Air France-KLM και BA αντιμέτωπες με τεράστια πρόστιμα στην ΕΕ
14:28 - 10 Μαρτίου 2017
Μια υπόθεση παγκόσμιου καρτέλ των αεροπορικών εταιριών στις μεταφορές φορτίων που οδήγησε σε πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ το 2010, ξαναέρχεται στο προσκήνιο καθώς κάποιοι μεταφορείς δεν κατάφεραν να φτάσουν σε διακανονισμό.
Η Air France-KLM, η British Airways και μια σειρά άλλοι μεταφορείς ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ από τις ευρωπαϊκές αντιμονοπωλιακές αρχές μέσα στις επόμενες εβδομάδες, αφότου απέτυχαν οι προσπάθειες κλεισίματος διακανονισμών, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν την υπόθεση και τις οποίες επικαλείται το Bloomberg.
Η Μαργκρέτε Βερστάγκερ, η Ευρωπαία επίτροπος που είναι αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού, επιθυμεί να επαναφέρει χρηματικές ποινές ύψους σχεδόν 800 εκατ. ευρώ για ένα καρτέλ στη μεταφορά φορτίων. Ευρωπαϊκό δικαστήριο είχε αποφασίσει το 2015 να μην επιβληθούν αυτά τα πρόστιμα για διαδικαστικούς λόγους, ανέφεραν οι πηγές.
Το τελικό ποσό των προστίμων μπορεί να είναι κάπως διαφορετικό από εκείνο που είχε αρχικά επιβληθεί, ανέφεραν αυτά τα πρόσωπα.
Πολλές αεροπορικές εταιρίες ήλπιζαν να φτάσουν σε διακανονισμό για να περιορίσουν επακόλουθες μηνύσεις από πελάτες και να αποφύγουν περισσότερες μάχες με την ΕΕ στις δικαστικές αίθουσες, εξήγησαν οι πηγές.
Ωστόσο άλλες εταιρίες δεν μπόρεσαν να συμφωνήσουν σε έναν οριστικό διακανονισμό, με αποτέλεσμα η υπόθεση να ενδέχεται να «τραβήξει» χρόνια, πιθανώς λόγω εφέσεων.
Το πρακτορείο θυμίζει πως 11 αεροπορικές εταιρίες τιμωρήθηκαν με πρόστιμα 790,5 εκατ. ευρώ το 2010. Στην Air France-KLM επιβλήθηκε ποινή περίπου 310 εκατ. ευρώ, ενώ στην BA της IAG πρόστιμο 104 εκατ. ευρώ.
Η Κομισιόν είχε διευκρινίσει πως οι εταιρίες είχαν ενορχηστρώσει ένα παγκόσμιο καρτέλ που επηρέαζε τις υπηρεσίες μεταφοράς φορτίων στην Ευρώπη, συντονίζοντας τις ενέργειές τους όταν επρόκειτο για προσαυξήσεις για καύσιμα και ασφάλεια, χωρίς εκπτώσεις, για περίοδο άνω των έξι ετών.
Στην Deutsche Lufthansa δεν επιβλήθηκε πρόστιμο επειδή ενημέρωσε τις ευρωπαϊκές αρχές. Ο εκπρόσωπος του μεταφορέα, Andreas Pauker, τόνισε πως η εταιρία γνωρίζει ότι η ΕΕ σχεδιάζει να καταλήξει σε νέα απόφαση. Πρόσθεσε πως οι αρχές επιβεβαίωσαν στον μεταφορέα πως το status του ως πληροφοριοδότη ισχύει και ότι εξακολουθεί να εξαιρείται από τυχόν πρόστιμα.
ΠΗΓΗ: euro2day.gr