Ανοίγει ο δρόμος για ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας και των μαρίνων
11:39 - 19 Οκτωβρίου 2017
Με τροπολογία που κατατέθηκε στην βουλή στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος για τα αυθαίρετα, η κυβέρνηση εξαιρεί από το πλαίσιο που θέτει ο νόμος για την ανάθεση και εκτέλεση των συμβάσεων παραχώρησης, τα αντίστοιχα έργα του ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για τροπολογία που κατατέθηκε από τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομίας Δημήτρη Παπαδημητρίου και Υποδομών Χρίστο Σπίρτζη, με την οποία απαλλάσσονται από τις επίμαχες ρυθμίσεις που έβαζαν εμπόδια στις διαγωνιστικές διαδικασίες έργα όπως η Εγνατία και οι μαρίνες.
Στις εξαιρέσεις αυτές προβλέπονται η υποχρέωση προηγούμενης σύμφωνης γνώμης του τεχνικού συμβουλίου δημοσίων έργων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, το ερωτηματολόγιο ποιοτικής επιλογής, τα συμβατικά τεύχη, η χρηματοδότηση, η εκχώρηση απαιτήσεων, η εταιρεία ειδικού σκοπού, το καταβλητέο αντάλλαγμα από τους χρήστες των έργων, η τεκμηρίωση της διαδικασίας ανάθεσης και εκτέλεσης της σύμβασης παραχώρησης και τα όργανα σύναψης συμβάσεων παραχώρησης. Ο επίμαχος νόμος (4413/2016) που αποτελεί εναρμόνιση με ευρωπαϊκή οδηγία, αποτελούσε βαρίδι για το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και δυναμίτιζε την πορεία των συμβάσεων παραχώρησης.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας εξακολουθεί να σέρνεται. Τις προηγούμενες μέρες ο Σύλλογος Εργαζομένων, εξέφρασε την αντίθεσή του στην δημοπράτηση 4 νέων μετωπικών σταθμών διοδίων (σε Καβάλα, Στρυμονικό, Αρδάνιο και Σιάτιστα) και 42 πλευρικών και των Κάθετων Αξόνων, «διότι ο μοναδικός σκοπός του συγκεκριμένου σχεδιασμού είναι να καταστήσει πιο ελκυστική την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου».
Ο Σύλλογος Εργαζομένων καταγγέλλει –μεταξύ άλλων- τις παρεμβάσεις του ΤΑΙΠΕΔ στο τεχνικό αντικείμενο των έργων, με αποτέλεσμα, όπως αναφέρει τη σημαντική καθυστέρηση στη δημοπράτησή τους, την έκθεση της εταιρείας έναντι των υποχρεώσεών της και τελικά την πιθανή διακινδύνευση της ασφάλειας των χρηστών του αυτοκινητόδρομου.
«Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ζητούν την εξασφάλιση της απρόσκοπτης και συνεχούς εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και την απεμπλοκή της κατασκευής των διοδίων από τις εργασίες συντήρησης της οδού».
Στις εξαιρέσεις αυτές προβλέπονται η υποχρέωση προηγούμενης σύμφωνης γνώμης του τεχνικού συμβουλίου δημοσίων έργων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, το ερωτηματολόγιο ποιοτικής επιλογής, τα συμβατικά τεύχη, η χρηματοδότηση, η εκχώρηση απαιτήσεων, η εταιρεία ειδικού σκοπού, το καταβλητέο αντάλλαγμα από τους χρήστες των έργων, η τεκμηρίωση της διαδικασίας ανάθεσης και εκτέλεσης της σύμβασης παραχώρησης και τα όργανα σύναψης συμβάσεων παραχώρησης. Ο επίμαχος νόμος (4413/2016) που αποτελεί εναρμόνιση με ευρωπαϊκή οδηγία, αποτελούσε βαρίδι για το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και δυναμίτιζε την πορεία των συμβάσεων παραχώρησης.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας εξακολουθεί να σέρνεται. Τις προηγούμενες μέρες ο Σύλλογος Εργαζομένων, εξέφρασε την αντίθεσή του στην δημοπράτηση 4 νέων μετωπικών σταθμών διοδίων (σε Καβάλα, Στρυμονικό, Αρδάνιο και Σιάτιστα) και 42 πλευρικών και των Κάθετων Αξόνων, «διότι ο μοναδικός σκοπός του συγκεκριμένου σχεδιασμού είναι να καταστήσει πιο ελκυστική την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου».
Ο Σύλλογος Εργαζομένων καταγγέλλει –μεταξύ άλλων- τις παρεμβάσεις του ΤΑΙΠΕΔ στο τεχνικό αντικείμενο των έργων, με αποτέλεσμα, όπως αναφέρει τη σημαντική καθυστέρηση στη δημοπράτησή τους, την έκθεση της εταιρείας έναντι των υποχρεώσεών της και τελικά την πιθανή διακινδύνευση της ασφάλειας των χρηστών του αυτοκινητόδρομου.
«Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ζητούν την εξασφάλιση της απρόσκοπτης και συνεχούς εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και την απεμπλοκή της κατασκευής των διοδίων από τις εργασίες συντήρησης της οδού».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr