Powered by

Μειωμένος ο αριθμός οχημάτων προς απόσυρση στην ΕΕ

Ο συνολικός αριθμός οχημάτων που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους στην ΕΕ των 27 αυξήθηκε κατακόρυφα από το 2008 μέχρι το 2009, λόγω εθνικών σχεδίων απόσυρσης, όμως μειώθηκε την περίοδο 2009-2013, λόγω της μείωσης του αριθμού οχημάτων.

Σύμφωνα με την Eurostat, ο συνολικός αριθμός οχημάτων που ολοκλήρωσε τον κύκλο ζωής του στην ΕΕ των 27 αυξήθηκε κατακόρυφα, από 6,3 εκατομμύρια το 2008 σε 9,0 το 2009.

Η Γερμανία ήταν ο κύριος συνεισφορέας σε αυτή την άνοδο, με αύξηση 1,4 εκ. οχημάτων, ενώ άλλοι μεγάλοι συνεισφορείς περιλαμβάνουν τη Γαλλία με 0,46 εκ. περισσότερα οχήματα, την Ιταλία με 0,41 εκ. περισσότερα οχήματα και την Ισπανία με 0,20 εκ. περισσότερα οχήματα.

Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στην παρουσία εθνικών σχεδίων απόσυρσης παλαιών οχημάτων που εισήχθησαν στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης το 2008 και το 2009. Το 2009, 13 χώρες εγκαθίδρυσαν σχέδια απόσυρσης, σε σύγκριση με μόνο τρεις το 2008.

Από το 2009 μέχρι το 2013, ο αριθμός των οχημάτων που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους μειώθηκε κατά 31%, σε 6,2 εκ. οχήματα. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως στη μείωση του αριθμού οχημάτων στη Γερμανία (1,3 εκ.), την Ιταλία (0,7 εκ.), τη Γαλλία (0,5 εκ.), και την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (0,2 εκ. έκαστη). Το 2013, τα οχήματα που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους σε αυτές τις πέντε χώρες αναλογούσαν το 70% του συνόλου της ΕΕ των 28.

Οι χώρες της ΕΕ έπρεπε να φθάσουν, όχι αργότερα από το 2006, ρυθμούς επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης ≥ 80% και επαναχρησιμοποίησης και ανάκτησης ≥ 85%. Το 2013, όλες οι χώρες μέλη της ΕΕ που έδωσαν στοιχεία, εκτός της Εσθονίας, είχαν πετύχει τους στόχους της ανακύκλωσης. Η Ιταλία ήταν το μόνο κράτος μέλος που δεν είχε πετύχει τους στόχους ανάκτησης και επαναχρησιμοποίησης, με ποσοστό 82,2%. Μέχρι την ετοιμασία αυτής της μελέτης, η Ρουμανία και η Σλοβενία δεν είχαν παραδώσει στοιχεία για το 2013. Το 2012, και οι δύο αυτές χώρες είχαν πετύχει τους στόχους που είχαν τεθεί.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Κομισιόν: Άνοιξε τον δρόμο για ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη του ευρώ από 1η Ιανουαρίου 2026
Οριακή ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ευρωζώνη τον Μάιο κόντρα στους δασμούς Τραμπ
Αύξηση εμπορίου υπηρεσιών έρευνας και ανάπτυξης από και προς Ε.Ε.
Τραμπ: Εξαιρετικά δύσκολο να κάνω εμπορική συμφωνία με τους Κινέζους
Αυξάνει στο 50% τους δασμούς σε χάλυβα και αλουμίνιο ο Τραμπ-«Έκρινα ότι είναι απαραίτητο...»
Πιο χαμηλά οι προβλέψεις για την γερμανική οικονομία
Ευρωζώνη: Σε υψηλό 33 μηνών η μεταποίηση τον Μάιο
Κίνα: Κατηγορεί τις ΗΠΑ για παραβίαση της προσωρινής εμπορικής συμφωνίας-«Θα διαφυλάξουμε τα δικαιώματά μας»
Σειρά προκλήσεων για την τουρκική οικονομία-Οι επισημάνσεις του Scope Ratings
Χρυσός: Στα ύψη η ζήτηση για αποθήκευση του πολύτιμου μετάλλου