Powered by

Εποχή αλλαγών για τις αεροπορικές εταιρείες

Η είδηση της εξαγοράς σημαντικών τμημάτων της Air Berlin από την Lufthansa δεν προκάλεσε καμία έκπληξη. Η εξαγορά προετοιμαζόταν εδώ και ένα χρόνο. Από το δάνειο-γέφυρα της γερμανικής κυβέρνησης προς την εταιρεία μέχρι τις καλά μελετημένες κινήσεις της Lufthansa.

Ωστόσο οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η εξαγορά από την Lufthansa άλλαξαν δραματικά τις τελευταίες εβδομάδες.

Τα προβλήματα της Ryanair
Μέχρι τώρα δύο ήταν τα ονόματα στα δυο βασικά τμήματα της αγοράς των αεροπορικών εταιρειών: από τη μια πλευρά η Ryanair, στον τομέα των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, αφού θεωρείται πλέον μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου βάσει του αριθμού των επιβατών της. Και από την άλλη πλευρά η Emirates, η αιχμή του δόρατος ανάμεσα στους πανίσχυρους ανταγωνιστές από τον Περσικό Κόλπο. Ξαφνικά όμως και οι δυο εταιρείες βρίσκονται σε θέση αδυναμίας κι αυτό συνεπάγεται ανακατατάξεις στην αγορά.

Τον περασμένο Σεπτέμβρη τα προβλήματα της ιρλανδικής Ryanair έγιναν εμφανή. Η έλλειψη πιλότων ήταν το αποτέλεσμα ενός λανθασμένου προγραμματισμού και της πολιτικής εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας ο επικεφαλής Μάικλ Ο' Λίρι ζήτησε δημόσια συγνώμη για την ακύρωση χιλιάδων πτήσεων. Μόνο έπειτα από παρέμβαση των αρμόδιων αρχών η εταιρεία προσέφερε εναλλακτικές πτήσεις στους επιβάτες ή αποζημίωση. Όλα αυτά όμως δημιουργούν αμφιβολίες για το μοντέλο εργασίας της Ryanair αφού τα έξοδά της θα αυξηθούν σημαντικά.

Η σημαντικότερη πτυχή της υπόθεσης Ryanair όμως, είναι ότι η δεν συμμετέχει πλέον στο παιχνίδι των υποψηφίων επενδυτών για χρεοκοπημένες εταιρείες, όπως τώρα στην περίπτωση της Air Berlin. Παρ' όλο που είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον αρχικά, στη συνέχεια αποσύρθηκε αφού τα εσωτερικά προβλήματα δεν αφήνουν περιθώρια για μεγαλεπήβολα σχέδια.

Brexit και συνεργασία στον Περσικό Κόλπο
Μια εταιρεία που θα επωφελούνταν από την επένδυση στην Air Berlin θα ήταν η βρετανική Easyjet, η οποία εξαιτίας της αβεβαιότητας που δημιουργεί το Brexit προσπαθεί να διατηρήσει στενές σχέσεις με την  ΕΕ. Έτσι δημιούργησε ήδη μια θυγατρική εταιρεία στη Βιέννη. Και παράλληλα εξαγοράζοντας τα μερίδια της Air Berlin στην Αυστρία, καθώς και αεροσκάφη και πλήρωμα στο αεροδρόμιο του Βερολίνου Σένεφελντ, η εταιρεία θα ολοκλήρωνε το ευρωπαϊκό της σχέδιο με τον καλύτερο τρόπο.

Την ίδια ώρα όμως η βρετανική Monarch Airlines κήρυξε πτώχευση και έτσι η Easyjet μπορεί τώρα να εξαγοράσει πλήρωμα και αεροσκάφη πολύ πιο φθηνά απ' ό,τι από την Air Berlin.

Ταυτόχρονα και στον Περσικό Κόλπο η τράπουλα ξαναμοιράζεται. Την προηγούμενη εβδομάδα ο επικεφαλής της Emirates Τιμ Κλαρκ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μιας συνεργασίας της εταιρείας του με την ανταγωνιστική Etihad. Φαίνεται ότι η αγορά έχει αλλάξει τόσο πολύ που ακόμη και η συνεργασία δυο ανταγωνιστικών Εμιράτων δεν μοιάζει πια απίθανη.
 
ΠΗΓΗ: DW

Δειτε Επισης

Θετική πρόοδος στον δεύτερο γύρο των εμπορικών συνομιλιών ΗΠΑ και Βιετνάμ-Πότε θα συνεχιστεί
CNBC: Πώς οι δασμοί και η καταναλωτική εμπιστοσύνη επηρεάζουν τις εταιρείες των ΗΠΑ
Αυξημένη η δραστηριότητα σε λιμάνια και εργοστάσια της Κίνας μετά την «εκεχειρία» στον εμπορικό πόλεμο με ΗΠΑ
Τζέιμι Ντίμον: Σε κίνδυνο στασιμοπληθωρισμού οι ΗΠΑ-Η Fed πράττει σωστά
Σε υψηλό εβδομάδας ο χρυσός-Ξεπέρασε τα 3.300 δολάρια ανά ουγγιά
Bitcoin: Ξεπέρασε για πρώτη φορά τα $110.000-Προς νέο ιστορικό υψηλό
Απαντά στους δασμούς Τραμπ με στρατηγική ανάπτυξης η Ε.Ε.-Το σχέδιο για την ενίσχυση της αγοράς
Μεξικό: Μειώνονται στο 15% οι δασμοί για τα οχήματα που εξάγονται προς τις ΗΠΑ
Νέοι τριγμοί στις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας με επίκεντρο τα τσιπ-Το Πεκίνο υπόσχεται «σθεναρά μέτρα»
Βρετανία: Άνοδος του πληθωρισμού στο 3,5% τον Απρίλιο-Πάνω από τις προβλέψεις των αναλυτών