Χρήστος Παπαέλληνας: «Απογειώνεται» ο Όμιλος το 2017

Χρονιά σταθμό στην πορεία του Ομίλου Εταιρειών Παπαέλλληνα χαρακτηρίζει το 2017 ο Ανώτατος Εκτελεστικός Διευθυντής του Ομίλου, Χρήστος Παπαέλληνας, αναλύοντας τους στόχους και τους άξονες στους οποίους θα κινηθεί η στρατηγική του Ομίλου για φέτος. Ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της στρατηγικής του Ομίλου είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας στη λιανική, με ταυτόχρονη διατήρηση των ισχυρών retail brands και επέκταση του δικτύου του οργανισμού.

Μιλώντας στο περιοδικό «Μεταξύ μας» που εκδίδει ο Όμιλος Εταιρειών, ο κ. Παπαέλληνας αναφέρει ότι ο οργανισμός κατάφερε να βγει από την παρατεταμένη ύφεση πολύ διαφορετικός, εξηγώντας ότι το 2020 θα είναι κατά βάση μία οργάνωση λιανικής, με τέσσερις αλυσίδες καταστημάτων, αλλά και  με ισχυρή παρουσία σε συγκεκριμένες στρατηγικές κατηγορίες προϊόντων.

Άνοιγμα στα γενόσημα φάρμακα
Την επόμενη περίοδο ο Όμιλος επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και στην αξιοποίηση των σημαντικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει, ώστε να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται στους εμπορικούς κλάδους που δραστηριοποιείται, τόσα στα φάρμακα όσο και στη λιανική. 

Σύμφωνα με τον κ. Παπαέλληνα, η στρατηγική στον κλάδο των φαρμάκων, πέραν των υποδομών διανομής, επεκτείνεται σε δύο άλλους πυλώνες. Ο πρώτος αφορά τη συνεργασία με εταιρείες, οι οποίες έχουν επιλέξει να μην έχουν παρουσία, με δική τους οργάνωση στην κυπριακή αγορά, όπως η Agmen, h Servier και η Teva. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά την ανάπτυξη του Ομίλου στην αγορά των γενόσημων φαρμάκων με εταιρείες με τις οποίες έχει αναπτυχθεί στρατηγική σχέση  για από κοινού εγγραφή και προώθηση των σκευασμάτων στην αγορά.

Ενδυνάμωση του retail
Όσον αφορά στον κλάδο του retail, ο Χρήστος Παπαέλληνας σημειώνει ότι, όπως είχε προβλεφθεί, «οι εταιρείες διανομής που είχαν κυριαρχήσει για μία εικοσαετία στην κυπριακή αγορά στηριζόμενες σε μία γκάμα από ισχυρές μάρκες που διένεμαν, έφτασε στο τέλος του κύκλου τους», προσθέτοντας ότι η ύφεση και κυρίως η έλευση των hard discounters, των discounts stores που εισάγουν όλες σχεδόν τις γνωστές μάρκες, καθώς και η έμφαση των μεγάλων αλυσίδων υπεραγορών στα προϊόντα με δικό τους όνομα, έχουν μειώσει σε δραματικό βαθμό το πεδίο της αγοράς για μία εταιρεία διανομής. Έχοντας διαγνώσει τις τάσεις και τις απειλές της αγοράς, που οδήγησαν «μεγάλες εταιρείες διανομής είτε στο κλείσιμο είτε στην παρακμή και στην απόλυτη εξάρτηση από 2-3 υπεραγορές και 1-2 προμηθευτές», ο Όμιλος Εταιρειών Παπαέλληνα διαφοροποίησε την στρατηγική του, θέτοντας στο επίκεντρο την απόκτηση και ανάπτυξη δικών του ισχυρών μαρκών και επέκταση του δικτύου καταστημάτων, είτε με υφιστάμενα brands, όπως το Beautyline, είτε με franchises, όπως τα H&B και τα Yves Rochers, καθώς και με νέα brands όπως τα Selekt.

Ναυαρχίδα το Beauty Line στην Στασικράτους
Όσον αφορά το δίκτυο καταστημάτων του Ομίλου, από τα 14 καταστήματα Beauty Line το 2010, πλέον διαθέτει 4 αλυσίδες και 34 καταστήματα. Όπως τονίζει ο Χρήστος Παπαέλληνας, «τα Beauty Line εξακολουθούν να αποτελούν την κορωνίδα της στρατηγικής του Ομίλου στη λιανική αγορά, με το μερίδιο αγοράς στην επιλεκτική να έχει πλέον πλησιάσει στο 53% της τοπικής αγοράς». 

Το άνοιγμα του νέου καταστήματος στην οδό Στασικράτους έχει προσδώσει, σύμφωνα με τον Ανώτατο Εκτελεστικό Διευθυντή του Ομίλου, «νέα δυναμική στην παρουσία στην πρωτεύουσα», με το κατάστημα να θεωρείται ναυαρχίδα του Ομίλου.

Επέκταση ή μετακίνηση Holland & Barrett
Παράλληλα, πέραν των 15 Beauty Line, με τα 6 καταστήματα Yves Rocher ο Όμιλος Εταιρειών Παπαέλληνα επεκτείνεται στα φυσικά και πιο προσιτά σε τιμή καλλυντικά. Όσον αφορά στα Holland & Barrett, τα οποία ανήλθαν πλέον στα 12, στόχος είναι να μεγαλώσουν ή να μετακινηθούν σε πιο μεγάλα καταστήματα. Ταυτόχρονα, όπως αποκαλύπτει ο κ. Παπαέλληνας, μελετώνται οι δυνατότητες επέκτασης και σε άλλες αστικές περιοχές, όπως την Λακατάμια, το Δάλι, τα Πολεμίδια και το Κίτι. 

Μεταξύ άλλων, σημειώνεται ότι το δίκτυο καταστημάτων ολοκληρώνεται με τα νέα καταστήματα Selekt, με την αλυσίδα να μετρά ήδη 3 καταστήματα. «Αποστολή των Selekt είναι να συμπληρώσουν την παρουσία μας στη λιανική με ένα νέο και πρωτοποριακό είδος καταστήματος που θα δίνει την ευκαιρία στον πελάτη, μέσα σε ένα πολύ ευχάριστο και απλό περιβάλλον, να εξερευνά, να μαθαίνει και να ικανοποιεί τις ανάγκες του μέσα από πιο επιλογή προϊόντων, κυρίως ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας σε πολύ προσιτές τιμές», αναφέρει μεταξύ άλλων ο Χρήστος Παπαέλληνας.

Δειτε Επισης

Έτρεξε με υπερδιπλάσιο ρυθμό από Ε.Ε. και Ευρωζώνη η κυπριακή οικονομία το πρώτο τρίμηνο-Άγγιξε το 3%
Α. Πολεμίτης: Αναπτυσσόμενη δύναμη στο ευρωπαϊκό τεχνολογικό τοπίο η Κύπρος, εντυπωσιακή η συνεισφορά του τομέα στην οικονομία
Άνοιξε τις πύλες του το νέο κατάστημα HUGO στο King’s Avenue Mall στην Πάφο (pics)
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο...Οι βραβευθέντες και η εντυπωσιακή τελετή απονομής των 17ων IN Business Awards (pics)
Η Shein μειώνει τις τιμές μετά τη συμφωνία ΗΠΑ με Κίνα-Τι θα κάνει η Temu
Επεκτείνουν την συνεργασία τους και ενώνουν τις δυνάμεις τους PwC Κύπρου και CIM-Cyprus Business School
Ξεκίνησε η κάθοδος ινδικών κολοσσών…Thomas Cook India και LTIMindtree έρχονται στην Κύπρο
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 17ων IN Business Awards(pics)
Ν. Χριστοδουλίδης: Επανακτά την αξιοπιστία της, κερδίζει έδαφος στον παγκόσμιο χάρτη των επενδύσεων η Κύπρος
Δρ. Χριστόφορος Χατζηκυπριανού: Περισσότερα Πανεπιστήμια δεν σημαίνουν αυτόματα πρόοδο