Η&Μ: Μετά την Κύπρο σταματά την επεκτατική πολιτική
07:00 - 01 Φεβρουαρίου 2017

Η Η&Μ αποφάσισε να εγκαταλείψει την πολιτική επέκτασης των καταστημάτων της κατά 10-15% ετησίως και θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση των πωλήσεων των υφιστάμενων καταστημάτων της αλλά και των online.
Η γνωστή εταιρεία ρουχισμού ανακοίνωσε την απόφαση της κατά την παρουσίαση των ετήσιων αποτελεσμάτων της την Τρίτη (31 Ιανουαρίου). Το κατάστημα στην οδό Λήδρας στη Λευκωσία ήταν ένα από τα τελευταία της γνωστής φίρμας ρούχων που ξεκίνησαν να λειτουργούν. Αξίζει να σημειωθεί πως αντίστοιχη πολιτική ξεκίνησε να εφαρμόζει από πέρσι και ο μεγάλος ανταγωνιστής των Η&Μ, η Inditex με τα καταστήματα Zara και τα άλλα του Ομίλου.
Όπως ανέφερε εξάλλου σε συνέντευξή του ο Chief Executiveτης H&M Karl-Johan Persson, «τα καταστήματα H&M δεν κατάφεραν να επιτύχουν τους στόχους που είχαν τεθεί».
Τα καθαρά κέρδη της H&M, ανέφερε, αυξήθηκαν κατά 7% φθάνοντας τα 5,91 δισ. σουηδικές κορόνες ($669 εκατ.) κατά το τέταρτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Νοεμβρίου, από 5,53 δισ. κορόνες που ανήλθαν την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Αξίζει να σημειωθεί πως αναλυτές της FactSet εκτιμούσαν πως τα καθαρά κέρδη της εταιρείας δεν θα ξεπερνούσαν τα 5,42 δισ. κορόνες. Η H&M ανακοίνωσε πάντως μέρισμα 9,75 κορόνες ανά μετοχή.
Πάντως, οι πωλήσεις κατά το τέταρτο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, κατέγραψαν αύξηση 8% και ανήλθαν στα 61,10 δισ. κορόνες από 56,48 δισ. κορόνες, ενισχυμένες από το άνοιγμα εκατοντάδων νέων καταστημάτων.
Για ολόκληρο το οικονομικό έτος 2016, η H&M κατέγραψε καθαρό εισόδημα 18,64 δισ. κορόνες, μειωμένο κατά 11% σε σχέση με 20,9 δισ. κορόνες το 2015. Σημειώνεται πως η εταιρεία εφάρμοσε αυξημένα markdowns κατά τη διάρκεια της χρονιάς, σε συνδυασμό με υψηλά κόστη αγορά λόγω του ισχυρού αμερικανικού δολαρίου. Ο τζίρος άγγιξε τα 222,87 δισ. κορόνες, αυξημένος κατά 6% σε σχέση με τον τζίρο του 2015 που ανήλθε στα 210 δισ. κορόνες.