Ευκολύνεται το άνοιγμα διασυνοριακών τραπεζικών λογαριασμών

Στην πρόσβαση των καταναλωτών σε βασικούς λογαριασμούς πληρωμών, τη διαφάνεια και συγκρισιμότητα των τελών των λογαριασμών και την αλλαγή τους (switching) στοχεύει ευρωπαϊκή οδηγία, η οποία θα έπρεπε να είχε μεταφερθεί στο εθνικό δίκαιο μέχρι τις 18 Σεπτεμβρίου 2016.

Η καθυστέρηση οφείλεται κυρίως στην αναγκαιότητα να επιτευχθεί συναίνεση σε ό,τι αφορά το πλαίσιο εποπτείας.

Σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή στις αρχές του 2017, με στόχο την χρηματοοικονομική ένταξη των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων που δεν χρησιμοποιούν τραπεζικές υπηρεσίες, παρέχοντας τους τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε βασικές τραπεζικές υπηρεσίες με εύλογα τέλη, στα πλαίσια διαφάνειας.

Όπως επεξηγείται, το νομοσχέδιο θεσπίζει κανόνες σχετικά με τη διαφάνεια και τη συγκρισιμότητα των τελών που χρεώνονται στους καταναλωτές για τους λογαριασμούς πληρωμών (ΛΠ) τους, κανόνες αναφορικά με την αλλαγή ΛΠ εντός της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και κανόνες για τη διευκόλυνση του διασυνοριακού ανοίγματος ΛΠ για τους καταναλωτές.

Η πρόνοια για διευκόλυνση της αλλαγής λογαριασμών είναι σημαντική για καταναλωτές, προάγοντας παράλληλα τον ανταγωνισμό μεταξύ των πιστωτικών ιδρυμάτων.

Ένας βασικός τραπεζικός λογαριασμός περιλαμβάνει διάφορες υπηρεσίες, όπως αναλήψεις/καταθέσεις μετρητών σε ΛΠ και την πραγματοποίηση πράξεων πληρωμών εντός της ΕΕ, όπως άμεσων χρεώσεων, πράξεων πληρωμής μέσω κάρτας πληρωμών, περιλαμβανομένων των διαδικτυακών πληρωμών και μεταφορών πιστώσεων, συμπεριλαμβανομένων των πάγιων εντολών.

Η αρμόδια αρχή για τη διασφάλιση της εφαρμογής της νομοθεσίας είναι η Κεντρική Τράπεζα Κύπρου, ενώ η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) ορίζεται ως ο υπεύθυνος φορέας εναλλακτικής επίλυσης των διαφορών για σκοπούς διευθέτησης των διαφορών που αφορούν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που καθορίζονται βάσει του εν λόγω νόμου.

Η Κεντρική μπορεί να καθορίζει όλα τα έξοδα που σχετίζονται με την εκτέλεση των καθηκόντων της, απαιτώντας παράλληα την καταβολή τους από τους πάροχους υπηρεσιών πληρωμών.

Εξάλλου, η αρμόδια αρχή μπορεί να διενεργεί εποπτικούς ελέγχους στους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών και τα πιστωτικά ιδρύματα. Σημειώνεται ότι η ΚΤΚ δύναται να επιβάλλει για κάθε παράβαση διοικητικό πρόστιμο από €1.000 μέχρι €80.000, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης της νομοθεσίας από πάροχο υπηρεσιών πληρωμών.

Δειτε Επισης

Μηχανές ΑΤΜ τοποθετήθηκαν σε Λιοπέτρι, Αυγόρου και Αχνα-Έξω από τα κτήρια των Κοινοτικών Συμβουλίων
Κεντρική Τράπεζα: Σημαντική πρόοδος στην στρατηγική για χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην Κύπρο
Η ψηφιακή ανθεκτικότητα στο επίκεντρο: Προετοιμασία για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA (video)
Συμφωνία σταθμός…Deal με Demetra-Logicom και πλώρη για το 100% της Ελληνικής Τράπεζας η Eurobank
Αλλάζει η ατζέντα των διεθνών αναλυτών για τις ελληνικές τράπεζες
Ξ. Κονομής: Η πορεία προς το Net Zero, οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και ο στόχος του 8ου Business Leaders Summit
Α. Παπαθωμάς: Πόσα μπήκαν στο ταμείο από τις μετοχές της Τρ. Κύπρου και το ύψος των συνολικών εισπράξεων
Το ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων που κατέχουν οι εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων
Καμπανάκι Λαγκάρντ για την αδράνεια της Ευρώπης στην ενοποίηση των κεφαλαιαγορών
Eurobank: Μνημόνιο συνεργασίας με J.P. Morgan Asset Management-Ο στόχος της πρωτοβουλίας