powered by

P. Joannides: Χαλλούμι, το international brand

Για την υψηλή αναγνωρισιμότητα του χαλλουμιού στο Ηνωμένο Βασίλειο, μίλησε ο Peter Joannides, managing director της εταιρείας John and Pascalis Ltd, στο Παγκύπριο Συνέδριο Γάλακτος & Τυροκομίας, που διοργάνωσε η ΙΜΗ, την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017.

Όπως είπε, το χαλλούμι δεν είναι απλά ένα προϊόν, αλλά ένα international brand. «Δεν γνωρίζω άλλο προϊόν να έχει τόση αναγνωρισιμότητα όπως το χαλλούμι και πρέπει να του συμπεριφερόμαστε ως να είναι ένα πραγματικά μοναδικό brand», σημείωσε, τονίζοντας ότι οι Βρετανοί λιανέμποροι ενδιαφέρονται στο μέγιστο βαθμό να έχουν στα ράφια τους το κυπριακό χαλλούμι. «Το Ηνωμένο Βασίλειο ηγείται στην αγορά του χαλλουμιού. Το μερίδιο αγορά των λιανέμπορων το 2016 άγγιζε τις £196.9 δις. Η αγορά του τυριού έχει αξία £1.9 δις κι αξία του αγγίζει το 3,4% ετησίως, ενώ αυξάνεται. Ηγέτης της αγοράς αυτής είναι το τυρί Cheddar με 1,2% μερίδιο αγοράς», επεσήμανε. Υπογράμμισε ότι το 2016 η αύξηση του χαλουμιού και της φέτας ήταν πάνω από 18%, ίσως και περισσότερο.

Μιλώντας για το πώς μπορεί η Κύπρος να αναπτύξει το χαλούμι είπε πως αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εξαγωγικά προϊόντα της Κύπρου. «Το 2015 οι συνολικές εξαγωγές άγγιξαν τους 14,2 τόνους και το 2016 αυξήθηκαν στους 19,1 τόνους. Απ’ αυτά, οι 6,5 τόνοι εξήχθησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2015 και ο 8.7 τόνοι το 2016», ανέφερε. Πρόσθεσε ότι το χαλούμι χρήζει περαιτέρω ανάπτυξης, αφού η αγορά του αγγίζει το 12%, ενώ το Cheddar πάνω από 96%. 

Ο κ. Joannides τόνισε περαιτέρω τα δυνατά σημεία του χαλλουμιού. «Έχει μεγάλη αναγνωρισιμότητα, δείχνει μεγάλη ανάπτυξη και λόγω αυτού, οι λιανέμποροι το υποστηρίζουν και το διαφημίζουν κι επιπλέον έχει μεγάλη διάρκεια ζωής». Και πρόσθεσε: «Σ’ ότι αφορά στις αδυναμίες που παρουσιάζει το προϊόν, τρώγεται μόνο ζεστό στο παρόν στάδιο, μόνο το 12% των νοικοκυριών του αγοράζουν, απουσιάζουν τα ευέλικτα πακέτα και από τη στιγμή που δεν διαθέτει  σύστημα ποιότητας. Η απειλή που αιωρείται είναι ότι ήδη τρεις παρασκευαστές χαλουμιού λειτουργούν παράλληλα στο Ηνωμένο Βασίλειο κι επιπλέον το χαλλούμι πωλείται σε ψηλή τιμή πώλησης. Το χαλούμι δεν πρέπει να περιοριστεί σε μία συνταγή, αν η ΠΟΠ το κάνει σωστά θα το προστατεύσει, αν όχι κινδυνεύει». 

Δειτε Επισης

Investopia Global Mediterranean Forum: Πραγματοποιείται στην Κύπρο και ανοίγει νέες επενδυτικές προοπτικές
Σε συνάντηση εργασίας της ηγεσίας της BusinessEurope με την Ursula von der Leyen ο πρόεδρος της ΟΕΒ Γιώργος Παντελίδης
Ανδρέας Νεοφύτου: Έτσι θα ενισχύσει την θέση της ως παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος η Κύπρος-To όραμά μου για το ΚΝΕ
Στην Τόχνη βρέθηκαν ερευνητές/τριες για διεθνές συνέδριο με θέμα το franchising
Υπουργείο Ενέργειας: Διαγωνισμός για τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας 2025
Η διάκριση της Advanced Automation Systems στα Βραβεία Καινοτομίας της ΟΕΒ (vid)
Athlos Capital: Σύμβουλος και επικεφαλής συντονιστής της έκδοσης ομολόγου Tier 2 της HD Insurance PLC ύψους €20 εκατ.
Κάτι...ψήνεται στο Ολυμπιακό Μέγαρο από την ΚΟΕ-Ένα gala dinner με ένα ξεχωριστό επισκέπτη στο τραπέζι
Ο νοσηλευτής του Ογκολογικού Τράπεζας Κύπρου Γεώργιος Φαντούσης κολυμπά για την ελπίδα
Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων-Η επιστήμη σε δράση