Κ. Χρυσοχός: Επιβιώνει εκείνος που προσαρμόζεται στην αλλαγή των συνθηκών
20:16 - 14 Μαρτίου 2017

Οι σωστές σχέσεις εμπιστοσύνης με τις τράπεζες αποτελεί βασικό πυλώνα του Ομίλου Εταιρειών Cyfield και γι αυτό στρατηγικό στόχος του Ομίλου είναι η έγκαιρη αποπληρωμή των υποχρεώσεων. Αυτό ανέφερε ο ιδρυτής του Ομίλου Κυριάκος Χρυσοχός ενώπιον του συνεδρίου Business Leader Summit, ο οποίος ανέλυσε τους πέντε πυλώνες πάνω στους οποίους κινήθηκε η στρατηγική του Ομίλου για επιβίωση της κρίσης και την καλλιέργεια κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τους πελάτες.
Προετοιμασία σε καιρούς οικονομικής ανόδου
Απαραίτητος κανόνας για πρόληψη της της κρίσης είναι η διεξοδική ανάλυση των επιχειρηματικών κινδύνων και η δημιουργία εναλλακτικών σεναρίων για αντιμετώπιση όλων των κινδύνων. Το 2001 μετά την κρίση του χρηματιστηρίου όταν ο κόσμος στρἀφηκε σε επενδύσεις στα ακίνητα, συνειδητοποιήσαμε ότι οι αυξήσεις στις τιμές των ακινήτων ήταν υπερβολικές και εκτός πραγματικότητας. Ήταν αναπόφευκτο ότι οι στρεβλώσεις που είχαν δημιουργηθεί , αργά ή γρήγορα θα διογκώνονταν και η φούσκα θα έσκαγε. Έχοντα αυτή την πεποίθηση κατά νου από το 2001 μέχρι το 2008 αποφασίσαμε εκτός από εξαιρέσεις να αγοράσουμε πολύ λίγα νἐα οικόπεδα και να μην αυξήσουμε τα αποθεματικά μας.
Την εποχή της μεγάλης ρευστότητας ο Όμιλος προχώρησε διασπορά των κεφαλαίων του, επενδύοντας σε παραγωγικές μονάδες όπως η αγορά λατομείων, ασφαλτικών, εργοστασίων έτοιμου σκυροδέματος καθώς επίσης και την εισαγωγή «κατρά».
Παράλληλα, ο Όμιλος σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχό από ιδρύσεως του προχώρησε στη δημιουργία σταθερών εισοδημάτων, χτίζοντας ακίνητα προς ενοικίαση με ευνοϊκούς όρους και φερέγγυους ενοικιαστές, έστω και με χαμηλότερα για την εποχή ενοίκια. Τόνισε επίσης, πως ο Όμιλος έχοντας την εμπειρία με την δραστηριοποίηση του στην Ελλάδα και βλέποντας το τι προηγήθηκε, έθεσε τις βάσεις και δημιούργησε τη δυνατότητα επιβίωσης ακόμη και σε περιόδους όπου υπάρχουν μηδενικές πωλήσεις.
Μετά από προσεχτική αξιολόγηση των επιχειρηματικών κινδύνων, αποφασίστηκε το 2001 όπως η ανάπτυξη του Ομίλου δεν θα ξεπερνούσε το 10% ετησίως και αυτό γιατί έπρεπε πάντα η δυνατότητα πώλησης να εξισώνεται με τη δυνατότητα κατασκευής και τη δυνατότητα σωστής χρηματοδότησης. «Αν χτίσω περισσότερα από όσα μπορώ να πωλήσω ή να χρηματοδοτήσω, τότε αντιλαμβάνεστε ότι θα υπάρχουν τεράστια προβλήματα» σημείωσε ο κ. Χρυσοχός, για να προσθέσει ότι ο Όμιλος ενήργησε με βάση αυτή την πολιτική για να έχει πάντα έλεγχο στο κόστος, τόσο της χρηματοδότησης, όσο και του προσωπικού.
Την ίδια ώρα, ο Όμιλος φρόντισε όπως ο επιδιωκόμενος δανεισμός συμβαδίζει με τις οικονομικές δυνατότητες του και τηρούσε ως ευαγγέλιο ότι ο δανεισμός δεν πρέπει να υπερβεί το 50% των κεφαλαίων του, διατηρώντας έτσι ανά πάσα στιγμή διασφαλισμένη την ρευστότητα του.
Έγκαιρη διαπίστωση και παραδοχή της επερχόμενης κρίσης
Με την συνεχή ενημέρωση για τον κλάδο και την καθημερινή καταγραφή στατιστικών στοιχείων για τις πωλήσεις και τις επισκέψεις, ο Όμιλος, ανέφερε ο κ. Χρυσοχός, διαπίστωσε από το 2007 ότι διαφαινόταν η κρίση στον τομέα των ακινήτων και προς το σκοπό αυτό προχώρησε σε άμεση μείωση των τιμών ώστε να είναι σε θέση να μπορεί να προβαίνει σε πωλήσεις ακινήτων πιο γρήγορα από τους ανταγωνιστές του.
Διαχείριση της κρίσης
Κάθε τρεις μήνες ο Όμιλος προχωρούσε σε ανάλυση των στατιστικών στοιχείων, αξιολογούσε τα δεδομένα που διαμορφώνονταν και προέβαινε στη λήψη των απαραίτητων μέτρων. Στόχος ήταν η σταδιακή πώληση των ακινήτων που είχε στη διάθεση του ο Όμιλος και προχωρούσε σε νέες κατασκευές μετά από πώληση.
Παράλληλα, σταμάτησε την παραδοσιακή ακριβή διαφήμιση και προχώρησε στη δημιουργία νέας ιστοσελίδας, απόκτησε παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δημιούργησε διαπροσωπικές σχέσεις εμπιστοσύνης με αξιόλογους κτηματομεσίτες και άλλες πηγές πελατών.
Προχώρησε σε μικρές νέες επενδύσεις για να είναι σε θέση να μειώσει το ρίσκο και να μην τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα του Ομίλου. Δημιουργήθηκαν, επίσης, νέοι μηχανισμοί πωλήσεων προσαρμοσμένοι στα νέα δεδομένα της αγοράς και άνοιξε νέες αγορές στο εξωτερικό.
Τι κάνει σήμερα ο Όμιλος
Στην προσπάθεια του να διαφοροποιηθεί ο Όμιλος προχώρησε στη δημιουργία νέων προϊόντων, μια νέας γενιάς διαμερισμάτων προσαρμοσμένων στον νέο τρόπο ζωής, σε ψηλά κτίρια προσφέροντας ασφάλεια και αξιοποιώντας την τεχνολογία.
Παράλληλα, ο Όμιλος σήμερα αξιοποιεί την εμπιστοσύνη των πελατών και των τραπεζών για την κατασκευή σύγχρονων κατοικιών σε ψηλά κτίρια, διευρύνει την γκάμα των προϊόντων του και αξιοποιεί το κενό που άφησε η κρίση στον ανταγωνισμό.