Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών για καταναλωτές και εμπόρους

Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ) εγκαινίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την Υπηρεσία Προστασία Καταναλωτή να εφιστά την προσοχή σε επιχειρήσεις και ιδιαίτερα όσες προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου.

Πρόκειται για μια πλατφόρμα, η οποία παρέχει στους καταναλωτές και στους εμπόρους πρόσβαση σε μια εναλλακτική διαδικασία επίλυσης των διαφορών που ανακύπτουν από αγορές μέσω διαδικτύου. 

Συνοπτικά, μέσω της πλατφόρμας ΗΕΔ, οι καταναλωτές που αγοράζουν διαδικτυακά από την Κύπρο και από άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, καθώς και οι έμποροι που πωλούν στην Κύπρο ή σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ, έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλύουν τις συμβατικές διαφορές τους απευθείας μέσω διαδικτύου.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή τονίζει ότι σύμφωνα με το Άρθρο 14 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 524/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών, όλες οι επιχειρήσεις της ΕΕ που πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου, έχουν την υποχρέωση να παρέχουν, μέσα στους δικτυακούς τους τόπους:

- τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο προς την πλατφόρμα ΗΕΔ, ο οποίος θα πρέπει να είναι ευπρόσιτος στους καταναλωτές, καθώς και
- τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου.

Επιπρόσθετα, εάν οι εν λόγω έμποροι/επιχειρήσεις που εμπορεύονται διαδικτυακά, έχουν δεσμευθεί ή είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν έναν ή περισσότερους φορείς Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών για την επίλυση διαφορών με τους καταναλωτές, έχουν επιπλέον την υποχρέωση:

- να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την ύπαρξη και τη δυνατότητα χρήσης της πλατφόρμας ΗΕΔ για την επίλυση των διαφορών τους, και
- εάν η προσφορά γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να ενημερώνουν στο ίδιο το ηλεκτρονικό μήνυμα. Η ενημέρωση παρέχεται επίσης, κατά περίπτωση, στο πλαίσιο των γενικών όρων και προϋποθέσεων που ισχύουν για τη σύμβαση ηλεκτρονικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – προκειμένου να βοηθήσει τους εμπόρους/επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις πιο πάνω υποχρεώσεις – έχει αναπτύξει διάφορα banners για την πλατφόρμα ΗΕΔ, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά προτίμηση από τις επιχειρήσεις. Προς διευκόλυνση των κυπριακών επιχειρήσεων, επισυνάπτονται τα εν λόγω banners στα ελληνικά και αγγλικά. Υπενθυμίζεται ότι τα banners θα πρέπει να παραπέμπουν στον σύνδεσμο της πλατφόρμας .

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τις κυπριακές επιχειρήσεις να μεριμνήσουν για τη συμμόρφωση τους με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 524/2013, αφού σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο μέχρι €8.543 για τις παραβιάσεις του άρθρου 14 του υπό αναφορά Κανονισμού.

Διευκρινίζεται ότι τον χειρισμό της πλατφόρμας ΗΕΔ, ως το σημείο επαφής για την Κύπρο, έχει αναλάβει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου.

Δειτε Επισης

Πολυκαταστήματα ERA: Με ποσοστό 16,67% μπαίνει στην Gencom η Φάις, συμφερόντων της οικογένειας Πολιτικός
Άνοιξε τις πύλες του το νέο κατάστημα HUGO στο King’s Avenue Mall στην Πάφο (pics)
Η Shein μειώνει τις τιμές μετά τη συμφωνία ΗΠΑ με Κίνα-Τι θα κάνει η Temu
Η Nespresso αποκαλύπτει την συλλογή καλοκαίρι 2025
Η επόμενη μέρα της Ermes μετά την πώληση των ERA-Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες και τα περιουσιακά στοιχεία
Πήρε το «οκ» και από Apple το e-kalathi… Πότε θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία η εφαρμογή
Σώτος Τρικωμίτης: Πήραμε διαβεβαιώσεις, περιμένουμε πράξεις για την ηλεκτροκίνηση-Παραγωγικός ο διάλογος
Αλέξης Βαφεάδης: Ακούσαμε τις θέσεις του ΣΕΜΗΟ, σύντομα νέα σχέδια για ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
ΤΟΜ: 1.300 κλήσεις πολιτών που αναμένουν ραντεβού για αερόσακο-Προχωρούν με αυξημένο ρυθμό οι αντιπροσωπείες
Frou Frou: Βλέπει σημαντική μείωση στις τιμές κακάο μέχρι τέλος 2025-Η εκτίμηση για τις επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου