Τηλεπικοινωνίες: Γη και ύδωρ για αύξηση μεριδίου
07:34 - 12 Απριλίου 2017

Ρέστα φαίνεται να δίνουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην Κύπρο σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, καθώς σταδιακά γίνονται βήματα από μέρος τους για εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους Κύπριους καταναλωτές, με απτά παραδείγματα όπως αυτό της MTN που πρόσφατα λάνσαρε την υπηρεσία συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς επίσης και αυτό της Cablenet που σύντομα εισέρχεται και στο χώρο της κινητής ενισχύοντας έτσι και οι δύο εταιρείες το πακέτο των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών προς τους συνδρομητές τους και μη.
Πάντως, στόχος και των τεσσάρων εταιρειών είναι να διευρύνουν περαιτέρω τους συνδρομητές τους εμπλουτίζοντας τα υφιστάμενα προϊόντα και υπηρεσίες τους ή επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες και νέα δίκτυα, αναπροσαρμόζοντας την τιμολογιακή τους πολιτική με περισσότερα πακέτα και προσφορές, ανταποκρινόμενες τόσο στις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες των συνδρομητών τους όσο και στις ολοένα αλλαγές στον τομέα των τηλεπικοινωνιών.
Στην κινητή η Cablenet
Στο επόμενο μεγάλο βήμα προχωρεί σύντομα η Cablenet με την εισαγωγή στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, κάτι το οποίο απουσίαζε μέχρι στιγμή από το πακέτο προϊόντων που παρείχε στους συνδρομητές της. Στο χώρο της κινητής εισέρχεται αξιοποιώντας το υφιστάμενο δίκτυο της Cyta, αποκτώντας τη δυνατότητα παγκύπριας κάλυψης.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι τεχνικές διαδικασίες για είσοδο της Cablenet στην κινητή, όπως και τα συστήματά της, ήταν έτοιμα σε μεγάλο βαθμό από καιρό και με την τακτοποίηση και των τελευταίων λεπτομερειών δηλώνει έτοιμη να εισέλθει στην αγορά της κινητής ως ιδεατός πάροχος – virtual operator.
Δεν υπάρχει στόχος για απόκτηση συγκεκριμένου μεριδίου στην αγορά της κινητής, αλλά μέλημα της εταιρείας είναι όπως η παροχή στους υφιστάμενους της συνδρομητές να έχουν όλες τις υπηρεσίες (σταθερή, διαδίκτυο, τηλεόραση και κινητή) από τον ίδιο πάροχο. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, η Cablenet να προχωρήσει στην παροχή κινήτρων ώστε οι υφιστάμενοι συνδρομητές να επιλέξουν και την νέα υπηρεσία της κινητής.
Νέα σχέδια από Cyta και στο βάθος Ομόνοια
Η Cyta μπορεί μεν να κατέχει τα σκήπτρα στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας σε ό,τι αφορά μερίδιο αγοράς, φαίνεται όμως να «χάνει» έδαφος έναντι των άλλων εταιρειών με βάση τα τελευταία στοιχεία του Γραφείου Επιτρόπου Ρυθμίσεως Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Θέλοντας να εμπλουτίσει τα σχέδια παροχής υπηρεσιών κινητής προς τους συνδρομητές της, λάνσαρε πρόσφατα το RED Family Plan, δίνοντας την ευχέρεια στις οικογένειες να αποκτήσουν το συγκεκριμένο πακέτο με σταθερή μηνιαία χρέωση για τα δύο πρώτα μέλη της οικογένειας και με επιπρόσθετη σταθερή επιβάρυνση για κάθε επιπλέον μέλος της οικογένειας.
Παράλληλα, η Cyta μέσω της συνδρομητικής πλατφόρμας CytaVision επιχειρεί να αλλάξει το τηλεοπτικό σκηνικό στο κυπριακό ποδόσφαιρο μετά και την απόφαση για τερματισμό της ΚΟΠ TV. Συγκεκριμένα, πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες για σύναψη πενταετής συμφωνίας της CytaVision με το ποδοσφαιρικό σωματείο της Ομόνοιας για αναμετάδοση των ποδοσφαιρικών της αγώνων από το 2019, έναντι του ποσού των €1,7 εκατ. το χρόνο. Την ίδια ώρα, η Cyta φέρεται να βρίσκεται σε επαφές και με άλλα ποδοσφαιρικά σωματεία για απόκτηση των αποκλειστικών δικαιωμάτων αναμετάδοσης των αγώνων τους.
H ΜΤΝ ΤV και διαδικτυακή
Με περιεχόμενο παρόμοιο με αυτό που διαθέτουν οι υφιστάμενες πλατφόρμες στην κυπριακή αγορά, έκανε την επίσημη της πρώτη η MTN TV στις αρχές Απριλίου που αποτελεί το μεγάλο λανσάρισμα της εταιρείας για το 2017. Συγκεκριμένα, η MTN TV προσφέρει πάνω από 40 τοπικά κα διεθνή κανάλια σε δύο διαφορετικά πακέτα, τα οποία διατίθενται στους καταναλωτές, ενώ με το TV GO, οι συνδρομητές της MTN TV μπορούν να απολαύσουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο από επιλεγμένα κανάλια και έξω από το σπίτι, στο tablet ή το Smartphone τους, κατεβάζοντας δωρεάν την εφαρμογή που είναι διαθέσιμη σε iOS και Android. Παράλληλα, η TV GO επιτρέπει σε όλους τους συνδρομητές της MTN TV να βλέπουν διαφορετικό κανάλι στην τηλεόραση και διαφορετικό κανάλι στο tablet ή το κινητό, με τη δυνατότητα Multiview.
Την ίδια ώρα, η ΜΤΝ φαίνεται να κερδίζει έδαφος στην κινητή τηλεφωνία καθώς αύξησε το μερίδιο αγοράς από 32,35% το 2015 σε 34,41% το 2016.
Άνοδο στην κινητή και έξυπνα δίκτυα για PrimeTel
Δυναμικά ενισχύει τη θέση της στην κυπριακή αγορά η PrimeTel τα τελευταία χρόνια, με το μερίδιο της στην αγορά κινητής μηνιαίων συμβολαίων να ανέρχεται το 2016 στο 7,9% (σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΡΗΕΤ), ενώ το μερίδιο της στην σταθερή τηλεφωνία ανήλθε στο 15,4% και στο mobile broadband στο 20,5%. Την ίδια ώρα, το μερίδιο της στην αγορά της κινητής αυξήθηκε από 4,92% το 2015 σε 6,74% το 2016.
Μπορεί μεν η PrimeTel να έχει χάσει την Ομόνοια από το χαρτοφυλάκιο της, ωστόσο δεν παύει να στοχεύει στην εισαγωγή καινούργιων τεχνολογικά αναβαθμισμένων λύσεων και στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών cloud και Internet of Things. Μάλιστα, ήδη PrimeTel φαίνεται να έχει θέσει σαν στόχο την περίληψη στο δίκτυο του το 4,5G που βρίσκεται στα σκαριά.
Παράλληλα, η PrimeTel φαίνεται να είναι έτοιμη να αντεπεξέλθει και στο machine2machine traffic, καθώς πρόσφατα κέρδισε το κρατικό συμβόλαιο για εγκατάσταση εξοπλισμού και λογισμικού σε δυόμισι χιλιάδες κυβερνητικά οχήματα, μέσω του οποίου θα γίνεται ο εντοπισμός των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο (Real-time tracking).