Τουρισμός με σύμμαχο το κλίμα και τις επενδύσεις
07:40 - 22 Φεβρουαρίου 2017
Χωρίς επενδύσεις δεν υπάρχει τουριστική ανάπτυξη και χωρίς ευνοϊκό επενδυτικό κλίμα δεν υπάρχουν επενδύσεις, διαπιστώνει για την Κύπρο ο ισπανικός οίκος THR, στη μελέτη του για τον τουρισμό, η οποία πραγματοποιήθηκε για την Κυπριακή Δημοκρατία.
Προκρίνοντας χάραξη στρατηγικής, η οποία να στοχεύει στη δημιουργία υψηλής αξίας τόσο σε επενδυτές μεγάλων έργων όσο και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η μελέτη των Ισπανών εμπειρογνωμόνων εκτιμά ότι αν η Κύπρος εκμεταλλευτεί σωστά τις καλές καιρικές συνθήκες, τότε μπορεί να καταστεί προορισμός 365 μερών τον χρόνο.
Ο κύριος στόχος της νέας στρατηγικής για τον κυπριακό τουρισμό είναι η δημιουργία αξίας για τον πληθυσμό, για τους επενδυτές, για τους τουρίστες, καθώς και για τους συνεργάτες, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα αύξηση τόσο του αριθμού όσο και της ποιότητας των τουριστών μέσω της προσέλκυσης σημαντικών επενδύσεων.
Αξία για όλους
Η δημιουργία αξίας, σύμφωνα με την ισπανική εταιρεία, προνοεί ταυτόχρονα τη δημιουργία επενδυτικών ευκαιριών, ένα αδιάλειπτο επενδυτικό κλίμα, καθώς ένα απλό, ευέλικτο και διαφανές ρυθμιστικό πλαίσιο.
Όσον αφορά στη δημιουργία αξία για τους τουρίστες, η Κύπρος αναμένεται να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες υψηλού επιπέδου, νοουμένου ότι θα τους προσφέρει εξαιρετική τουριστική εμπειρία, θερμή φιλοξενία, ποιοτικές υπηρεσίες, υψηλή ασφάλεια και ανέσεις.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η Κύπρος καλείται να προσφέρει ελκυστικές επιχειρηματικές ευκαιρίες στον τομέα των μεταφορών και του ταξιδιωτικού εμπορίου, προκειμένου να αυξήσει τις πιθανότητες για επενδύσεις και δραστηριοποίηση στο νησί, παρέχοντας ταυτόχρονα υποστήριξη, εγκαταστάσεις, εύκολη πρόσβαση και διακίνηση εντός της χώρας.
Δεν αρκεί μόνο το κλίμα
Μετά από εμπεριστατωμένη ανάλυση, η Κύπρος φαίνεται να διαθέτει το καλύτερο κλίμα στην Ευρώπη, αποκτώντας έτσι ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων προορισμών της περιοχής. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η THR, αυτό δεν είναι αρκετό για να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, χωρίς επαρκή επικοινωνιακή προσπάθεια.
Ο παράγων κλίμα ευνοεί την Κύπρο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μιας και προσφέρει τη δυνατότητα για τουριστικές δραστηριότητες σε καλές καιρικές συνθήκες. Την ίδια ώρα, το καλό κλίμα μπορεί να καταστήσει την Κύπρο ως τουριστικό προορισμό καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, αντιμετωπίζοντας με αυτό τον τρόπο τα υψηλά επίπεδα εποχικότητας που παρατηρούνται κατά τους χειμερινούς μήνες.
Πιο αναλυτικά, η THR τονίζει ότι οι τουρίστες μπορούν στο μέλλον να αποκομίσουν από το νησί κορυφαίες εμπειρίες, συνδεδεμένες με τα προϊόντα και τις επιχειρήσεις/εταιρείες του τόπου, επισημαίνοντας ότι ο εγχώριος τουρισμός πρέπει να αποκτήσει δική του προσωπικότητα και να διαφοροποιηθεί από το υφιστάμενο προϊόν.
Παράλληλα, απαριθμώντας τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της Κύπρου, η ισπανική εταιρεία αναφέρεται σε ασφαλή, φιλική προς την οικογένεια και φιλόξενη χώρα, απολαυστικό μεσογειακό χαρακτήρα και τρόπο ζωής, καλές εγκαταστάσεις διαμονής, άνεση ενός μικρού νησιού με μεγάλη ποικιλία από τουριστικές δραστηριότητες, καθώς και στις πιο καθαρές και ζεστές θάλασσες της Μεσογείου.
Πιο εξειδικευμένα για κάθε επιχειρηματικό μοντέλο προτείνεται όπως για τον ήλιο και τη θάλασσα δοθεί έμφαση στην ποιότητα του νερού, ενώ για την κουλτούρα γίνεται εισήγηση για να καταρτιστεί λίστα με 101, τα οποία μπορεί κάποιος να δει και να κάνει σε απόσταση μίας ώρας από ένα ξενοδοχείο. Ταυτόχρονα, εκτιμάται ότι η Κύπρος αποτελεί ελκυστικός προορισμός για μικρού και μεσαίου μεγέθους συναντήσεις, ενώ το μικρό μέγεθος του νησιού και οι καλές καιρικές συνθήκες αποτελούν πλεονέκτημα για ποδηλάτες και αθλητικές διοργανώσεις αντίστοιχα.