P. Joannides: Χαλλούμι, το international brand

Για την υψηλή αναγνωρισιμότητα του χαλλουμιού στο Ηνωμένο Βασίλειο, μίλησε ο Peter Joannides, managing director της εταιρείας John and Pascalis Ltd, στο Παγκύπριο Συνέδριο Γάλακτος & Τυροκομίας, που διοργάνωσε η ΙΜΗ, την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017.

Όπως είπε, το χαλλούμι δεν είναι απλά ένα προϊόν, αλλά ένα international brand. «Δεν γνωρίζω άλλο προϊόν να έχει τόση αναγνωρισιμότητα όπως το χαλλούμι και πρέπει να του συμπεριφερόμαστε ως να είναι ένα πραγματικά μοναδικό brand», σημείωσε, τονίζοντας ότι οι Βρετανοί λιανέμποροι ενδιαφέρονται στο μέγιστο βαθμό να έχουν στα ράφια τους το κυπριακό χαλλούμι. «Το Ηνωμένο Βασίλειο ηγείται στην αγορά του χαλλουμιού. Το μερίδιο αγορά των λιανέμπορων το 2016 άγγιζε τις £196.9 δις. Η αγορά του τυριού έχει αξία £1.9 δις κι αξία του αγγίζει το 3,4% ετησίως, ενώ αυξάνεται. Ηγέτης της αγοράς αυτής είναι το τυρί Cheddar με 1,2% μερίδιο αγοράς», επεσήμανε. Υπογράμμισε ότι το 2016 η αύξηση του χαλουμιού και της φέτας ήταν πάνω από 18%, ίσως και περισσότερο.

Μιλώντας για το πώς μπορεί η Κύπρος να αναπτύξει το χαλούμι είπε πως αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εξαγωγικά προϊόντα της Κύπρου. «Το 2015 οι συνολικές εξαγωγές άγγιξαν τους 14,2 τόνους και το 2016 αυξήθηκαν στους 19,1 τόνους. Απ’ αυτά, οι 6,5 τόνοι εξήχθησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2015 και ο 8.7 τόνοι το 2016», ανέφερε. Πρόσθεσε ότι το χαλούμι χρήζει περαιτέρω ανάπτυξης, αφού η αγορά του αγγίζει το 12%, ενώ το Cheddar πάνω από 96%. 

Ο κ. Joannides τόνισε περαιτέρω τα δυνατά σημεία του χαλλουμιού. «Έχει μεγάλη αναγνωρισιμότητα, δείχνει μεγάλη ανάπτυξη και λόγω αυτού, οι λιανέμποροι το υποστηρίζουν και το διαφημίζουν κι επιπλέον έχει μεγάλη διάρκεια ζωής». Και πρόσθεσε: «Σ’ ότι αφορά στις αδυναμίες που παρουσιάζει το προϊόν, τρώγεται μόνο ζεστό στο παρόν στάδιο, μόνο το 12% των νοικοκυριών του αγοράζουν, απουσιάζουν τα ευέλικτα πακέτα και από τη στιγμή που δεν διαθέτει  σύστημα ποιότητας. Η απειλή που αιωρείται είναι ότι ήδη τρεις παρασκευαστές χαλουμιού λειτουργούν παράλληλα στο Ηνωμένο Βασίλειο κι επιπλέον το χαλλούμι πωλείται σε ψηλή τιμή πώλησης. Το χαλούμι δεν πρέπει να περιοριστεί σε μία συνταγή, αν η ΠΟΠ το κάνει σωστά θα το προστατεύσει, αν όχι κινδυνεύει». 

Δειτε Επισης

Taste Cyprus 2025 by Mare Resorts: Η γευστική εμπειρία του καλοκαιριού συνεχίζεται-Δείτε πού και πότε
ΟΕΒ: Δυσανάλογο μέτρο με απρόβλεπτες συνέπειες για την αλυσίδα εφοδιασμού η απεργία μεταφορέων Α’
Εναρκτήρια εκδήλωση του Ερευνητικού Κέντρου Μνημοσύνη από την έδρα UNESCO του ΤΕΠΑΚ
Όλες οι λεπτομέρειες του νομοσχεδίου για τον έλεγχο των άμεσων ξένων επενδύσεων-«Σταθερό θεσμικό περιβάλλον»
Με πυξίδα τη βιωσιμότητα το ΙΝΓΚ πρωτοπορεί για τρίτη χρονιά-Διάκριση στα Παγκύπρια Περιβαλλοντικά Βραβεία
Βιωματικό εργαστήριο για τη μεταγεννητική περίοδο στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος
Η ΟΜΟΝΟΙΑ πιστοποιήθηκε με το ISO 37001 κατά της δωροδοκίας της και διαφθοράς
Universal Life: Στηρίζει τη νέα γενιά επιστημόνων και επιβραβεύει την αριστεία
Harris Kyriakides: Τα νέα νομικά δεδομένα για τις τράπεζες
Ανδρέας Αρτεμίου: Στο επίκεντρο της στρατηγικής του University of Limassol η τεχνητή νοημοσύνη