Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών για καταναλωτές και εμπόρους

Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ) εγκαινίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την Υπηρεσία Προστασία Καταναλωτή να εφιστά την προσοχή σε επιχειρήσεις και ιδιαίτερα όσες προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου.

Πρόκειται για μια πλατφόρμα, η οποία παρέχει στους καταναλωτές και στους εμπόρους πρόσβαση σε μια εναλλακτική διαδικασία επίλυσης των διαφορών που ανακύπτουν από αγορές μέσω διαδικτύου. 

Συνοπτικά, μέσω της πλατφόρμας ΗΕΔ, οι καταναλωτές που αγοράζουν διαδικτυακά από την Κύπρο και από άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, καθώς και οι έμποροι που πωλούν στην Κύπρο ή σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ, έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλύουν τις συμβατικές διαφορές τους απευθείας μέσω διαδικτύου.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή τονίζει ότι σύμφωνα με το Άρθρο 14 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 524/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών, όλες οι επιχειρήσεις της ΕΕ που πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου, έχουν την υποχρέωση να παρέχουν, μέσα στους δικτυακούς τους τόπους:

- τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο προς την πλατφόρμα ΗΕΔ, ο οποίος θα πρέπει να είναι ευπρόσιτος στους καταναλωτές, καθώς και
- τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου.

Επιπρόσθετα, εάν οι εν λόγω έμποροι/επιχειρήσεις που εμπορεύονται διαδικτυακά, έχουν δεσμευθεί ή είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν έναν ή περισσότερους φορείς Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών για την επίλυση διαφορών με τους καταναλωτές, έχουν επιπλέον την υποχρέωση:

- να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την ύπαρξη και τη δυνατότητα χρήσης της πλατφόρμας ΗΕΔ για την επίλυση των διαφορών τους, και
- εάν η προσφορά γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να ενημερώνουν στο ίδιο το ηλεκτρονικό μήνυμα. Η ενημέρωση παρέχεται επίσης, κατά περίπτωση, στο πλαίσιο των γενικών όρων και προϋποθέσεων που ισχύουν για τη σύμβαση ηλεκτρονικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – προκειμένου να βοηθήσει τους εμπόρους/επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις πιο πάνω υποχρεώσεις – έχει αναπτύξει διάφορα banners για την πλατφόρμα ΗΕΔ, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά προτίμηση από τις επιχειρήσεις. Προς διευκόλυνση των κυπριακών επιχειρήσεων, επισυνάπτονται τα εν λόγω banners στα ελληνικά και αγγλικά. Υπενθυμίζεται ότι τα banners θα πρέπει να παραπέμπουν στον σύνδεσμο της πλατφόρμας .

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τις κυπριακές επιχειρήσεις να μεριμνήσουν για τη συμμόρφωση τους με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 524/2013, αφού σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο μέχρι €8.543 για τις παραβιάσεις του άρθρου 14 του υπό αναφορά Κανονισμού.

Διευκρινίζεται ότι τον χειρισμό της πλατφόρμας ΗΕΔ, ως το σημείο επαφής για την Κύπρο, έχει αναλάβει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου.

Δειτε Επισης

Περισσότερα από 80 έργα κόστους άνω του €1 δις για την πόλη και επαρχία Λευκωσίας-Οι ανακοινώσεις Χριστοδουλίδη
Νέος συνέταιρος στην PwC Κύπρου ο Γιώργος Κωνσταντινίδης-Το who is who και πότε εντάσσεται στον Συνεταιρισμό
Aqua Residences: Οικιστικοί πύργοι €40 εκατ. στην περιοχή των πρώην διυλιστηρίων Λάρνακας
Στα €551,2 εκατ. το πλεόνασμα της γενικής κυβέρνησης το πρώτο πεντάμηνο-Τα έσοδα και οι δαπάνες
Μ. Χριστοδουλίδης: Ψήφος εμπιστοσύνης στο ΧΑΚ και στην οικονομία η πρόθεση εισαγωγής μετοχών της Eurobank στο Χρηματιστήριο
Καλοκαιρινά pop-up καταστήματα στο My Mall Λεμεσού-Η απόλυτη εμπειρία αγορών επιστρέφει
Ανανεώνουμε το σαλόνι μας με καλοκαιρινές πινελιές
Δασμοί Τραμπ: Σε ισχύ η μειωμένη επιβάρυνση 10% για τα βρετανικά αυτοκίνητα-Διατηρείται το 25% για την Ιαπωνία
Αν. Ορθοδόξου: Οι εργαζόμενοι από τρίτες χώρες και η ανάγκη περαιτέρω απλοποίησης των διαδικασιών απασχόλησης
Lordos Hotels: Στα σκαριά η ανακαίνιση του Golden Bay-Οι επενδύσεις που έγιναν στα ξενοδοχεία του ομίλου