Powered by

Ζημιές εκατομμυρίων από τις «αδιαθεσίες» Βρετανών τουριστών

Ζημιές εκατομμυρίων ευρώ μετρούν ξενοδόχοι και τουριστικοί πράκτορες, εξ αιτίας της αυξητικής τάσης του φαινομένου διεκδίκησης αποζημιώσεων από Βρετανούς κυρίως τουρίστες, με το δικαιολογητικό ότι αδιαθέτησαν ή υπέστησαν άλλα προβλήματα κατά τη διαμονή τους στη χώρα μας. Φορείς του κυπριακού τουρισμού κάνουν λόγο για φαινόμενο, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα μεθοδεύεται από βρετανικά δικηγορικά γραφεία και συμβουλευτικές εταιρείες διεκδίκησης αποζημιώσεων με σκοπό την απόσπαση χρημάτων, και μελετούν τα επόμενα τους βήματα, προκειμένου να μειώσουν το πρόβλημα κατά την επόμενη τουριστική σεζόν. «Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό, και χωρίς να ξέρουμε ακόμα ακριβή νούμερα έχει προκαλέσει ζημιές μερικών εκατομμυρίων ευρώ», δήλωσε στο InBusinessNews, o Γενικός Διευθυντής του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ) Ζαχαρίας Ιωαννίδης.

O κύκλος της απάτης
Όπως καταγγέλλουν εμπλεκόμενοι φορείς, το συγκεκριμένο φαινόμενο παρουσιάστηκε τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ εντάθηκε κατά την τελευταία τουριστική σεζόν. Βρετανοί κάνουν τις διακοπές τους στην Κύπρο και αναχωρούν για τη χώρα τους, απ’ όπου επανέρχονται με καταγγελίες και μηνύσεις κατά των τουριστικών πρακτόρων ή και των ξενοδοχείων, όπου διέμειναν στην Κύπρο. Συνήθως, οι καταγγελίες τους αφορούν ασθένειες (γαστρεντερικά κυρίως προβλήματα) που τάχα προκλήθηκαν κατά τη διαμονή τους στην Κύπρο λόγω διατροφής, τραυματισμούς κ.α.

Οι παραπονούμενοι απευθύνονται μέσω των δικηγόρων τους στους διοργανωτές ταξιδιών με τους οποίους συνεργάστηκαν, διεκδικώντας αποζημιώσεις. Οι ίδιοι, για να μην δημιουργήσουν πρόβλημα στους πελάτες τους και για να γλυτώσουν δικηγορικά έξοδα, καταβάλλουν το χρηματικό ποσό που τους ζητείται, πολλές φορές χωρίς να διερευνήσουν περαιτέρω την καταγγελία και ακολούθως διεκδικούν το ίδιο ποσό από τους εδώ τουριστικούς πράκτορες και τα ξενοδοχεία, στα οποία διέμεινε ο κάθε παραπονούμενος. Ακολούθως, το κόστος μετακυλίεται στις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους αυξάνουν τα ασφάλιστρα στους ξενοδόχους πελάτες του. Όπως προκύπτει, οι Βρετανοί επωφελούνται της χαλαρότητας που επικρατεί στο βρετανικό νόμο, γύρω από τις διεκδικήσεις αποζημιώσεων, νόμος ο οποίος τους επιτρέπει να διεκδικήσουν αποζημιώσεις μέχρι και τρία χρόνια μετά το τέλος των διακοπών των παραπονούμενων.

«Δεν έχουμε ακόμα στοιχεία για τους αριθμούς των καταγγελιών και των μηνύσεων, ωστόσο είναι ενδεικτικό ότι ο αριθμός των Βρετανών παραπονούμενων είναι κατά πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με τουρίστες άλλων εθνικοτήτων, αναλογικά και με τις αφίξεις από κάθε χώρα», ανέφερε στο InBusinessNews o Πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κύπρου (ACTA) Ντίνος Κάκκουρας.  

Φαινόμενο «σπαζοκεφαλιά»
Το φαινόμενο προκαλεί έντονο προβληματισμό στους εδώ τουριστικούς φορείς, οι οποίοι αναζητούν τη λύση της σπαζοκεφαλιάς. Όπως ανέφερε ο κ. Κάκκουρας, μέσα στις επόμενες βδομάδες θα πραγματοποιηθεί η πρώτη σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων για το θέμα. ACTA, ΠΑΣΥΞΕ, ΣΤΕΚ και ΚΟΤ θα βρεθούν στο ίδιο τραπέζι για να μελετήσουν το μέγεθος τους προβλήματος και να εισηγηθούν τρόπους αντιμετώπισής του.

Σε πρώτο στάδιο θα μελετηθούν οι πρόνοιες της βρετανικής νομοθεσίας, οι ενέργειες, στις οποίες προέβησαν οι Βρετανοί τουριστικοί πράκτορες καθώς επίσης και οι τρόποι με τους οποίους θα μπορούσαν να γίνουν τροποποιήσεις επί του βρετανικού νόμου για αντιμετώπιση του φαινομένου, εάν και εφόσον κάτι τέτοιο μπορέσει να επιτευχθεί.  Ήδη ο πρόεδρος του ACTA έχει έλθει σε επαφή με την Ένωση Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων (ΑΒΤΑ) ζητώντας πληροφορίες, τόσο για το φαινόμενο όσο και για τις πρόνοιες της βρετανικής νομοθεσίας.  

Διαβήματα από τον ΠΑΣΥΞΕ
Την ίδια ώρα, σε αναμμένα κάρβουνα κάθονται οι ξενοδόχοι. Όπως ανέφερε στο InBusinessNews ο Γενικός Διευθυντής του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ) Ζαχαρίας Ιωαννίδης, ο Σύνδεσμος διενεργεί έρευνα για να διαπιστώσει το ακριβές μέγεθος της ζημιάς που υπέστησαν τα μέλη του λόγω του φαινομένου. Παράλληλα, πρόσθεσε, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ασφαλιστικών Εταιρειών, θα ζητηθεί συνάντηση με τον ύπατο Αρμοστή της Βρετανίας στην Κύπρο, προκειμένου να συζητηθεί το πρόβλημα και το ενδεχόμενο τροποποίησης του βρετανικού νόμου. 

Απάτη εκατομμυρίων στην Ισπανία
Η συγκεκριμένη τακτική δεν εντοπίζεται μόνο στην Κύπρο. Καταγράφηκε με ακόμα μεγαλύτερη ένταση στην Ισπανία και πάλι από Βρετανούς τουρίστες, με την Μαδρίτη να κινεί τα νήματα για αντιμετώπισή του. Μάλιστα, οι Ισπανοί ξενοδόχοι υπολογίζουν ότι δέχθηκαν περισσότερα από 10 χιλιάδες αιτήματα αποζημιώσεων, με κόστος που ξεπερνά τα €60 εκατομμύρια. Οι Ισπανοί φορείς του τουρισμού έχουν προβεί σε παραστάσεις προς το Βρετανικό υπουργείο δικαιοσύνης, αξιώνοντας νομοθετικές ρυθμίσεις για πάταξη του φαινομένου. 

Δειτε Επισης

Philippe Bone: Μεγαλόπνοα σχέδια για την Accor στην Κύπρο-Σχεδιάζει τουλάχιστον 40 ξενοδοχεία με δέκα έργα ήδη σε εξέλιξη
Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Στα καλύτερά του με άνοδο σε αφίξεις και έσοδα ο τουρισμός...Αύξηση της συνεισφοράς του τομέα στο ΑΕΠ
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Ισπανία: «Καμπάνα» 179 εκατ. σε πέντε αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
Γιατί ο ΠΑΣΥΞΕ απέρριψε την μεσολαβητική πρόταση και το μήνυμα Παναγιώτου για τη συλλογική σύμβαση στα ξενοδοχεία
Ολοκαίνουργια άφιξη από όμιλο PHC...Πόλος έλξης και game changer το νέο Caffè Nero στην Πλατεία Ελευθερίας
H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας