Ο «premium» τουρισμός θα κάνει τη διαφορά
07:30 - 14 Φεβρουαρίου 2017
Πλήρη αναβάθμιση της τουριστικής βιομηχανίας, με ριζικές αλλαγές και τομές στο προϊόν που προσφέρει η Κύπρος, με την παράλληλη υιοθέτηση premium μοντέλου κάτι το οποίο θα οδηγήσει στην κάθετη αύξηση τόσο των επισκεπτών όσο και των εσόδων από τον τουρισμό, εισηγείται ο ισπανικός οίκος THR στην μελέτη που διενήργησε για λογαριασμό της Κυπριακής Δημοκρατίας και εντός των επόμενων μηνών αναμένεται να κατατεθεί ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου για υιοθέτηση σχεδίου δράσης προς υλοποίησης Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού για την περίοδο 2017-2030.
Σύμφωνα με την έκθεση του ισπανικού οίκου, η επιτυχία της όποιας στρατηγικής επιλεγεί για τον τουρισμό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσον θα προσθέσει αξία στα εμπλεκόμενα μέρη, αξία οποία μεταφράζεται:
- Καλύτερη ποιότητα ζωής (αξία για την τοπική κοινωνία)
- Ελκυστικές και εύκολες προς υλοποίηση επενδυτικές ευκαιρίες (αξία για τους επενδυτές)
- Μοναδική/εξαιρετική τουριστική εμπειρία (αξία για τους επισκέπτες)
- Ελκυστικές επιχειρηματικές ευκαιρίες (αξία για τους συνεργάτες)
Στρατηγικοί Στόχοι
Με επίκεντρο το στρατηγικό μοντέλο «Premium», που εισηγείται η μελέτη των Ισπανών, θέτει σαν στόχο την αύξηση των επισκεπτών από 2,66 εκατ. το 2015 σε 4,85 εκατ. το 2030 (περιλαμβανομένου των εσωτερικών επισκεπτών), δηλαδή μια αύξηση της τάξης του 82%. Παράλληλα, προβλέπεται όπως τα έσοδα από τον τουρισμό αυξηθούν κατά 185% το 2030 τα οποία προβλέπεται να ανέλθουν στα 6,81 δισ. ευρώ από 2,39 δισ. ευρώ το 2015, ενώ προβλέπει πως οι συνολικές επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού θα ξεπεράσουν τα €20 δισ. Στον πιο κάτω πίνακα παρουσιάζονται αναλυτικά οι στρατηγικοί στόχο με βάση την έκθεση των Ισπανών.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ο καλός καιρός
Οι καλές καιρικές συνθήκες καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το τουριστικό προϊόν της Κύπρου, επισημαίνει η μελέτη, ενώ η δημιουργία μοναδικών τουριστικών εμπειριών, εξειδικευμένοι προορισμοί και ειδίκευση σε κάθε επιχειρηματικό μοντέλο αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Κύπρου ως τουριστικός προορισμός.
Πεδίο επιχειρηματικών δραστηριοτήτων
Ελκυστικό πορτοφόλιο προϊόντων – Ο ήλιος, η θάλασσα, ειδικά δρομολόγια, πολιτισμός, συνεδριάσεις, αθλητισμός και ποδηλασία μπορούν να φιγουράρουν στις προτεραιότητες για δημιουργία εξειδικευμένων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων προς προσέλκυση premium τουριστών. Παράλληλα, μπορούν να δημιουργηθούν τουριστικές πακέτα για ολιγοήμερες διακοπές, ευεξία, θέρετρα 4ης γενιάς, ιστιοπλοΐα, ταξίδια με σκάφη, φύση, γκολφ και τέλεση γάμων.
Την ίδια ώρα, η μελέτη αναφέρεται και στις αγορές στις οποίες η Κύπρος θα πρέπει να επικεντρώσει τις προσπάθειες της για να προσελκύσει τουρίστες, με τις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, Ρωσίας, Γερμανίας, Σκανδιναβικών χωρών, Γαλλίας, Ελβετίας, Ισραήλ και Ουκρανίας να βρίσκονται πρώτες στην λίστα, ενώ ακολουθούν οι αγορές του Βελγίου, Ολλανδίας, Πολωνίας, Ιρλανδίας, Λιβάνου, Αυστρίας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Παράλληλα, η μελέτη αναφέρει πως η προσπάθεια να επικεντρώνεται σε premium τουρίστες, που μπορεί μεν να οδηγήσει σε μικρότερη αύξηση του αριθμού των επισκεπτών, αλλά θα προσελκύσει επισκέπτες που ξοδεύουν περισσότερα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους αυξάνοντας έτσι το εισόδημα ανά τουρίστα.