Κλείνει το μάτι στο Radisson Blu and Airport Hotel το Συμβούλιο Παρεκκλίσεων

Καταρχήν θετικά τοποθετήθηκαν τα αρμόδια τμήματα ενώπιον του Συμβουλίου Μελέτης Παρεκκλίσεων σε σχέση με την αίτηση της S & H Hadjiyiannis Buildings Ltd για χορήγηση πολεοδομικής άδειας, κατά παρέκκλιση προνοιών του τοπικού σχεδίου Λάρνακας, για ανέγερση του Radisson Blu Conference and Airport Hotel πλησίον του αεροδρομίου Λάρνακας.

Η δημόσια ακρόαση του Συμβουλίου Μελέτης Παρεκκλίσεων πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου στο Δημαρχείο Δρομολαξιάς – Μενεού, με το θετικό κλίμα που κυριάρχησε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης να σπρώχνει την επένδυση ολοένα και πιο κοντά στην έναρξη της υλοποίησης της.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές της χρονιάς η Sunnyseeker Hotels ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με τον διεθνή όμιλο Carlson Rezidor Hotel Group για την ανέγερση του ξενοδοχείου.

Ο Όμιλος Χατζηγιάννη ζήτησε όπως εξεταστεί η αίτηση κατά παρέκκλιση των προνοιών του τοπικού σχεδίου Λάρνακας, για αστικό ξενοδοχείο δυναμικότητας 180 δωματίων (360 κλινών) σε τεμάχιο του Δήμου Δρομολαξιάς – Μενεού, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι με βάση τον ΚΟΤ, η ανάπτυξη θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων και όχι ως αστικό ξενοδοχείο, λόγω μη εφαρμογής μέχρι σήμερα των κανονισμών για αστικά ξενοδοχεία.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση που η εν λόγω ανάπτυξη ενέπιπτε στα αστικά ξενοδοχεία, τότε ο επιτρεπόμενος αριθμός δωματίων θα ήταν 15-80.

Μέτρα για κυκλοφοριακές επιπτώσεις
Από την άλλη, αξίζει να σημειωθεί ότι εκ μέρους της εταιρείας τονίστηκε ότι από τη συγκεκριμένη ανάπτυξη δεν προκύπτει ούτε θέμα μη συμβατής χρήσης της περιοχής, η οποία να δικαιολογεί μείωση του συντελεστή δόμησης στο 70%. 

Για την παραχώρηση της πολεοδομικής άδειας θα απαιτηθεί προηγουμένως η οικοπεδοποίηση τεμαχίων, στα οποία θα ανεγερθεί το ξενοδοχείο.

Εκ μέρους της Πολεοδομικής Αρχής σημειώθηκε ότι η αιτούμενη ανάπτυξη αποτελεί πολεοδομική ανάπτυξη που συνδυάζεται με τη λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Λάρνακας, καθώς θα είναι ξενοδοχείο και συνεδριακό κέντρο που θα γειτνιάζει με το αεροδρόμιο.

Εξάλλου, τονίστηκε ότι για την ανάπτυξη ισχύουν τα πολεοδομικά κίνητρα που δόθηκαν, μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, για αύξηση του συντελεστή δόμησης αναφορικά με αναπτύξεις σε ζώνες ειδικών διευκολύνσεων αερολιμένα.

Από την άλλη, εφόσον αναγνωρίζεται ότι προκύπτει ζήτημα προσπελασιμότητας του ξενοδοχείου, το οποίο θα εξυπηρετείται από το τοπικό οδικό δίκτυο που παρουσιάζει ελλείψεις, το Τμήμα Δημοσίων Έργων εισηγείται την υιοθέτηση μέτρων για περιορισμό των κυκλοφοριακών επιπτώσεων και συμπερίληψη των σχετικών όρων στην πολεοδομική άδεια.

Καμία ένσταση για την υλοποίηση του έργου δεν φαίνεται να φέρει ούτε το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά ούτε και το Τμήμα Περιβάλλοντος, το οποίο, ωστόσο, ζήτησε, τη συμπερίληψη όρων στην πολεοδομική άδεια για μετριασμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την ανάπτυξη.

Από πλευράς του Τμήματος Γεωλογικής Επισκόπησης διευκρινίστηκε ότι θα πρέπει να προηγηθεί η υποβολή γεωλογικής μελέτης.

Το ΕΤΕΚ χαρακτήρισε επιθυμητή την ανάπτυξη, εισηγούμενο, ωστόσο, την εφαρμογή αντισταθμιστικών μέτρων, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την καταβολή από τους αιτητές μέρος των εξόδων για την περιβαλλοντική βελτίωση της περιοχής.

Από την άλλη, το Δημοτικό Συμβούλιο Δρομολαξιάς – Λάρνακας τάχθηκε ανεπιφύλακτα υπέρ της ανάπτυξης, η οποία αναμένεται να φέρει έσοδα στον Δήμο, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην αναζωογόνηση της περιοχής, η οποία είχε πληγεί μετά την απαλλοτρίωση πολλών τεμαχίων για την ανέγερση του αεροδρομίου.

Business center
Απαντώντας στα αρμόδια τμήματα, ο διευθυντής του Ομίλου Χατζηγιάννης, Σπύρος Χατζηγιάννης τόνισε ότι έχει κατατεθεί μελέτη στο Τμήμα Γεωλογικής Επισκόπησης, μετά από σχετική γεωλογική έρευνα που πραγματοποιήθηκε, καταδεικνύοντας αρκετά στέρεο έδαφος.

Όσον αφορά στον αριθμό των δωματίων, το οποίο αποτελεί το κύριο αντικείμενο της αιτούμενης παρέκκλισης, σημείωσε ότι η εταιρεία ακολούθησε τα ευρωπαϊκά πρότυπα, εξηγώντας ότι σε αντίστοιχα ξενοδοχεία πλησίον αεροδρομίων τα δωμάτια ξεπερνούν τα 200-250. Ταυτόχρονα, χαρακτήρισε απαραίτητη την ανέγερση τουλάχιστον 180 δωματίων προκειμένου η ανάπτυξη να είναι οικονομικά βιώσιμη.

Παράλληλα, ανέφερε ότι μέσω του συγκεκριμένου έργου επιτυγχάνεται ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, η εξυπηρέτηση των πελατών του αεροδρομίου, καθώς και ο συνδυασμός τουριστικής ανάπτυξης με άλλους είδους αναπτύξεις όπως συνέδρια, εκθέσεις και διοργανώσεις άλλων εκδηλώσεων.

Μεταξύ άλλων ο κ. Χατζηγιάννης αναφέρθηκε στην ψήφο εμπιστοσύνης του διεθνούς ομίλου, ο οποίος παραχώρησε την επωνυμία Radisson Blu, σημειώνοντας ότι το πελατολόγιο που φέρει ένα όνομα όπως το Carlson Rezidor αναμένεται να αποδειχθεί σημαντικό για την Κύπρο.

«Προτιμήσαμε τη συνεργασία με έναν όμιλο τέτοιου βεληνεκούς, προκειμένου να φέρουμε σοβαρή αναβάθμιση στον τόπο μας», είπε σχετικά, τονίζοντας ότι το Radisson Blu Conference and Airport Hotel φιλοδοξεί να καταστεί το επιχειρηματικό κέντρο της περιοχής και να καταστεί χώρος συνεδριάσεων.

Όσον αφορά στην προσπελασιμότητα του ξενοδοχείου, τονίστηκε ότι η εταιρεία ανέθεσε σε συγκοινωνιολόγο την πραγματοποίηση κυκλοφοριακής μελέτης με στόχο την αναβάθμιση του οδικού δικτύου της περιοχής και μετριασμό των κυκλοφοριακών προβλημάτων.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία δεσμεύτηκε ότι θα δοθεί προτεραιότητα σε εργοδότηση Κύπριων υπαλλήλων, εξηγώντας ότι τουλάχιστον 300 άτομα θα απασχοληθούν για περίοδο 18-20 μηνών με στόχο την κατασκευή του ξενοδοχείου. 

Η εξέταση της αίτηση του Ομίλου Χατζηγιάννη αναμένεται να συνεχιστεί σε νέα συνεδρίαση του Συμβουλίου Μελέτης Παρεκκλίσεων.

Δειτε Επισης

Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες