ΣΚΤ: Από τον Ψευδά θα προλαβαίνει τα NPLs
07:35 - 17 Μαρτίου 2017
Κατά 20% βελτιώθηκαν οι πρόωρες καθυστερήσεις του Συνεργατισμού μέσα στο σύντομο χρονικά διάστημα που δραστηριοποιείται το Κέντρο πρότυπης Διαχείρισης Πρώτων Καθυστερήσεων που λειτουργεί στον Ψευδά. Στόχος του Κέντρου είναι η αποτροπή μετατροπής δανείων, που παρουσιάζουν καθυστερήσεων αποπληρωμών από 7 έως και 90 ημέρες, σε μη εξυπηρετούμενα.
Αξίζει να σημειωθεί πως στο Κέντρο, που λειτουργεί από τον Μάιο του 2016 στη βάση διεθνών βέλτιστων πρακτικών, έχει μετακινηθεί γύρω στα 50 άτομα προσωπικό παγκύπρια και χειρίζεται καθυστερήσεις που αφορούν δάνεια του ενοποιημένου πλέον Συνεργατισμού ύψους €600 εκατ. και γύρω στους 9.000 λογαριασμούς.
Παρουσιάζοντας το Κέντρο πρότυπης διαχείρισης ο γενικός διευθυντής της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας, Νικόλας Χατζηγιάννης ανέφερε πως η «νεοσυσταθείσα Διεύθυνση Διαχείρισης Πρώτων Καθυστερήσεων αποτελεί μέρος της στρατηγικής και της διαχείρισης για τα Μη Εξυπηρετούμενα Δάνεια (ΜΕΔ). Είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι που καταφέραμε εδώ σε μια κοινότητα να αναβιώσουμε τη δραστηριότητα σε ένα κτίριο που είχε εγκαταλειφθεί, εφαρμόζοντας διεθνείς βέλτιστες πρακτικές σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο θέμα. Έχει σημειωθεί καταπληκτική δουλειά τους τελευταίους μήνες και έχουμε δει σημαντική βελτίωση στο συγκεκριμένο τομέα. Δηλαδή, έχουμε δει μείωση στα δάνεια που είναι σε καθυστέρηση από 7 έως και 90 ημέρες».
Παράλληλα ανέφερε πως η Διεύθυνση αποτελεί τον τρίτο πυλώνας της οργανικής δομής που αφορά την στρατηγική του Συνεργατισμού για διαχείριση των ΜΕΔ, μαζί με τη Διεύθυνση Αναδιαρθρώσεων και της Διεύθυνσης Ανάκτησης Χρεών.
Την ίδια ώρα, ο κ. Χατζηγιάννης εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι στο άμεσο μέλλον θα υπάρξουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα από την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών σε συνδυασμό με λύσεις τεχνολογίας.
Από την πλευρά του, ο διευθυντής της Διεύθυνσης, Μιχάλης Ζεβλάρης, επισήμανε ότι στόχος της διεύθυνσης είναι η αποτροπή αύξησης των ΜΕΔ, ενώ πρόσθεσε πως με το έργο που συντελείται στο Κέντρο παρατηρείται μείωση στις καθυστερήσεις αποπληρωμών και με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα διαφαίνεται βελτίωση της εικόνας των πρόωρων καθυστερήσεων κατά 20%.
Αναλύοντας το έργο της Διεύθυνσης ι κ. Ζεβλάρης ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι έχουν χωριστεί σε τέσσερις ομάδες και επικοινωνούν με τους δανειολήπτες, προκειμένου να τους ενημερώσουν για τις καθυστερήσεις και να διαμορφώσουν σε συνεργασία μαζί τους συγκεκριμένο πρόγραμμα εξόφλησης των καθυστερημένων τους δόσεων. Σε περίπτωση που διαφανεί πως λόγω οικονομικών δυσκολιών ο δανειολήπτης αδυνατεί να προβεί στην αποπληρωμή των καθυστερημένων του δόσεων, τότε ο δανειολήπτης παραπέμπεται στο υποκατάστημα του Συνεργατισμού για να αναδιάρθρωση του δανείου του.
Σε ό,τι αφορά τις πρακτικές που ακολουθεί το προσωπικό της διεύθυνσης, τόσο ο κ. Ζεβλάρης όσο και κ. Χατζηγιάννης υπογράμμισαν ότι όλες οι ενέργειες διέπονται από τον κώδικα συμπεριφοράς διαχείρισης καθυστερήσεων που εξέδωσε η Κεντρική Τράπεζα.
Αξίζει να σημειωθεί πως στα ηλεκτρονικά συστήματα της διεύθυνσης γίνεται καταγραφή των εξελίξεων του έργου σε καθημερινή βάση, με τις επιδόσεις και την αποτελεσματικότητα της κάθε ομάδας του Κέντρου να αναρτάται σε οθόνες και γίνεται σύγκριση με τους στόχους που έχουν τεθεί σε μηνιαία βάση.
Η αποτελεσματικότητα της διεύθυνσης αναμένεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο εντός του 2017 με την απόκτηση νέου λογισμικού συστήματος που θα επιτρέπει περισσότερη αυτοματοποίηση.