Lanitis Seafront: Πράσινο φως υπό όρους από Τμήμα Περιβάλλοντος

Σε γνωμάτευση όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις για το «Lanitis Seafront», τους τρεις πύργους που αναμένεται να ανεγερθούν στη Λεμεσό, προχώρησε το Τμήμα Περιβάλλοντος του Υπουργείου Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος.

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Λεμεσού απέστειλε στο Τμήμα Περιβάλλοντος αίτηση για έκδοση πολεοδομικής άδειας της συγκεκριμένης ανάπτυξης, ενώ η περιβαλλοντική γνωμάτευση αποτελεί απόρροια της διαδικασίας αξιολόγησης της Προκαταρκτικής Έκθεσης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον (ΠΕΕΠ).

Όπως επεξηγείται στην περιβαλλοντική γνωμάτευση, το προτεινόμενο έργο αφορά την κατασκευή μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη που περιλαμβάνει 3 πολυώροφες πολυκατοικίες, καταστήματα, γραφεία, διαμερίσματα, Spa-Gym, 3 πισίνες, καθώς και χώρους στάθμευσης. 

Το «Lanitis Seafront» βρίσκεται επί της παραλιακής οδού Αμαθούντος στη Λεμεσό, σε υψόμετρο περίπου 9 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, με το συνολικό του εμβαδόν να ανέρχεται στα 59.000 τετραγωνικά μέτρα.

Σε τεμάχιο του βόρειου τμήματος του έργου χωροθετείται κατοικία, ενώ στο υπόλοιπο τμήμα υπάρχουν φυτεμένες δενδρώδεις καλλιέργειες και διαμορφωμένοι χώροι πρασίνου. Στα υπόλοιπα τεμάχια του δυτικού τμήματος θα υπάρχει διαμορφωμένος χώρος στάθμευσης. 

Παράλληλα, ο ανατολικός και δυτικός πύργος, που θα χωροθετηθούν στο νότιο τμήμα του χώρου ανάπτυξης του έργου, θα έχουν ύψος 148 μέτρα και 165 μέτρα αντίστοιχα, την ώρα που ο βόρειος πύργος θα έχει ύψος 147 μέτρα. 

Οι προτεινόμενοι πύργοι αναμένεται να περιλαμβάνουν 46.600 τ.μ, οικιστικά διαμερίσματα, 10.000 τ.μ. γραφειακοί χώροι και 2.400 τ.μ. εμπορικοί χώροι, ενώ ο δημόσιος και ιδιωτικός χώρος πρασίνου θα διαμορφωθεί στο νότιο τμήμα του χώρου ανάπτυξης του έργου, μεταξύ των δύο δίδυμων πύργων και υπολογίζεται ότι θα είναι περίπου 9.000 τ.μ., όπου 3.300 τ.μ. θα είναι δημόσιος χώρος πρασίνου. 

Στην προτεινόμενη ανάπτυξη θα διαμορφωθούν περίπου 1.500 υπόγειοι χώροι στάθμευσης, εκ των οποίων οι 900 θα είναι δημόσιοι. 

Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να γίνει σε 3 φάσεις.

Προϋποθέσεις πριν και μετά το έργο
Σημειώνεται ότι το Τμήμα Περιβάλλοντος δεν φέρει ένσταση στην υλοποίηση του έργου με την προϋπόθεση της συμπερίληψης επιπρόσθετων όρων τόσο κατά την κατασκευή όσο και μετά την υλοποίηση του έργου.
Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να ειδοποιηθεί το Τμήμα Αρχαιοτήτων για την παρακολούθηση των χωματουργικών εργασιών, αλλά και να υποβληθεί αίτηση προς το Συμβούλιο Αποχετεύσεων Λεμεσού – Αμαθούντας, για έκδοση άδειας κατασκευής και προσωρινής σύνδεσης με το δημόσιο αποχετευτικό σύστημα. 

Παράλληλα, το Τμήμα τονίζει ότι απαγορεύεται αυστηρά η διοχέτευση στο Δημόσιο Αποχετευτικό Σύστημα Λυμάτων των υπόγειων και όμβριων νερών, σημειώνοντας την ανάγκη εξασφάλισης όλων των απαιτούμενων άδειων σε περίπτωση επαναδιοχέτευσης του θαλάσσιου νερού πίσω στη θάλασσα που θα προκύψει από τις εκσκαφές, ούτως ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. 

Ταυτόχρονα, θα πρέπει να ετοιμαστεί κυκλοφοριακή μελέτη για την φάση των κατασκευαστικών εργασιών που να περιέχει και χρονοδιαγράμματα των εργασιών κατασκευής του έργου και να υποβληθεί στο Τμήμα Δημοσίων Έργων για έγκριση πριν την έκδοση της άδειας οικοδομής. 

Να ετοιμαστεί μελέτη σκίασης και οπτικών φυγών, η οποία να καλύπτει το έργο τόσο από τη θάλασσα όσο και βόρεια αυτού και να υποβληθεί στο Δήμο Λεμεσού πριν την έκδοση της άδειας οικοδομής.

Όσον αφορά τους όρους κατά τη λειτουργία του έργου, θα πρέπει εφαρμοστούν με βάση της κυκλοφοριακή μελέτη οι όροι του Τμήματος Δημοσίων Έργων και να διευθετηθεί η διακίνηση των οχημάτων. 

Επίσης, το προτεινόμενο οδικό δίκτυο πρέπει να ολοκληρωθεί πριν ή, τουλάχιστον, ταυτόχρονα, με τη λειτουργία της ανάπτυξης, ενώ το θέμα της πρόσβασης προς το έργο θα πρέπει να διευθετηθεί εξ αρχής. 

Διευκρινίζεται ότι σε καμιά περίπτωση δε θα πρέπει η στάθμευση των οχημάτων να επηρεάζει τις παρακείμενες οικίες ή να εμποδίζει τη κυκλοφορία των οχημάτων στη λεωφόρο.
Παράλληλα, θα πρέπει να υποβληθεί αίτηση για έκδοση άδειας κατασκευής και σύνδεσης με το Δημόσιο Αποχετευτικό Σύστημα Λυμάτων πριν την έναρξη της λειτουργίας του έργου. 

Επιπρόσθετα, η Περιβαλλοντική Αρχή εισηγείται όπως μελετηθεί το ενδεχόμενο τοποθέτησης φωτοβολταϊκών πλαισίων και ηλιακών συλλεκτών.

Για τη μείωση των επιπέδων φωτορύπανσης από τον εξωτερικό φωτισμό, απαιτείται ρύθμιση της έντασης φωτός, κατεύθυνση της φωτεινής δέσμης στο εσωτερικό της ανάπτυξης και κατάλληλη επιλογή του ύψους τοποθέτησης των φωτιστικών εστιών. 

Στα πλαίσια της πολεοδομικής άδειας που θα εκδοθεί, θα πρέπει να μελετηθούν σύγχρονα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας. Συγκεκριμένα, προτείνεται φωτισμός με αισθητήρες ή αυτόματους χρονοδιακόπτες σε χώρους με περιοδική χρήση, όπως διαδρόμους, χώρους υγιεινής, κοινόχρηστους χώρους, αποφυγή αλόγιστης χρήσης ηλεκτρικού ρεύματος, τοποθέτηση διπλών υαλοστασίων, χρήση λαμπτήρων τύπου LED στον εξωτερικό και περιμετρικό φωτισμό των κτηρίων και των χώρων στάθμευσης, όπως επίσης και εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων εξοικονόμησης νερού.

Επιπτώσεις στο περιβάλλον
Μερικές από τις επιπτώσεις που αναμένεται να δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών είναι ο όγκος άχρηστων αδρανών υλικών (μπαζών) που θα προκύψουν π.χ. ξύλα, πλαστικά, συσκευασίες χρωμάτων, κομμάτια μετάλλων, μπάζα, χαρτιά, ο όγκος υγρών αποβλήτων  που θα δημιουργηθούν, όπως επίσης η διαχείριση του θαλασσινού νερού που θα προκύψει κατά το στάδιο των εκσκαφών. 

Κυκλοφοριακό φόρτο από τα φορτηγά v. Εκπομπή ατμοσφαιρικών ρύπων από τα μηχανήματα/ οχήματα τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στο στάδιο της κατασκευής. vi. Αύξηση επιπέδων ηχορύπανσης ως αποτέλεσμα των κατασκευαστικών εργασιών. vii. Αύξηση έκκλησης σκόνης στην γύρω αστική περιοχή, ως αποτέλεσμα των κατασκευαστικών εργασιών. 

Οι κυριότερες αρνητικές επιπτώσεις που αναμένεται να δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια του έργου αφορούν τη δημιουργία στερεών και υγρών αποβλήτων, τον θόρυβο από αυτοκίνητα ενοικιαστών, κατοίκων, επισκεπτών και την αύξηση της κυκλοφορίας από την ανάπτυξη. 

Δειτε Επισης

Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες