Ολοταχώς για την Ακταία Οδό

Την έναρξη περαιτέρω συζήτησης, με στόχο τη μελέτη και έγκριση του σχεδίου για την ανάπτυξη της περιοχής μεταξύ του παλιού και νέου λιμανιού Λεμεσού, το οποίο βρίσκεται ενώπιον του Πολεοδομικού Συμβουλίου, αναμένει ο Δήμος Λεμεσού.

Όπως αναφέρεται στην «Επιχειρηματική Λεμεσό» του ΕΒΕ Λεμεσού Το σχέδιο που ετοιμάστηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο του Νίκου Μεσαρίτη, στο οποίο ανατέθηκε η μελέτη ύψους 120.000 ευρώ από το Τμήμα Πολεοδομίας και τον Δήμο Λεμεσού, έπειτα από διαδικασία ανοιχτών προσφορών, αποτελεί μία πολεοδομική εκτεταμένη μελέτη για τις βασικές παραμέτρους της περιοχής.

Σημαντικό κομμάτι του όλου έργου αποτελεί η κατασκευή του -παράλληλου με τη θάλασσα- δρόμου (Ακταία Οδός), που θα συνδέει τη μαρίνα με το νέο λιμάνι Λεμεσού συνολικού κόστους €50 εκατ. Στόχος του σχεδίου είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου οδικού δικτύου, χώρων στάθμευσης και πρασίνου, ενώ στα πλάνα είναι, επίσης, η ενδεχόμενη δημιουργία μόλων και η παροχή διευκολύνσεων για διεξαγωγή θαλάσσιων αθλημάτων.

Όπως εξηγεί ο τέως Δήμαρχος Λεμεσού, Ανδρέας Χρίστου, η μελέτη προτείνει, μεταξύ άλλων, την παρουσία κάθε είδους ανάπτυξης στην περιοχή, δηλαδή, τουριστικής, οικιστικής, γραφείων και εμπορικής.
Παράλληλα, προτείνεται η παροχή κινήτρων τόσο για αποκατάσταση διατηρητέων κτιρίων, αρκετά εκ των οποίων είναι βιομηχανικά, όσο και για αξιοποίηση ιδιόκτητων τεμαχίων. Ακόμα, το σχέδιο προνοεί αύξηση του συντελεστή δόμησης, προκειμένου να επιτρέπεται η δημιουργία ψηλών κτιρίων.

Πέραν του παράλληλου δρόμου, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Τμήμα Δημοσίων Έργων, δηλαδή με επενδύσεις από τον δημόσιο τομέα στις οποίες η συνεισφορά του Δήμου Λεμεσού ανέρχεται γύρω στο 20%, οι υπόλοιπες ρυθμίσεις στην περιοχή θα γίνουν από τους ιδιοκτήτες, στους οποίους θα παρασχεθούν τα αναγκαία κίνητρα.

Εξάλλου, σύμφωνα με τον κ. Χρίστου, υπάρχουν σκέψεις για συμμετοχή επενδυτή στο έργο κατασκευής της Ακταίας Οδού, που θα συνδέει τη μαρίνα με το νέο λιμάνι, με την μέθοδο B.O.T. (Build/Operate/Transfer), προσφέροντας  στον επιτυχόντα προσφοροδότη εμπορικά αντισταθμίσματα κατά μήκος του δρόμου.

Από την άλλη, αρκετά δημόσια έργα βρίσκονται στα σκαριά, μιας και στις αρχές του 2017 αναμένεται να ξεκινήσει η πρώτη φάση της κατασκευής της λεωφόρου Αγίας Φυλάξεως, από τον κυκλικό κόμβο του υπεραστικού μέχρι τη λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού. 

Ταυτόχρονα, σύντομα αναμένεται να αρχίσει η κατασκευή του έργου σύνδεσης του παραλιακού δρόμου με τη λεωφόρο Φραγκλίνου Ρούσβελτ  από την οδό Κουμανδαρίας μέχρι την εκκλησία Αγίου Αντωνίου, ένα από τα έργα που είχαν παγοποιηθεί εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Το ρεπορτάζ δημοσιεύθηκε στο newsletter «Επιχειρηματική Λεμεσός» του ΕΒΕ Λεμεσού.

Δειτε Επισης

Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Philippe Bone: Μεγαλόπνοα σχέδια για την Accor στην Κύπρο-Σχεδιάζει τουλάχιστον 40 ξενοδοχεία με δέκα έργα ήδη σε εξέλιξη
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
«Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πειθαρχημένη οικονομική πολιτική-Στόχος η συνέχιση των αναβαθμίσεων»
Ικανοποίηση Μάκη Κεραυνού για την διπλή αναβάθμιση από Moody’s-«Αποτέλεσμα συνετούς πολιτικής»
Ν. Χριστοδουλίδης: Ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές προοπτικές και πιο δυναμική ανάπτυξη η νέα αναβάθμιση(vid)
Διπλή αναβάθμιση και σε επενδυτική βαθμίδα Α από Moody's μετά από 13 χρόνια η Κύπρος-Τι αντανακλά η αξιολόγηση
Προβληματική η εναλλαξιμότητα του διοικητικού και γραμματειακού προσωπικού στο δημόσιο-Αναζητούνται λύσεις
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις