικτικών στοιχείων για τη χρηματοδότηση του έργου. Ωστόσο, οι διαδικασίες βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο, καθώς το αρμόδιο Υπουργείο ανέθεσε μόλις πριν λίγες μέρες το project στην εταιρεία.
Το μεγάλο στοίχημα για την Pafilia, η οποία υπέγραψε στο τέλος Νοεμβρίου του 2016 συμβόλαιο €77 εκατ. για τη δημιουργία του ONE, του υψηλότερου οικιστικού παραλιακού κτηρίου της Ευρώπης που θα ανεγερθεί στη Λεμεσό, είναι η εξασφάλιση χρηματοδότησης για το έργο της Μαρίνας Πάφου.
Το ONE, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει ένα εμβληματικό κτήριο για τα κυπριακά δεδομένα, έχει ήδη δεχθεί σημαντικές διακρίσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Την ίδια ώρα, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε αναδιάρθρωση των δανειακών της υποχρεώσεων και έχοντας αποκτήσει νέα εντυπωσιακά γραφεία στη Λεμεσό, ευελπιστεί ότι θα καταφέρει να αντλήσει την απαραίτητη χρηματοδότηση για το έργο στην περιοχή Πότιμα της Πάφου.
Μία δεκαετία και βάλε
Το ιστορικό της υπόθεσης του έργου που αφορά στην ανάπτυξη της Μαρίνας Πάφου φτάνει σε βάθος δεκαετίας, καθώς οι ενδιαφερόμενες εταιρείες/κοινοπραξίες είχαν υποβάλει προσφορές στις 29 Ιουνίου 2007 για τον διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί το 2006.
Στη συνέχεια, η υπόθεση ακολούθησε τη νομική οδό, καθώς οι προσφοροδότες προσέφυγαν στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών εισηγούμενες ότι η κατακύρωση της προσφοράς στην Pandora Investements, του Ομίλου Λεπτός, δεν πληρούσε τους όρους του διαγωνισμού.
Μετά την ακυρωτική απόφαση της Αναθεωρητικής Αρχής Προσφορών, η επηρεαζόμενη κοινοπραξία προσέφυγε στο Ανώτατο Δικαστήριο ζητώντας και επιτυγχάνοντας αναστολή της διαδικασίας και προσωρινό διάταγμα αναστολής της απόφασης της Αρχής.
Έπειτα από μία πολυετή νομική διαμάχη που κράτησε, το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε στο τέλος του 2015 να κατακυρώσει το έργο στην κοινοπραξία Poseidon.
Στη συνέχεια, τον Μάιο του 2016, η Διαχειριστική Επιτροπή Μαρίνων, λαμβάνοντας υπόψη και σχετική συμβουλή της Νομικής Υπηρεσίας, αποφάσισε την αποστολή της επιστολής ανάθεσης για την κατασκευή της Μαρίνας Πάφου στην Poseidon.
Υπενθυμίζεται ότι πριν την κατάληξη στην Pafilia, τον Απρίλιο του 2017, είχε κληθεί προηγουμένως η Poseidon να αποδείξει ότι διαθέτει τα αναγκαία κεφάλαια για την υλοποίηση του έργου.
Είχε προηγηθεί μάλιστα, τον Μάρτιο του 2017, γνωμάτευση από τον Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας Κώστα Κληρίδη, ο οποίος κλήθηκε να γνωμοδοτήσει κατά πόσο τα στοιχεία που έχει προσκομίσει η κοινοπραξία ικανοποιούν τους όρους του διαγωνισμού.
Σημειώνεται ότι, με βάση τους όρους του διαγωνισμού, η Μαρίνα Πάφου θα είναι δυναμικότητας 1.000 σκαφών περίπου και θα περιλαμβάνει πέραν των 42.000 τ.μ. οικιστικών και εμπορικών αναπτύξεων.