ΔΑΝΟΣ: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις οικιστικών ακίνητων
08:15 - 01 Φεβρουαρίου 2017
Η επενδυτική δραστηριότητα στον τομέα των ακινήτων για το 2ο εξάμηνο του 2016 παρέμεινε άρρηκτα συνδεδεμένη με τα κίνητρα που έχουν δοθεί από την Κυπριακή Κυβέρνηση για προσέλκυση ξένων και ντόπιων επενδυτών, επισημαίνει σε έντυπο της η εταιρεία ΔΑΝΟΣ, διεθνείς σύμβουλοι και εκτιμητές ακινήτων, μέλος του διεθνούς οργανισμού BNP PARIBAS REAL ESTATE.
Συγκεκριμένα, επισημαίνεται ότι το κίνητρο για απόκτηση διαβατηρίου έχει ελκύσει αρκετούς ξένους αγοραστές σε όλες τις επαρχίες με πιο δυναμική παρουσία στην Λεμεσό και στην Πάφο. Επιπλέον, τα φορολογικά κίνητρα έχουν διαδραματίσει το δικό τους ρόλο για αύξηση των πωλήσεων κατά τον 2ο εξάμηνο του 2016.
Παράλληλα, σημειώνεται πως η αύξηση των πωλήσεων μπορεί να θεωρηθεί και «κάπως εικονική αφού αρκετές συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί το 2016 αφορούν τραπεζικές συναλλαγές μεταξύ τράπεζας και οφειλέτη για εξόφληση, αναδιάρθρωση ή/και διακανονισμό όπου οι τράπεζες γίνονται ιδιοκτήτες των τεμαχίων και αυτές οι συναλλαγές καταχωρούνται στα Επαρχιακά Κτηματολόγια και στις αναλύσεις πωλήσεων ως αγοραπωλησίες».
ΠΗΓΗ: ΔΑΝΟΣ
Οικιστικός τομέας
Κατά το 2ο εξάμηνο του 2016, σύμφωνα με την εταιρεία ΔΑΝΟΣ, υπάρχει αύξηση των πωλήσεων για οικιστικά ακίνητα σε όλες τις Επαρχίες της Κύπρου. Η ζήτηση κατευθύνεται κυρίως σε έτοιμα προϊόντα (end products) και λιγότερο σε χωράφια.
Η ζήτηση προέρχεται τόσο από ξένους οι οποίοι επιλέγουν την Κύπρο για αγορά δεύτερης ή/ και εξοχικής κατοικίας και σε μεγαλύτερο βαθμό επενδυτές οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι τα κίνητρα που έχουν δοθεί για εξασφάλιση διαβατηρίου και μόνιμης διαμονής αγοράζουν κυρίως κατοικίες σε διαμερίσματα στις παραλιακές περιοχές της Κύπρου και στη Λευκωσία σε prime locations.
Αγορά καταστημάτων
Κατά το 2ο εξάμηνο του 2016 έχει αυξηθεί η πληρότητα στις κυρίες εμπορικές αρτηρίες των μεγάλων πόλεων. Η ζήτηση προήλθε κυρίως από ελληνικές αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης και αφορούν ενοικιάσεις.
Επιπλέον, συνεχίζεται η ελκυστικότητα και η τάση των καταναλωτών προς τα Εμπορικά Κέντρα και τα Πολυκαταστήματα, αφού πλέον οι καταναλωτές προτιμούν πιο άνετες συνθήκες για τα ψώνια τους και τα συνδυάζουν παράλληλα με ψυχαγωγία. Η εύκολη στάθμευση, η πρόσβαση σε κλιματιζόμενους χώρους, η επίσκεψη σε ένα μόνο χώρο όπου κανείς συνδυάζει ψώνια, διασκέδαση και φαγητό κάτω από τον ίδιο χώρο, κάνουν τα Εμπορικά Κέντρα ιδανικά και κατάλληλα για όλες τις ηλικίες.