Ανέβηκαν οι τόνοι για την κατάσταση στο λιμάνι Λεμεσού

Ανέβηκαν οι τόνοι στη διάρκεια εκδήλωσης ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε στο ΚΕΒΕ, στην οποία η διαχειρίστρια εταιρεία για τα εμπορευματοκιβώτια και το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι Λεμεσού, Eurogate, κλήθηκε να δώσει απαντήσεις στους εμπορευόμενους σε σχέση με τα προβλήματα που προέκυψαν και τις ταρίφες που επιβλήθηκαν.

Φανερά αγανακτισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι, εμπορευόμενοι έθεσαν επίμονα ερωτήματα για τις νέες λιμενικές ταρίφες και διαδικασίες, κάνοντας λόγο για “εμπαιγμό” αλλά και για “κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης”, από πλευράς της εταιρείας.

Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ότι η Eurogate έχει επιβάλει ταρίφες που δεν υπήρχαν προηγουμένως, όπως για παράδειγμα ταρίφα €130 για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων για υγειονομικό έλεγχο, διαδικασία την οποία διεκπεραίωναν προηγουμένως οι ίδιοι οι εμπορευόμενοι.

Έγινε επίσης λόγος για αύξηση 100% στο κόστος για την εξαγωγή εμπορευματοκιβωτίων.

Από πλευράς του ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Γιάννος Μουζούρης, ανέφερε πως οι ταρίφες είναι ρυθμισμένες για πέραν του 90% των εργασιών, βάσει ανάλυσης του Υπουργείου Μεταφορών, και ότι βάσει αυτών των ρυθμισμένων ταριφών το κόστος θα είναι μειωμένο στις εισαγωγές και αυξημένο στις εξαγωγές.

Σε μερικές από τις εξαγωγές, είπε, η εταιρεία βρίσκεται σε συνεννόηση με το Υπουργείο Μεταφορών για να αποφευχθούν τεράστιες αυξήσεις, ενώ ανέφερε πως με βάση συγκεκριμένο μηχανισμό που υπάρχει, όταν η αύξηση υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο επίπεδο, θα υπάρχει κάποια αποζημίωση για τον εμπορευόμενο.

Σε ό,τι αφορά τις μη ρυθμισμένες ταρίφες, είπε πως θα υπάρξει περαιτέρω συζήτηση με το Υπουργείο και θα ακολουθήσει ανακοίνωση.

Η εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών δήλωσε πως οι μη ρυθμισμένες χρεώσεις δεν έχουν τη συναίνεση του Υπουργείου, το οποίο αναμένει να του σταλούν από τη διαχειρίστρια εταιρεία και πρόσθεσε πως δεν πρέπει η εταιρεία να χρεώνει μη ρυθμισμένες ταρίφες μέχρι να λυθεί το θέμα.

«Το ΚΕΒΕ δεν πρόκειται να δεχτεί αυτή την αλλαγή», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του Μάριος Τσιάκκης. «Δεν μπορεί το επιμελητήριο να δεχθεί αποκρατικοποίηση που φέρνει αύξηση των κοστών. Ένα ιδιωτικό μονοπώλιο είναι χειρότερο από ένα κρατικό», ανέφερε.

Ο κ. Τσιακκής είπε ότι η κατάσταση στο λιμάνι δεν είναι καθόλου ευχάριστη και ότι για διάφορους λόγους δεν έγινε ομαλή μετάβαση. Η εταιρεία, είπε, έχει ένα δικό της σύστημα, το οποίο προτίθεται να εφαρμόσει με σκοπό να γίνει πιο αποτελεσματικό το λιμάνι, και θα πρέπει να της δοθεί η ευκαιρία να το εφαρμόσει, αλλά αν διαπιστωθεί ότι το σύστημα έχει λάθη, τότε οφείλουν να προβούν σε διορθώσεις, με βάση τις πραγματικότητες και τις συνθήκες του λιμανιού.

Αν το τελικό κόστος αυξηθεί για τους επιχειρηματίες και έχει σημαντικές αποκλίσεις από εκείνο που υποσχέθηκε ο Υπουργός, τότε θα υπάρξει αντίδραση από το ΚΕΒΕ, προειδοποίησε ο Αντιπρόεδρος Βιομηχανίας του ΚΕΒΕ Χριστόδουλος Αγκαστινιώτης. Κάλεσε δε τους παρευρισκόμενους να μην επιτίθενται στην εταιρεία. «Αν μας γέλασε κάποιος είναι το Υπουργείο. Αν έγιναν παραλείψεις από πλευράς του Υπουργείου, αν υπάρχουν κενά, θα απευθυνθούμε στο Υπουργείο και θα πάμε και παρακάτω», είπε, υπενθυμίζοντας ότι «η ξεκάθαρη θέση του ΚΕΒΕ ήταν ότι θα υποστηρίξουμε την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, νοουμένου ότι το λιμάνι θα γίνει πιο ανταγωνιστικό, τα κόστη των επιχειρηματιών θα διατηρηθούν εκεί που είναι με μικρές διαφορές και θα μπορέσει το λιμάνι να γίνει πιο ανταγωνιστικό και πιο αποδοτικό σε σχέση με τα άλλα λιμάνια της περιοχής».

Σύμφωνα με τον διευθυντή του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι Λεμεσού, Γιώργο Πούρο, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο λιμάνι με τους εκτελωνιστές, οι οποίοι υπόβαλαν υπόμνημα με αιτήματα, τα οποία η εταιρεία προτίθεται να ικανοποιήσει στην ολότητά τους.

Μετά τη σύσκεψη οι εκτελωνιστές προχώρησαν σε άρση των απεργιακών μέτρων στο λιμάνι.

Ο κ. Πούρος είπε ότι υπάρχουν αρκετά προβλήματα στο λιμάνι, καθώς από τη μια μέρα στην άλλη άλλαξαν τα συστήματα μηχανογράφησης, ενώ ο χώρος που δόθηκε για τα εμπορευματοκιβώτια είναι περιορισμένος και θα πρέπει να γίνει καλό στοίβαγμα για να υπάρχει ομαλή ροή και να εξυπηρετούνται όλοι. Μεγάλο πρόβλημα, είπε, υπήρξε και με την εξυπηρέτηση του εσωτερικού εμπορίου, δηλαδή την παροχή των εμπορευματοκιβωτίων στους παραλήπτες. Ωστόσο, είπε ότι σταδιακά, έχει αυξηθεί ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που παραδίδονται.

Ανέφερε ακόμα ότι καθυστέρηση υπάρχει και στην εξυπηρέτηση των πλοίων και έχουν δοθεί οδηγίες ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, για να αναχωρήσουν τα πλοία, καθώς από αύριο θα φτάνουν στο λιμάνι πλοία που είχαν πάει σε άλλα λιμάνια.

Ο κ. Πούρος διαβεβαίωσε ότι καταβάλλονται προσπάθειες για να βελτιωθεί άμεσα η κατάσταση και σημείωσε ότι γίνονται θετικά βήματα κάθε μέρα.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Διαγωνισμός για εγκατάσταση οδικού φωτισμού σε Λύμπια, Ζύγι, Καλαβασό-Χοιροκοιτία και περιοχή ΓΣΠ
Ηγεσία με πυξίδα την ακεραιότητα και τη στρατηγική
Cyta: Μέτρα στήριξης για κατοίκους και επιχειρήσεις στις πληγείσες κοινότητες από την πυρκαγιά
Πρόσκληση προς έφηβες στην Κύπρο-Πάρε μέρος δωρεάν στο FEM Online Program και ανακάλυψε τη δύναμή σου ως ηγέτιδα
Τρ. Κύπρου: Άμεση κινητοποίηση και ουσιαστική συνδρομή στην αντιμετώπιση της πυρκαγιάς-Το SupportCY κοντά στις πληγείσες περιοχές
Βαρύ τίμημα και για την κτηνοτροφία από τις πυρκαγιές, επηρεάστηκε και η μελισσοκομία-Αξιολογείται η κατάσταση
Υπεραγορές Αλφαμέγα: Κουπόνια συνολικής αξίας €1000 για ψώνια σε κάθε οικογένεια που έχασε τη μόνιμη κατοικία της
Στο πλευρό των πληγέντων το My Mall Limassol-Αρχίζει τη συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης
Υποτροφίες για μεταπτυχιακές σπουδές σε κλάδους σχετικούς με τους υδρογονάνθρακες από το υπουργείο Ενέργειας
Μάρκος Ζαμπάρτας: Το μέγεθος του πλήγματος για τους οινοποιούς και το οινοποιείο που σώθηκε παρά...τρίχα