Πώς να αποφύγετε τις παγίδες στις αγορές του διαδικτύου

Τρόπους αποφυγής των παγίδων του διαδικτύου από τους καταναλωτές συστήνει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου, σε ανακοίνωσή του.

Για αντιμετώπιση των παγίδων αυτών συστήνεται όπως πριν πληκτρολογήσετε το όνομα και τη διεύθυνσή σας ελέγξετε εάν θα δεσμευτείτε με μια αγορά ή μια σύμβαση. Ακόμη, όπως σημειώνεται, είναι υποχρεωτικό να αναφέρεται σαφώς κατά την παραγγελία μιας δοκιμαστικής  συσκευασίας ή προσφοράς εάν αυτή συνεπάγεται και δεσμευτική σύμβαση.
 
Επίσης ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώσει ένα προϊόν που δεν έχει παραγγείλει ή να πληρώσει για την επιστροφή του και  αποτελεί υποχρέωση του προμηθευτή να αποδείξει ότι δώσατε τη συγκατάθεσή σας για μια αγορά.
 
Ακόμη, εάν ο προμηθευτής χρέωσε τον τραπεζικό σας λογαριασμό μέσω μιας κάρτας πληρωμής χωρίς τη συγκατάθεσή σας, μπορείτε να υποβάλετε παράπονα στην τράπεζά σας και να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων.
 
 `Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η γνώση είναι η λύση σε αυτό το θέμα και οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν πότε πρέπει να αρνηθούν να πληρώσουν για ανεπιθύμητα αγαθά και συνδρομές.

Παρ` όλα αυτά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε σε έξι ευρωπαϊκές χώρες διαπιστώθηκε ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν περιορισμένη γνώση των δικαιωμάτων τους όταν πρέπει να αντιμετωπίζουν την αγορά ανεπιθύμητων προϊόντων ή συμβάσεων παγίδων. Δεν έχουν ιδιαίτερη γνώση σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης ούτε για το δικαίωμα αμφισβήτησης και ακύρωσης της τραπεζικής συναλλαγής, σημειώνεται.
 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το νέο βίντεο του ευρωπαϊκού δικτύου κέντρων καταναλωτή αποκαλύπτει με απλό και χιουμοριστικό τρόπο ορισμένα χαρακτηριστικά αυτών των παγίδων. Σκοπός του βίντεο  είναι να βοηθήσει τους καταναλωτές να εντοπίσουν ευκολότερα τις online παγίδες.

Η Αθηνά Κοντογιάννη, Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας δήλωσε πως «με το βίντεο και τις πέντε συμβουλές του ECC σχετικά με την αντιμετώπιση των online παγίδων ελπίζουμε να δώσουμε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να εντοπίζουν και να αποφεύγουν αμφίβολες προσφορές και ανεπιθύμητες παγίδες».

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Πρώτη απευθείας επαφή της Tenstorrent με το κυπριακό οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας
Creating Synergies: Προωθώντας τη συμμετοχικότητα και τη διαφορετικότητα στον τομέα του ICT
CITEA Roadshow Event: Γέφυρα δικτύωσης και συνεργασίας για τις εταιρείες πληροφορικής
Tο τέταρτο «Cyber Security Weekend»-Eυαισθητοποίηση των επιχειρήσεων του τομέα των τροφίμων για την Κυβερνοασφάλεια
Η καινοτόμος εφαρμογή airbeld από την EMBIO Diagnostics...Πληροφορίες για καθαρότερο αέρα και πρόβλεψη καιρού
Πιστοποίηση «Real Quantum Dot Display» από την TÜV Rheinland για τις τηλεοράσεις Samsung QLED
Προοπτικές συνεργασίας σε προηγμένα πεδία της ΤΝ συζήτησαν ΤΕΠΑΚ και Tenstorrent
Mastercard Fintech Forum 2025: Η Αθήνα στο επίκεντρο της fintech καινοτομίας
Ανησυχούν οι Κύπριοι για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει την απασχόληση και τις αποδοχές καλλιτεχνών
Συνεργασία της payabl. με τη Sift...Αξιοποιεί την πλατφόρμα πρόληψης απάτης με ΤΝ για προστασία των επιχειρήσεων