powered by

Σ. Μαλιώτης: Ανάγκη κατοχύρωσης κι άλλων τυροκομικών προϊόντων

Για την ανάγκη κατοχύρωσης και άλλων τυροκομικών προϊόντων πέραν του χαλουμιού μίλησε ο Σάββας Μαλιώτης, διευθυντής Φιλαγροτική Συμβουλευτική Λτδ μιλώντας στο Παγκύπριο Συνέδριο Γάλακτος & Τυροκομίας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου, στο κτήμα Μακένζυ. 

Όπως είπε, πρέπει να καταλάβουμε ποια είναι η ανάγκη κατοχύρωσης ενός προϊόντος κι αυτό μπορεί να γίνει μέσα από συλλογικά συστήματα ποιότητας. «Θα πρέπει να αντιμετωπιστούν κοινά προβλήματα και να προστατευθούν από τον διεθνή ανταγωνισμό μέσω της διαφύλαξης του ιστορικού δεσμού με την περιοχή», σημείωσε. «Επίσης, θα πρέπει να προστατευθούν από απομιμήσεις με φθηνότερες ή/και υποβαθμισμένης ποιότητας πρώτες ύλες, όπως γίνεται στην περίπτωση του σουζιούκου», υπογράμμισε. Τόνισε μάλιστα, ότι θα πρέπει να γίνει μια διαφοροποίηση από όμοια βιομηχανοποιημένα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά. 

Συνεχίζοντας ο κ. Μαλιώτης τόνισε πως η Κοινή Αγροτική Πολιτική εφαρμόζει τα συστήματα ποιότητας και προσπαθεί να αξιοποιήσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε παραγωγής για την κατοχύρωση των προϊόντων. «Θα πρέπει να υποστηριχθούν οι παραγωγοί γεωργικών προϊόντων και τροφίμων για να γνωστοποιούν τα ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά και τα μοναδικά στοιχεία της γεωργικής παραγωγής των προϊόντων και τροφίμων σε αγοραστές και καταναλωτές», επεσήμανε.

Μιλώντας για τα στοιχεία που πρέπει να διερευνηθούν πριν την υποβολή αίτησης για κατοχύρωση μιας ονομασίας, αυτά αφορούν στα εξής: Θα πρέπει να διερευνηθεί ποια είναι η ονομασία με την οποία είναι γνωστό το προϊόν και πως συνδέεται ιστορικά με συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο, ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος, πού αποδίδονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος (φυσικό περιβάλλον, καλλιεργητικές πρακτικές, τεχνογνωσία κλπ.), αν το προϊόν έχει αποκτήσει κάποια φήμη και αν υπάρχει κάποια ομάδα παραγωγών που ασχολείται με την παραγωγή του προϊόντος.

Τέλος, αναφέρθηκε σε τυροκομικά προϊόντα με προοπτικές κατοχύρωσης. Πρόκειται για τον τραχανά, το τυρί φλαούνας, το κεφαλοτύρι, την αναρή και το χαλίτζι. 

Καταλήγοντας τόνισε ότι ο καταναλωτής δίνει σημασία στην περιοχή προέλευσης όταν αγοράζει ένα προϊόν, προτιμά προϊόντα από συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, αλλά άλλοι παράγοντες υπερτερούν στην αγορά.

Δειτε Επισης

Ιδρύει κοινωφελές ίδρυμα στη Νέα Υόρκη και ενισχύει την διεθνή παρουσία του το Ινστιτούτο Κύπρου
Μ. Δαμιανός: Η Κύπρος αναδεικνύεται κόμβος παροχής εξειδικευμένων ιατρικών υπηρεσιών-Εγκαινιάστηκε το El Greco
Alphakat: Εργοστάσιο πυρόλυσης πλαστικών στην Κόσιη-Η εναλλακτική και ορθολογική διαχείριση αποβλήτων
Πόπη Τάντα: Τα 35 χρόνια καριέρας στον όμιλο Louis Hotels και ο τομέας της φιλοξενίας ως τρόπος ζωής
Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Eurobank Holdings: Ενισχυμένα καθαρά κέρδη στην Κύπρο με Eurobank Cyprus και Ελληνική-Πάνω κατά 31,3% και στα €121 εκ.
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Ξεκίνησε ο Σύνδεσμος Κυπρίων Επαγγελματιών Ελλάδας-«Εφαλτήριο για από κοινού ανάπτυξη»
Η Κύπρος φιλοξένησε την ετήσια τελετή «Collectives» του Conservation Collective
Γίνεται «παίχτης» για την Κύπρο η ρουμανική αγορά…Περιμένει περισσότερους από 100 χιλιάδες τουρίστες ο Κουμής