Πλατεία Ελευθερίας: Στόχος η ολοκλήρωση εντός του 2017
14:45 - 02 Μαρτίου 2017
Η ολοκλήρωση της γέφυρας πάνω από την πλατεία Ελευθερίας και η παράδοσή της προς χρήση από το κοινό το καλοκαίρι του 2017 είναι ο επόμενος στόχος για το έργο, η κατασκευή του οποίου έχει προκαλέσει ταλαιπωρία στο κέντρο της Λευκωσίας.
Σε ξενάγηση που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο, όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες κατασκευής του έργου, ο δήμαρχος Λευκωσίας, Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης διαβεβαίωσε ότι έχουν ξεπεραστεί τα μεγάλα διαδικαστικά προβλήματα και έχουν δοθεί λύσεις στα περισσότερα τεχνικά προβλήματα, σημειώνοντας ότι το έργο προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς.
«Γνωρίζουμε ότι η κατασκευή του έργου έχει ταλαιπωρήσει πάρα πολλούς συμπολίτες μας, συναισθανόμαστε τις ανησυχίες τους και πρώτοι εμείς θέλουμε να ολοκληρωθεί το έργο», ανέφερε ο κ. Γιωρκάτζης, σημειώνοντας ότι πραγματοποιείται νυχθημερόν εργασία για την ολοκλήρωσή του.
Η γέφυρα, η οποία θα ενώνει τις οδούς Ευαγόρου και Παντελίδη, ξεπερνά τα 90 μέτρα και φτάνει σε ύψος 7 μέτρων από το έδαφος.
Από την πλευρά της η υπεύθυνη και συντονίστρια του έργου, Δημοτική Μηχανικός, Αγνή Πετρίδου τόνισε ότι στόχος είναι όπως εντός του 2017 ολοκληρωθεί και το υπόλοιπο έργο. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι το χρονοδιάγραμμα μελετάται από τους αρχιτέκτονες του έργου και αναμένεται απάντηση για το κατά πόσο όντως η γέφυρα μπορεί να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι, καθώς ορισμένα από τα υλικά επί της γέφυρας τυγχάνουν επεξεργασίας στο εξωτερικό.
«Μετά από τροποποιημένο χρονοδιάγραμμα, εχει δοθεί προτεραιότητα στη γέφυρα, η οποία επηρεάζει περισσότερο τον κόσμο, αν και αποτελεί ένα μικρό μέρος του έργου που ξεκινά από την πλατεία Σολωμού και φτάνει μέχρι την πλατεία του ΟΧΙ», σημείωσε η κ. Πετρίδου.
Παράλληλα, τόνισε ότι στην ανατολική τάφρο ολοκληρώθηκαν, η κατασκευή του αμφιθεάτρου, οι βοηθητικοί χώροι κάτω από τα πεζοδρόμια της Στασίνου, η επίστρωση των επιφανειών διακίνησης πεζών, διαμορφώθηκαν οι χώροι πρασίνου και φυτεύτηκαν τα δέντρα.
«Στη δυτική τάφρο διαμορφώθηκαν τα υδάτινα στοιχεία, κατασκευάζεται η καφετέρια και οι χώροι κατά μήκος της Ομήρου, άρχισε η πλακόστρωση των χώρων διακίνησης πεζών και η διαμόρφωση των ανισόπεδων νησίδων», είπε η υπεύθυνη του έργου. Σχετικά με τη γέφυρα, στην ολοκλήρωση της οποίας επικεντρώνονται οι εργασίες αυτή την περίοδο, η κ. Πετρίδου ανέφερε ότι κατασκευάστηκαν και τοποθετούνται τα καλούπια για το ανατολικό στηθαίο, διαμορφώνονται οι ράμπες και τοποθετούνται οι μονώσεις ώστε να αρχίσει η πλακόστρωση της.
Απαντώντας στις επικρίσεις για καθυστερήσεις στην παράδοση του έργου, ανέφερε ότι το έργο ουσιαστικά την τελευταία διετία έχει εισέλθει σε πορεία κατασκευής και ότι άρχισε να χτίζεται τον Φεβρουάριο του 2015, επισημαίνοντας ότι είχε χαθεί πολύτιμος χρόνος μετά τη λύση του συμβολαίου με τον προηγούμενο εργολάβο.
Ταυτόχρονα, εξήγησε ότι οι απαιτήσεις των ανθρώπων που το έχουν σχεδιάσει είναι μεγάλες, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πρόκειται να διστάσουν να ζητήσουν κατεδάφιση ορισμένων σημείων, αν διαπιστωθεί ότι δεν τηρήθηκαν οι απαιτούμενες προδιαγραφές.
Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα €22 εκατ., ενώ με κάποιες τροποποιήσεις ή προσθήκες ενδέχεται να φτάσει στα €25 εκατ.
Σύμφωνα με τη συντονίστρια του έργου, οι τελικές αποφάσεις λαμβάνονται από την Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων του κράτους, στην οποία, μεταξύ άλλων συμμετέχει και η Ελεγκτική Υπηρεσία. «Σε περίπτωση που θεωρηθεί ότι ο εργολάβος κακώς δεν ανταποκρίθηκε στα χρονοδιαγράμματα, τότε θα κληθεί να καταβάλει ρήτρες 6.000 την ημέρα», είπε η κ. Πετρίδου.
Τη διαβεβαίωση ότι εκτός απροόπτου το έργο θα ολοκληρωθεί εντός της χρονιάς έδωσε ο εργολάβος του έργου, διευθυντής της εταιρείας LOIS Builders, Νίκος Λοής. Όπως είπε, τον Δεκέμβριο του 2015, που έγινε η κατασκευή της πλάκας, ήταν «μόνο το πρώτο βήμα, η πρώτη κατασκευή», σημειώνοντας ότι ουσιαστικά το έργο τότε είχε ξεκινήσει.
Εξάλλου, επεσήμανε ότι «είχαμε επίγνωση ότι δεν πρόκειται για ένα απλό έργο, άλλα για ένα έργο υψηλών απαιτήσεων και προκλήσεων, η διαδικασία εκτέλεσης του οποίου είναι πολύ διαφορετική από οποιαδήποτε άλλα αντίστοιχα έργα τα οποία κατασκευάζονται στην Κύπρο».