Powered by

Ώθηση μέσω εναλλακτικού και στοχευμένου τουρισμού

Την ανάγκη αύξηση της ανταγωνιστικότητας της Κύπρου ως τουριστικός προορισμός εντοπίζει η μελέτη της ισπανικής THR που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Κυπριακής Δημοκρατίας, επισημαίνοντας ότι οι τουριστικοί φορείς θα πρέπει να επικεντρωθούν σε εναλλακτικά είδη τουρισμού και επισκέπτες με ειδικά ενδιαφέροντα. 

Βάσει της μελέτης, το νησί είτε θα πρέπει να παρέχει τις τουριστικές υπηρεσίες σε υψηλότερο κόστος είτε θα πρέπει να παράγει τις εν λόγω υπηρεσίες με χαμηλότερο κόστος, προσφέροντας έτσι στην αγορά υψηλότερη αξία από τους ανταγωνιστικούς προορισμούς, μεταξύ άλλων, η Ελλάδα, η Μάλτα, η Μαγιόρκα, η Αττάλεια και η Κρήτη.

Μόνο πλεονέκτημα το κλίμα
Όπως σημειώνεται, αν και η Κύπρος διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα ως τουριστικός προορισμός, όπως καλές παραλίες, καθαρές θάλασσες, εμπειρία στη διαχείριση τουριστικών υπηρεσιών, εντούτοις στερείται στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία, τα οποία είναι απαραίτητα προκειμένου να διαφοροποιηθεί και να αποκτήσει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το μόνο στρατηγικό στοιχείο, το οποίο μπορεί να θεωρηθεί ως μοναδικό, είναι το κλίμα, μία βάση πάνω στην οποία δύναται να στηριχθεί ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Την ίδια ώρα, όμως, πέραν της αξιοποίησης του κλίματος, η Κύπρος καλείται να προσφέρει αλησμόνητες εμπειρίες, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις διάφορες πτυχές της ανταγωνιστικότητάς της, όπως η ρύπανση, η γαστρονομική αδυναμία και οι δημόσιες μεταφορές.

Όσον αφορά στην εξάρτηση του κυπριακού τουρισμού από τις δύο κομβικές αγορές, την βρετανική και τη ρωσική, η οποία συμβάλλει στη διατήρηση της εποχικότητας και της μειωμένης κερδοφορίας, συνιστώντας στρατηγικό κίνδυνο, η Κύπρος θα πρέπει, σύμφωνα με τη μελέτη, να δώσει έμφαση σε ένα ξεχωριστό σχέδιο δράσης, μειώνοντας την εξάρτηση από τις δύο αυτές χώρες και αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς από άλλες αγορές.

Οι απαιτητικοί τουρίστες
Εξάλλου, ο ισπανικός οίκος αναγνωρίζοντας ότι οι σύγχρονοι τουρίστες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα προκειμένου να αποκτήσουν περισσότερες εμπειρίες, μεγαλύτερη επαφή με την τοπική κουλτούρα και περισσότερες υγιείς δραστηριότητες, κρίνει ως απαραίτητη την στροφή στο ηλεκτρονικό μάρκετινγκ και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος τόσο από πλευράς επιχειρήσεων του τομέα όσο και από πλευράς κυβέρνησης. 

Η διαδικτυακή προώθηση απαιτεί σχεδιασμό διακοπών μέσω διαδικτύου και ειδικών εφαρμογών, ενώ η Κύπρος καλείται παράλληλα να αναπτύξει εμπειρίες κουλτούρας και προσωπικότητα, δίνοντας έμφαση σε τομείς όπως το θέατρο, η λαογραφία, τα φεστιβάλ και οι παραδόσεις, με την παροχή σχετικών πληροφοριών στους τουρίστες.

Ταυτόχρονα, οι νέες τάσεις στον τουρισμό προστάζουν την Κύπρο να επικεντρωθεί σε διάφορα target groups, όπως οι millennials, οι ηλικιωμένοι, οι ανεξάρτητοι ταξιδιώτες και οι τουρίστες με ειδικά ενδιαφέροντα. Για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος της νέας «απαιτητικής», όπως χαρακτηρίζεται η γενιά των millennials, η Κύπρος καλείται να αναπτύξει διαδικτυακές πλατφόρμες ταξιδιωτικού σχεδιασμού και κρατήσεων, προωθώντας επίσης σήματα ποιότητας. Για τον τουρισμό τρίτης ηλικίας είναι απαραίτητη η υποβολή αξιόλογων προτάσεων, βασισμένων στις δραστηριότητες, τις ευκαιρίες κοινωνικοποίησης, την υγιεινή διατροφή και την ιατρική παρακολούθηση.

Όσον αφορά στους ανεξάρτητους ταξιδιώτες (free independent travelers), οι οποίοι δεν επιλέγουν οργανωμένα ταξίδια μέσω των πρακτόρων, αναμένεται ότι σύντομα θα αντιπροσωπεύουν το 20% της συνολικής ζήτησης και θα χρειαστούν ενδιαφέρουσες προτάσεις για κοινωνική ζωή. Την ίδια ώρα, οι εύποροι ταξιδιώτες, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν σύντομα το 30% της συνολικής ζήτησης, ζητούν premium υπηρεσίες, με αποτέλεσμα η Κύπρος να κληθεί να παρουσιάσει ενδιαφέρουσες προτάσεις στο συγκεκριμένο κοινό τόσο σε επίπεδο διαμονής όσο και σε επίπεδο εκδρομών, καταστημάτων και εστιατορίων. 

Για τον τουρισμό ειδικού ενδιαφέροντος, η μελέτη της THR εκτιμά ότι η Κύπρος παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές σε διάφορους τομείς (bird watching, σπηλαιολογία), για τις οποίες, ωστόσο, θα χρειαστούν ελκυστικές προτάσεις και κυβερνητική στήριξη.

Δειτε Επισης

Σε επαφή με τις δύο πλευρές στην ξενοδοχειακή βιομηχανία το Υπ. Εργασίας-Στόχος να διασφαλιστεί η ομαλότητα
Ξεπέρασε τις χίλιες πτήσεις ημερησίως η Wizz Air-Ένα σημαντικό ορόσημο για την εταιρεία
Άννα Μαρία Θεοδότου: Τα Bean Bar επενδύουν στο να κάνουν τη διαφορά-Περιβάλλον που εμπνέει και προσφέρει εξέλιξη
Adams Beach Hotel: Επενδύσεις πέραν των €25 εκατ. την τελευταία πενταετία-«Από τα κορυφαία resorts πολυτελείας»(pics)
Ένας τάφος στην ακτή του Πρωταρά...Ενημερωτικές πινακίδες στην παραλία Fig Tree Bay από το Τμήμα Αρχαιοτήτων
Προσγειώνονται στον...Πρωταρά-Προβολή της τουριστικής περιοχής στις αφίξεις του αεροδρομίου Λάρνακας
Ακόμη ένα σημαντικό βήμα στον εκσυγχρονισμό της τουριστικής εμπειρίας που προσφέρει η Λάρνακα
Οδηγός εκδηλώσεων από ΕΤΑΠ Λευκωσίας για ανάδειξη της ταυτότητας της πρωτεύουσας
Celestyal: Εγκαινιάζει την κρουαζιέρα Abu Dhabi F1 με τον David Coulthard
Γιατί η Ινδία εξελίσσεται στην πλέον ανερχόμενη μακρινή αγορά του ελληνικού τουρισμού (γράφημα)