Powered by

Πριν το Πάσχα οι πτήσεις της Orion Airways

Πλάνα για έναρξη των προγραμματισμένων πτήσεων της πριν από την περίοδο του Πάσχα, ετοιμάζει η νέα κυπριακή αεροπορική εταιρεία Orion Airways, η οποία βρίσκεται μια ανάσα πριν την εξασφάλιση της εμπορικής άδειας από την Πολιτική Αεροπορία. Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, ο CEO της εταιρείας, Θανάσης Κόκκοτας τονίζει ότι η Orion θα επενδύσει κυρίως σε προορισμούς με ολόχρονη κίνηση, όπως η Αθήνα και το Λονδίνο, ενώ μεταγενέστερα σχεδιάζει δρομολόγια από και προς την κεντρική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. 

Παράλληλα, θα προσφέρει και τη δυνατότητα ναυλωμένων πτήσεων. Ο κ. Κόκκοτας αναφέρεται στην επικείμενη άφιξη στην Κύπρο στις 16 Ιανουαρίου, του πρώτου αεροσκάφους της εταιρείας, όπως και στον στόχο για στόλο πέντε αεροπλάνων τύπου Boeing 737- 800, μέχρι το τέλος του 2017. Επισημαίνει παράλληλα ότι στους επιβάτες θα παρέχεται ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, για τις οποίες υπάρχουν χρεώσεις σε άλλες εταιρείες. «Πιστεύουμε ότι θα ανεβάσουμε αρκετά το επίπεδο παροχής υπηρεσιών στον τομέα των αερομεταφορών, και μάλιστα σε πολύ καλές τιμές», ανέφερε μεταξύ άλλων ο CEO της νεοσύστατης κυπριακής αεροπορικής εταιρείας. 

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία αδειοδότησης της εταιρείας σας;
Είμαστε πολύ κοντά στη φάση που θα πάρουμε την αδειοδότηση. Η αδειοδότηση περιλαμβάνει δύο φάσεις, το πιστοποιητικό αεροπλοϊμότητας και την εμπορική άδεια. Πιστεύουμε ότι μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου ή τέλος του ίδιου μήνα θα έχουμε τελειώσει και με τις δύο φάσεις. Το πρώτο αεροσκάφος της εταιρείας είναι προγραμματισμένο να έρθει στην Κύπρο στις16 Ιανουαρίου. Μέχρι τότε γίνεται μια σειρά απαραίτητων ενεργειών. Υπήρξαν κάποια προβλήματα εξ αιτίας της έλλειψης προσωπικού στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας που όντως μας έχουν προκαλέσει σημαντική καθυστέρηση. Παρ’ όλα αυτά προχωρήσαμε, είμαστε σε ένα πολύ ικανοποιητικό στάδιο, με τη συνδρομή της αυστριακής πολιτικής αεροπορίας, η οποία ήρθε στην Κύπρο και έκανε κάποιους απαραίτητους ελέγχους μετά από ειδική συμφωνία με το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, για να προχωρήσουμε με τα manuals. Μετά και από αυτές τις κινήσεις, υπολογίζουμε ότι θα έχουμε έτοιμες τις άδειες εντός Ιανουαρίου. 

Έχουν αρχίσει οι διαδικασίες αδειοδότησης και του αεροσκάφους;
Έχουμε ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες αυτές εδώ και αρκετό διάστημα. Ουσιαστικά είναι κάτι που τρέχει παράλληλα. Έχουμε ήδη αποκτήσει το πρώτο certificate που έχει να κάνει με τη συντήρηση του αεροσκάφους. Το αεροσκάφος βάφεται και γίνονται αλλαγές στο εσωτερικό του, έτσι ώστε να είναι έτοιμο για την άφιξή του στη Λάρνακα στις 16 Ιανουαρίου.

Πότε υπολογίζετε να ξεκινήσετε τα πρώτα δρομολόγια;
Τα δρομολόγια μας είναι χωρισμένα σε δύο κατηγορίες. Είναι το κομμάτι των ναυλωμένων πτήσεων (charter) που θα ξεκινήσει ουσιαστικά με την αδειοδότηση της εταιρείας. Οι πτήσεις charter δεν χρειάζονται ιδιαίτερη προετοιμασία. Και υπάρχει και το κομμάτι των προγραμματισμένων πτήσεων (schedule) που θα ξεκινήσει μετά από δύο με τρεις μήνες που θα παραλάβουμε το αεροσκάφος, ώστε να μπορέσουμε να προετοιμαστούμε καλύτερα, για να αποφύγουμε λάθη που έκαναν άλλες εταιρείες στο παρελθόν. Οι προγραμματισμένες πτήσεις θέλουν πολύ μεγάλη προετοιμασία, πρέπει να είσαι μια εταιρεία που προσφέρει ένα σοβαρό προϊόν στην αγορά και χρειάζεται χρόνος για να προετοιμαστεί κάτι τέτοιο. Δεν μπορείς να ξεκινήσεις αμέσως με προγραμματισμένες πτήσεις. 

Συνεπώς τα προγραμματισμένα δρομολόγια σας θα ξεκινήσουν την Άνοιξη;
Υπολογίζουμε να ξεκινήσουμε τις προγραμματισμένες πτήσεις πριν από το Πάσχα. 

Συνολικά με πόσα αεροσκάφη και τι τύπου, θα ξεκινήσετε πτήσεις;
Όπως προανέφερα, το πρώτο αεροσκάφος θα έρθει στις 16 Ιανουαρίου. Υπάρχουν πλάνα για δύο επιπλέον αεροσκάφη μέχρι τον Μάρτιο, ώστε να ξεκινήσουμε πτήσεις με τρία αεροσκάφη το πρώτο εξάμηνο του 2017. Υπολογίζουμε επίσης να έχουμε άλλα δύο αεροσκάφη μέχρι το τέλος του χρόνου. Δηλαδή υπολογίζουμε να κλείσει ο χρόνος περίπου, με την Orion να διαθέτει πέντε αεροπλάνα στο στόλο της. Τα αεροσκάφη μας θα είναι τύπου Boeing 737- 800, θα προσφέρουν και Business και Economy Class, οπότε θα προσπαθήσουμε να δώσουμε στους επιβάτες μας την παλιά αίγλη της αεροπορικής μεταφοράς.

Σε ποιους προορισμούς προγραμματίζετε πτήσεις;
Υπάρχουν πολλές σκέψεις για το θέμα αυτό. Η Αθήνα είναι ένας βασικός προορισμός, με τον οποίο θα θέλαμε να ξεκινήσουμε. Το Λονδίνο είναι επίσης στα άμεσα σχέδια μας. Παράλληλα, υπάρχουν και άλλες σκέψεις για προορισμούς στην Κεντρική Ευρώπη, όπως και στην Μέση Ανατολή ωστόσο αυτά θα ανακοινωθούν στην πορεία. Υπάρχουν διάφορες σκέψεις αλλά η Αθήνα και το Λονδίνο είναι τα πρώτα σημεία αναφοράς μας.

Στα πλάνα σας βρίσκονται Θεσσαλονίκη και ελληνικά νησιά;
Και η Θεσσαλονίκη και τα ελληνικά νησιά είναι καλοί προορισμοί, αλλά είναι εποχικοί κυρίως. Εμείς θέλουμε προορισμούς, οι οποίοι μπορούν να στηρίξουν μια επιβατική κίνηση για ολόκληρο το χρόνο. Η Θεσσαλονίκη ειδικότερα είναι μια καλή αγορά, αλλά επειδή δεν έχει την κίνηση της Αθήνας, θα τη μελετήσουμε σε κατοπινό στάδιο. Τα νησιά είναι καλά για την καλοκαιρινή περίοδο, ωστόσο όπως προανέφερα, θέλουμε να εκμεταλλευθούνε προορισμούς, για τους οποίους υπάρχει ενδιαφέρον ολόκληρο το χρόνο. Αυτή η πολιτική θα μας δώσει τη δυνατότητα να κρατήσουμε χαμηλές τις τιμές, ενώ επηρεάζει το τι θα προσφέρουμε και πως θα κάνουμε καλύτερο προγραμματισμό. Όταν έχεις πτήσεις όλο το χρόνο, μπορείς να προγραμματιστείς πολύ καλύτερα. 

Τι είναι αυτό που θα σας διαφοροποιήσει από τις άλλες αεροπορικές εταιρείες;
Ουσιαστικά, στόχος μας είναι ο επιβάτης να περνάει καλά και πάνω στο αεροπλάνο. Έχουμε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση, αναφορικά με το τελικό προϊόν που θα δώσουμε στον πελάτη μας. Ουσιαστικά, θέλουμε να δώσουμε κάτι πολύ καλύτερο και πιστεύουμε ότι θα ανεβάσουμε αρκετά το επίπεδο παροχής υπηρεσιών στον τομέα των αερομεταφορών, και σε πολύ καλές τιμές. Σε αυτό βοηθάει και η χαμηλή τιμή των καυσίμων, η οποία εκτιμούμε ότι θα παραμείνει για αρκετό ακόμα καιρό στα ίδια χαμηλά επίπεδα. 

Η Orion Airways θα είναι άλλη μια low cost αεροπορική εταιρεία;
Δεν είμαστε low cost, είμαστε value cost. Εμείς θα προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο προϊόν, το οποίο θα περιλαμβάνει τις βαλίτσες, καθώς επίσης και πολλές άλλες υπηρεσίες, για τις οποίες ο επιβάτης πληρώνει σε άλλες αεροπορικές εταιρείες. 

Πόσο προσωπικό αναμένεται να προσληφθεί; 
Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 55 εργαζομένους, ενώ υπολογίζουμε ότι μέχρι το τέλος του 2017 με πέντε αεροσκάφη θα έχουμε περισσότερους από 400 εργαζόμενους. 

Τι προσδοκείτε από τη συγκεκριμένη επένδυση στην κυπριακή αγορά; Ποιοι οι στόχοι σας;
Είμαστε μια κυπριακή εταιρεία. Ήρθαμε για να μείνουμε στην κυπριακή αγορά, δεν ήρθαμε για να μεταφερθούμε αργότερα αλλού. Η κυπριακή αγορά είναι δυναμική, αξίζει ένα καλό προϊόν και αυτό είναι που θέλουμε να προσφέρουμε. Η Κύπρος είναι νησί. Αυτό σημαίνει ότι η μεταφορά και η επικοινωνία μεταξύ νέων προορισμών είναι σημαντική για την ανάπτυξη της οικονομικής ζωής του τόπου, με την δημιουργία νέων ξενοδοχειακών μονάδων, νέων θέσεων εργασίας αλλά και πολλών άλλων υπηρεσιών που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα. Χρειάζεται η ένωση μεταξύ δύο σημείων για να αναπτυχθούν περαιτέρω αυτοί οι τομείς και αυτό μπορούμε να το προσφέρουμε, τόσο μεσοπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

Πέραν της Orion, άλλη μια εταιρεία, η Charlie Airlines αναμένει την αδειοδότησή της, τη στιγμή που άλλες εταιρείες πραγματοποιούν ήδη δρομολόγια από και προς την Κύπρο. Σας φοβίζει ο μεγάλος ανταγωνισμός, με τον οποίο θα βρεθείτε αντιμέτωποι; 
Το να υπάρχουν πολλές και καλές εταιρείες είναι καλό για τον ανταγωνισμό, τόσο σε επίπεδο τιμών όσο και σε επίπεδο αξιολόγησης και παροχής υπηρεσιών. Η cobalt έχει μια διαφορετική φιλοσοφία, η Tus διαθέτει πιο μικρά αεροσκάφη και συνεπώς διαφορετικό προϊόν, η Charlie, όπως φαίνεται θα ακολουθήσει ένα διαφορετικό μοντέλο σε κάποιες από τις υπηρεσίες και τους προορισμούς της. Δεν εκτιμώ ότι θα υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα μεταξύ των εταιρειών, υπάρχει χώρος για όλους. Ο επιβάτης είναι αυτός που θα κρίνει και θα επιλέξει. Ο κάθε ένας έχει το δικό του προϊόν και εκεί είναι που θα επικεντρωθούμε. Αλλά είναι καλό να υπάρχουν πολλές εταιρείες, γιατί αυτό αποτελεί ένδειξη ύπαρξης δυναμικής στην αγορά και αυτό προσωπικά με ικανοποιεί.

Δειτε Επισης

Philippe Bone: Μεγαλόπνοα σχέδια για την Accor στην Κύπρο-Σχεδιάζει τουλάχιστον 40 ξενοδοχεία με δέκα έργα ήδη σε εξέλιξη
Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Στα καλύτερά του με άνοδο σε αφίξεις και έσοδα ο τουρισμός...Αύξηση της συνεισφοράς του τομέα στο ΑΕΠ
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Ισπανία: «Καμπάνα» 179 εκατ. σε πέντε αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
Γιατί ο ΠΑΣΥΞΕ απέρριψε την μεσολαβητική πρόταση και το μήνυμα Παναγιώτου για τη συλλογική σύμβαση στα ξενοδοχεία
Ολοκαίνουργια άφιξη από όμιλο PHC...Πόλος έλξης και game changer το νέο Caffè Nero στην Πλατεία Ελευθερίας
H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας