Τι προτιμούν οι καταναλωτές για τις τεχνολογίες πληρωμών
19:38 - 01 Μαρτίου 2017
Τα ψηφιακά πορτοφόλια συνέχισαν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον στα smartphones και τους φορητούς υπολογιστές σε όλο τον κόσμο, και κυριάρχησαν στις συζητήσεις σχετικά με τους νέους τρόπους πληρωμών. Το θέμα πλέον κατακτά την κορυφή (75%) στις social συζητήσεις που καταγράφει και αναλύει η έρευνα της Mastercard, Digital Payments, στη φετινή της ετήσια έκδοση, για το 2017.
Παράλληλα, οι καταναλωτές δείχνουν ένα αυξημένο ενδιαφέρον για νέες τεχνολογίες που μπορούν να κάνουν τις αγορές τους πιο γρήγορες, πιο εύκολες και πιο ασφαλείς. Το θέμα της εικονικής πραγματικότητας επίσης, συγκεντρώνει το πιο θετικό συναίσθημα στις συζητήσεις, καθώς οι καταναλωτές φαντάζονται να μπορούν να ολοκληρώσουν μία αγορά, απλά και μόνο με ένα νεύμα του κεφαλιού.
Φέτος για 5η χρονιά, η ετήσια έρευνα της Mastercard ‘Digital Payments’ -η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την PRIME Research και την Synthesio- ανέλυσε περισσότερες από 3,5 εκατομμύρια συζητήσεις παγκοσμίως, σε διαφορετικά social media κανάλια, όπως Twitter, Facebook, Instagram και Weibo.
«Η τεχνολογία υπόσχεται, και ταυτόχρονα δημιουργεί τις προϋποθέσεις, για μία ζωή με λιγότερα μετρητά, κάνοντάς την πραγματικότητα για όλο και περισσότερους ανθρώπους, καθημερινά», δήλωσε η Marcy Cohen, VP, Digital Communications της Mastercard. «Η φετινή έρευνα αποκαλύπτει μία αλλαγή στο επίπεδο του ενδιαφέροντος για νέους τρόπους αγορών και πληρωμών, που μέχρι και μερικά χρόνια πριν θα φάνταζαν εκτός πραγματικότητας».
Υιοθετώντας τις αναδυόμενες τεχνολογίες
Η αυξημένη αποδοχή των ψηφιακών πορτοφολιών στα φυσικά καταστήματα, το διαδίκτυο και σε αγορές εντός εφαρμογών (in-app) προκάλεσε πάνω από 2 εκατομμύρια αναφορές, με το 84% αυτών να καταγράφονται στο Twitter. Εκτός από τις πληρωμές όμως, οι καταναλωτές προσβλέπουν και σε πρόσθετες λειτουργίες, όπως την αποθήκευση στοιχείων καρτών προγραμμάτων επιβράβευσης καθώς και την υποστήριξη closed-loop συστημάτων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η ενεργοποίηση νέων τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και οι «έξυπνοι» οικιακοί βοηθοί ήταν το δεύτερο θέμα με τις περισσότερες συζητήσεις μέσα στο 2016. Οι νέοι αυτοί τρόποι πληρωμής προκάλεσαν ισχυρό ενδιαφέρον στους καταναλωτές κατά το τέταρτο τρίμηνο, καθώς οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στους τρόπους πληρωμών με πιο νέες και «εξυπνότερες» συσκευές.
On the Go. Οι φορητές συσκευές -wearables- οδήγησαν τις συζητήσεις σχετικά με τις νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες, οι οποίες τροφοδοτήθηκαν από ανακοινώσεις συνεργασιών ανάμεσα σε εταιρείες που αναπτύσσουν τεχνολογία και εταιρείες παροχών πληρωμών.
Στην Υπηρεσία σας. Έξυπνοι βοηθοί, εικονική πραγματικότητα και τεχνητή νοημοσύνη ήταν μεταξύ των ανερχόμενων θεμάτων προς συζήτηση.
Συνδέοντας τις Συσκευές σας. Το λεγόμενο Internet of Things, αποτέλεσε ένα από τα πιο δημοφιλή θέματα, με την πλειονότητα των σχετικών συζητήσεων να καταγράφονται στην Β. Αμερική (44%) και την Ευρώπη (34%). Πιο συγκεκριμένα, οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στο πως το Internet of Things θα γίνει Internet of Payments, ώστε οι πληρωμές να μπορούν να πραγματοποιούνται από οποιαδήποτε συνδεδεμένη συσκευή.
Peace of Mind, Σήμερα και αύριο
Στις συζητήσεις τους οι καταναλωτές υπογράμμιζαν συνεχώς ότι η επιτυχία των νέων τεχνολογιών και των νέων τρόπων πληρωμής θα κριθεί από την ασφάλεια και την προστασία που θα προσφέρουν, σε μεγαλύτερο βαθμό από τις ήδη υπάρχουσες. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (43%) έδειξαν το ενδιαφέρον τους για τη χρήση τόσο βιομετρικών χαρακτηριστικών, όσο και άλλων μορφών ταυτοποίησης, τα οποία θα προσφέρουν αυξημένη ασφάλεια και μείωση στο ενδεχόμενο απάτης, προχωρώντας ένα βήμα πέρα από τα παραδοσιακά συνθηματικά (passwords).
Στις άκρες των δακτύλων σας. Νέες εξελίξεις σε ζητήματα αναγνώρισης προσώπου και ταυτοποίησης μέσω δακτυλικών αποτυπωμάτων, αποτέλεσαν το περιεχόμενο σε περισσότερες από τις μισές συζητήσεις (51%) σχετικά με βιομετρικά και ταυτοποίηση. Παράλληλα, το social media buzz σχετικά με τις νέες αυτές τεχνολογίες βιομετρικών και ταυτοποίησης, υπήρξε ιδιαίτερα θετικό.
Χαμογελάστε. Οι συζητήσεις σχετικά με τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου, επικεντρώθηκαν στο Identity Check Mobile app της Mastercard, to Hands Free app της Google, καθώς και στην καινοτομία του Snapchat, η οποία ενσωματώνει μία πλατφόρμα πληρωμών με real time υπηρεσίες.
Παράτησε το συνθηματικό σου: Οι καταναλωτές εξέφρασαν παράπονα για τη χρήση συνθηματικών (passwords), την εισαγωγή τους, το να τα ξεχνούν και να τα ανακτούν, και έδειξαν ενδιαφέρον σε τρόπους που θα μπορούσαν να τους απαλλάξουν εντελώς από αυτά, μέσα από εύκολες και βελτιωμένες εναλλακτικές ταυτοποίησης.
ΠΗΓΗ: euro2day.gr