Powered by

ΚΕΒΕ: Το κόστος να αναλάβει ο διαχειριστής του λιμανιού

Επιστολή στον υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Μάριο Δημητριάδη και στους διαχειριστές του λιμανιού Λεμεσού, αποστέλλει εντός της ημέρας ο ΓΓ του Κυπριακού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΚΕΒΕ) στην οποία θα ξεκαθαρίζει πως το Επιμελητήριο δεν θα δεχθεί οποιεσδήποτε χρεώσεις για καθυστερήσεις και ότι το κόστος και την ευθύνη θα πρέπει να αναλάβει ο διαχειριστής του λιμανιού.

Σε δηλώσεις στο ΚΥΠΕ, ο κ. Τσιακκής είπε ότι λόγω κάποιων προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στο λιμάνι Λεμεσού με τα τεχνικά τους μέσα όπως τις γερανογέφυρες, και σε συνδυασμό με κάποιες αλλαγές όσον αφορά τα διαδικαστικά εκτελώνισης και διεκπεραίωσης των εκτελωνίσεων, έχει δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η εκφόρτωση πλοίων και ταυτόχρονα να επηρεάζονται και οι εξαγωγές.

Ο ΓΓ του ΚΕΒΕ τόνισε “η καθυστέρηση και οποιοδήποτε κόστος προκύπτει πρέπει να το αναλάβουν οι διαχειριστές γιατί η εξέλιξη αυτή είναι εξ υπαιτιότητας της μη ικανότητας του λιμανιού να διεκπεραιώσει τα φορτία μέσα στα χρονικά όρια που έπρεπε”.

«Δεν θα δεχθούμε οποιεσδήποτε χρεώσεις πάνω στο εμπόριο διότι η οποιαδήποτε καθυστέρηση δεν είναι ευθύνη των εμπορευόμενων και θα πρέπει να αναλάβει αυτό το κόστος και την ευθύνη ο διαχειριστής του λιμανιού», υπογράμμισε.

Επί του προκειμένου, ανέφερε ότι σε περίπτωση που επιβληθεί επιπλέον κόστος στους εμπορευόμενους αυτό το κόστος θα έχει ως αποτέλεσμα να μετακυλιστεί στις τιμές των προϊόντων.

“Δεν είναι σωστό και δίκαιο να πληρώσουν οι εμπορευόμενοι και κατ΄ επέκταση ο κόσμος γιατί το λιμάνι δεν ήταν σε θέση να λειτουργήσει ομαλά για να διεκπεραιώσει σωστά και μέσα στα χρονικά όρια που αναμένεται στο εμπόριο”, επισήμανε ο ΓΓ του ΚΕΒΕ.

Στο σημείο αυτό, ο κ. Τσιακκής έκανε έκκληση στους διαχειριστές του λιμανιού “να πάρουν όλα τα μέτρα και να εργαστούν νυχθημερόν, ούτως ώστε να ξεκαθαρίσουν αυτό το μποτιλιάρισμα και να διευκολυνθεί η διεκπεραίωση του εμπορίου, να ξεφορτωθούν τα εισαγόμενα κοντέινερ και να φορτωθούν και αυτά που είναι προς εξαγωγή για να μην δημιουργηθούν προβλήματα είτε με την τροφοδοσία της εγχώριας αγοράς είτε και με συμβόλαια που αφορούν τις εξαγωγές”.

Ερωτηθείς κατά πόσον αυτή η καθυστέρηση θα έχει ως αποτέλεσμα επιπλέον κόστος για τις επιχειρήσεις, ο κ. Τσιακκής είπε ότι σίγουρα θα υπάρξει ένα επιπλέον κόστος.

Κληθείς να πει κατά πόσον έχουν παρατηρηθεί ελλείψεις προϊόντων στην εγχώρια αγορά, ο κ. Τσιακκής είπε στο ΚΥΠΕ ότι το ΚΕΒΕ δεν έχει μέχρι στιγμής λάβει καταγγελίες ότι παρουσιάζονται ελλείψεις στην αγορά λόγω αυτής της εξέλιξης, «αλλά σίγουρα έχουμε παράπονα από μέλη μας και πολλά τηλεφωνήματα ότι δεν παραλαμβάνουν τα εμπορεύματα τους».

Ανέφερε επίσης ότι κάποια πλοία που έρχονταν στην Κύπρο για να ξεφορτώσουν εμπορεύματα λόγω του ότι το λιμάνι Λεμεσού είναι γεμάτο και δεν μπορεί να δεχθεί άλλα πλοία, αλλάζουν τα δρομολόγια τους και πηγαίνουν σε άλλα λιμάνια για να ξεφορτώσουν, εν αναμονή να τους πληροφορήσουν πότε θα προσεγγίσουν το λιμάνια της Λεμεσού για να ξεφορτώσουν τα κοντέινερ που αφορούν την Κύπρο.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Οριακές απώλειες στο ΧΑΚ
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Επιδείνωση οικονομικού κλίματος, όμως συνεχίζουν οι ευνοϊκές συνθήκες για την κυπριακή οικονομία
Ανακοινώσεις Χριστοδουλίδη: Παίρνει σάρκα και οστά ο ψηφιακός πολίτης-Οι δυνατότητες που θα παρέχει από 5 Δεκεμβρίου
Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Ευρωβουλή: Ικανοποίηση αλλά και ενστάσεις για το προσχέδιο του προϋπολογισμού της Ε.Ε. για 2025
Η ακτινογραφία της ανεργίας στην Κύπρο-Οι τομείς, η μόρφωση και οι ηλικίες των ανέργων
Στις Βρυξέλλες για το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων επί θεμάτων Πολιτικής Συνοχής ο Κεραυνός
Κέρδη κατέγραψε την Τρίτη το ΧΑΚ
Ζήτησε 152, εκταμίευσε 115 εκατ. από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης η Κύπρος-Το ορόσημο που δεν εκπληρώθηκε ικανοποιητικά