Powered by

Οι 5 αεροπορικές που δεν αποζημιώνουν για καθυστερήσεις πτήσεων

Το ότι μπορεί να είσαι κολοσσός στον κλάδο των αερομεταφορών δεν σου δίνει αυθαίρετα το δικαίωμα, λόγω μεγέθους και οικονομικής θέσης, να μη συμμορφώνεσαι με τους κανόνες λειτουργίας που εφαρμόζονται εκτός των εθνικών σου συνόρων, ούτε να καταπατάς τα δικαιώματα των καταναλωτών σε περίπτωση που οι υπηρεσίες σου ήταν κατώτερες των συμφωνηθέντων.

Aυτό φαίνεται να είπαν οι εκπρόσωποι της βρετανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Civil Aviation Authority) σε πέντε μη ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες που αρνούνται να αποζημιώσουν επιβάτες τους για πτήσεις που είχαν καθυστέρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόκειται για ηχηρά ονόματα από τον χώρο των αερομεταφορών, μεταξύ των οποίων American Airlines, Etihad, Emirates, Singapore Airlines και Turkish Airlines!

Όπως τονίζει η CAA, εάν οι αερομεταφορείς δεν προχωρήσουν εγκαίρως σε αποζημιώσεις 200.000 επιβατών για την ταλαιπωρία που υπέστησαν περιμένοντας για ώρες στο αεροδρόμιο, τότε «φλερτάρουν» πολύ σοβαρά με την επιβολή υψηλών προστίμων που θα ζημιώσουν τη δημόσια εικόνα τους.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να αποζημιώνουν τους επιβάτες αν η πτήση τους από μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης φτάνει στον προορισμό της με περισσότερο από τρεις ώρες καθυστέρηση, ανεξάρτητα από το που εδρεύει η αεροπορική εταιρεία. Εξαιρούνται αποζημίωσης μόνο οι περιπτώσεις καθυστέρησης λόγω «εξαιρετικά ασυνήθιστων συνθηκών».

Μάλιστα στην επίσημη ιστοσελίδα της CAA αναφέρεται ξεκάθαρα πως οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες βασίζουν τους όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας τους πάνω σε εκείνες που συνιστώνται από τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση καθυστέρησης οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν την υποχρέωση να προσφέρουν στους επιβάτες τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στην παροχή δωρεάν εισιτηρίου για την αμέσως επόμενη πτήση προς τον αρχικό τους προορισμό, στη μεταφορά με εναλλακτικά μέσα ή σε επιστροφή χρημάτων.

Σε δηλώσεις του στο BBC, ο Διευθυντής Καταναλωτών & Αγορών της CAA, Richard Moriarty, ανέφερε ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες παρότι γνωρίζουν τους κανόνες, και κατ’ επέκταση τις υποχρεώσεις τους, αρνούνται να καταβάλουν τις οφειλές προς τους πελάτες τους. Πρόσθεσε δε πως τα περισσότερα παράπονα επιβατών αφορούν την Emirates, η διοίκηση της οποίας έχει προβεί, από την πλευρά της, σε άσκηση εφέσεων έναντι κατηγοριών από επιβάτες. Όσο για τον εθνικό αερομεταφορέα της Σιγκαπούρης, ο κ. Moriarty επεσήμανε ότι η Singapore Airlines έχει «παγώσει» οποιαδήποτε αποζημίωση για πτήσεις με ανταπόκριση.

Η αυθαιρεσία και η μη συμμόρφωση με τους κανόνες δεν είναι όμως προνόμιο μόνο των μη ευρωπαϊκών αερομεταφορών. Πριν από τρία χρόνια η CAA είχε «κουνήσει το δάχτυλο» στις ευρωπαϊκών συμφερόντων Aer Lingus, Jet2 και Wizz Air, καθώς οι διοικήσεις τους επέδειξαν την ίδια συμπεριφορά. Αξίζει να σημειωθεί πως το ύψος του πρόστιμου που μπορεί να επιβληθεί από τα αρμόδια δικαστήρια σε αεροπορικές που αρνούνται να αποζημιώνουν τους επιβάτες τους για καθυστερήσεις, οι οποίες γίνονται από δικό τους λάθος, μπορεί να είναι τεράστιο!

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

 

Δειτε Επισης

Αναθεωρήθηκε ανοδικά η αύξηση του ΑΕΠ της Ευρωζώνης-Στο 0,6% το πρώτο τρίμηνο
Υπό πίεση οι τιμές ακινήτων στη Βρετανία-Πτώση 0,4% τον Μάιο
Μειώθηκαν βιομηχανική παραγωγή και εξαγωγές στη Γερμανία τον Απρίλιο
Morgan Stanley: Πώς μια ήπια ύφεση θα εντείνει τη δυναμική της αμερικανικής αγοράς
Θετικός σε πιθανή εμπορική συμφωνία με Ε.Ε. ο Τραμπ-«Ελπίζουμε να επιτευχθεί, αλλιώς θα επιβληθούν δασμοί»
Αύξηση στις γερμανικές εργοστασιακές παραγγελίες παρά τους δασμούς Τραμπ τον Απρίλιο
Διατηρεί τα κέρδη ο χρυσός-Με το βλέμμα στη Fed οι traders
Δασμοί Τραμπ: Πιέσεις για τη σύναψη άμεσων εμπορικών συμφωνιών ασκεί η κυβέρνηση των ΗΠΑ
Το νέο σχέδιο Μερτς για τόνωση της γερμανικής οικονομίας… Φοροελαφρύνσεις-μαμούθ ύψους €46 δις
Κομισιόν: Άνοιξε τον δρόμο για ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη του ευρώ από 1η Ιανουαρίου 2026