Η μεγάλη ελληνική «gourmet συλλογή»
13:29 - 21 Ιανουαρίου 2017
Λάδι, μέλι, σταφίδα και τσάι. Αυτά τα τέσσερα βασικά αγροτοδιατροφικά προϊόντα της Ελλάδας, που αποτελούν την βάση της μεσογειακής διατροφής, ένωσαν τέσσερις διαφορετικές ελληνικές εταιρείες, δημιουργώντας την "The Greek Gourmet Collection".
Αν και πρόκειται για τέσσερις ανεξάρτητες επιχειρήσεις, οι κοινοί στόχοι και κοινό όραμα έκαναν τους ιδιοκτήτες τους να «ενώσουν τις δυνάμεις τους» και να παρουσιάσουν από κοινού τα προϊόντα τους σε εκθέσεις του εξωτερικού και της Ελλάδας.
Πρόκειται για τη The Family Beez, που παράγει μέλι από τη Σέριφο, τη Golden Black που παράγει κορινθιακή σταφίδα από την Νεμέα, τη Melissi&Co που παράγει το λάδι Ladolea από την Κόρινθο και την Oreanthi που παράγει ελληνικό τσάι απ' όλη την Ελλάδα.
Κοινός τους στόχος είναι να εξάγουν premium ελληνικά προϊόντα και να διαφημίσουν την ποιότητα των ελληνικών, αυθεντικών γεύσεων στο εξωτερικό.
Οι τέσσερις επιχειρήσεις δεν μετρούν πολλά χρόνια ύπαρξης, ωστόσο, έχουν καταφέρει να κερδίσουν βραβεία στο εσωτερικό και το εξωτερικό για τις γεύσεις και το design τους, αλλά και να τραβήξουν τα «βλέμματα» διεθνώς. Δεν είναι τυχαίο που οι περισσότερες έχουν έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε χώρες όπως η Ισπανία, η Αυστραλία και οι ΗΠΑ.
«Έχουμε ήδη εξαγωγές σε 10 χώρες, μεταξύ των οποίων η Ισπανία (η μεγαλύτερη εξαγωγέας λαδιού)» λέει ο 27χρονος Θάνος Κλουτσινιώτης, ο οποίος μαζί με τον αδερφό του, Πάνο, ξεκίνησαν το 2013 να παράγουν τέσσερις διαφορετικές ποικιλίες λαδιού με το brand Ladolea. Τα δύο αδέρφια, με σπουδές στα οικονομικά και τη χημεία τροφίμων, αποφάσισαν να εκμεταλλευτούν τα ελαιόδεντρα της οικογένειας στο Μελίσσι Κορινθίας και να συνδυάσουν την παράδοση με την καινοτομία. Εκτός από την ποιότητα του ελαιόλαδου μεγάλη προσοχή δίνουν και στο design καθώς, όπως λέει ο Θάνος, δεν ήθελαν να το βάλουν σε γυάλινο μπουκάλι, προτιμώντας μια μοντέρνα εκδοχή του αρύβαλλου, του αμφορέα που χρησιμοποιούσαν οι αθλητές στην αρχαία Ελλάδα για να αλείψουν με λάδι το σώμα τους.
Μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα, στο Κτήμα Παπαϊωάννου Νεμέας, ξεκίνησε και η ιστορία της Golden Black το 2013. Αν και η εταιρεία μετρά λίγα χρόνια, η κορινθιακή σταφίδα, ο «μαύρος χρυσός», όπως τη χαρακτηρίζει ο ιδρυτής της, έχει ιστορία ετών στην Ελλάδα. Ο Γιώργος Μάζος, ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση, ασχολήθηκε με τη γη και συγκεκριμένα τα αμπέλια της Νεμέας, ωστόσο διαφοροποιήθηκε από την υπόλοιπη οικογένεια, επικεντρώνοντας την προσοχή του στη σταφίδα κι όχι στο κρασί. Γιατί; «Το κρασί είναι πλέον μια κορεσμένη αγορά» λέει στο newmoney.gr. Την «τέχνη» της αποξήρανσης την έμαθε από τον παππού του, Θανάση Παπαϊωάννου, τον ιδρυτή της γνωστής οινοποιίας. Η οικογενειακή «συνταγή» θέλει την αποξήρανση να γίνεται φυσικά, στη σκιά κι όχι στον ήλιο, κι αυτό φαίνεται να είναι το μυστικό της επιτυχίας του.
«Υπάρχει ζήτηση για ποιοτικά ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό», λέει ο Γιώργος Ρώτας της The Family Beez, ο οποίος εξάγει βιολογικό μέλι από θυμάρι και αγριολούλουδα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σιγκαπούρη, μεταξύ άλλων. «Πληροφορικάριος» ο ίδιος ασχολήθηκε με την οικογενειακή επιχείρηση, καθώς ο πατέρας του ήταν μελισσοκόμος για 40 χρόνια στη Σέριφο. Η σύγχρονη εκδοχή της επιχείρησης δημιουργήθηκε το 2014, στα ίδια μελίσσια, σε προστατευόμενη περιοχή Natura 2000.
Η απόφαση για το «The Greek Gourmet Collection» γεννήθηκε σε μια κοινή έκθεση που βρέθηκαν όλοι μαζί. «Ήμασταν σε κοινές εκθέσεις, έχουμε αντίστοιχα προϊόντα που κινούνται στον ίδιο τομέα, κινούμαστε στο ίδιο μήκος κύματος και υπάρχει αμοιβαία κατανόηση και βοήθεια» λέει για τη συλλογική τους προσπάθεια. Η Greek Brand New είναι η πέμπτη κοινή τους έκθεση.
Την τετράδα συμπληρώνουν οι τρεις φίλες της Oreanthi, η Σοφία Σταθάτου, η Γιώτα Παυλάκη και η Ελένη Βαφειάδη, οι οποίες... βρήκαν τους υπόλοιπους στην έκθεση Sial της Γαλλίας. Η Oreanthi γεννήθηκε το 2013 με στόχο την παραγωγή καινοτόμων συνδυασμών τσαγιού που θα προβάλλουν την ποιοτική Ελλάδα και τα χαρακτηριστικά της
ΠΗΓΗ: newmoney.gr