Adv. Feat: Στον λαβύρινθο της επιλογής επαγγελμάτων χρειάζεται πάντοτε μια Αριάδνη
09:30 - 12 Ιανουαρίου 2017
Αρκετοί ενήλικες έχουν αναρωτηθεί κάποια στιγμή στη ζωή τους αν η καριέρα που επέλεξαν ήταν τελικά η σωστή. Υπάρχουν και αυτοί που αλλάζουν καριέρα και ακολουθούν αυτό που πραγματικά αγαπούσαν εξαρχής ή γιατί οι εξελίξεις της οικονομίας επέβαλαν αυτή την αλλαγή. Τι όμως τους ώθησε να ακολουθήσουν σπουδές που δεν ήθελαν πραγματικά;
Συχνά οι επιδράσεις από το περιβάλλον της κοινωνίας και της οικογένειας επηρεάζουν τις αποφάσεις των παιδιών σχετικά με την καριέρα που θα ακολουθήσουν.
Χωρίς να δίδεται η απαραίτητη σημασία στα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες και στις προτιμήσεις του παιδιού, οι σπουδές πολλές φορές επιλέγονται με βάση τη «σίγουρη δουλειά», ελλείψει σωστού επαγγελματικού προσανατολισμού.
Η κοινωνία εξελίσσεται και οι οργανισμοί είναι βιώσιμοι όταν τα στελέχη τους γίνονται ακόμη πιο παραγωγικά γιατί έκαναν την σωστή επιλογή επαγγέλματος. Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου τρέφει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον επαγγελματικό προσανατολισμό, για αυτό επένδυσε στη δημιουργία του ιδανικού εργαλείου, του ερωτηματολογίου «Αριάδνη». Το ερωτηματολόγιο επαγγελματικών ενδιαφερόντων «Aριάδνη» αποτελεί ένα σύγχρονο, έγκυρο και αξιόπιστο ψυχομετρικό εργαλείο που κατασκευάστηκε με στόχο την αξιολόγηση των επαγγελματικών ενδιαφερόντων των μαθητών και είναι αποτέλεσμα πολυετών ερευνών μιας επιστημονικής ομάδας, με επικεφαλής την Δρ. Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου, Καθηγήτρια Επαγγελματικής Αξιολόγησης και Καθοδήγησης του Πανεπιστημίου Αθηνών και τον Δρ. Νίκο Δρόσο, Ψυχολόγο και Επαγγελματικό Σύμβουλο. Έτσι, προσφέρει δωρεάν το ερωτηματολόγιο «Αριάδνη» στους μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Λυκείου ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία λήψης απόφασης για τις σπουδές τους.
Αυτό το ερωτηματολόγιο αποτελεί ένα εύχρηστο εργαλείο που ανταποκρίνεται στη σύγχρονη αγορά εργασίας και είναι προσαρμοσμένο στα κυπριακά δεδομένα και το μοναδικό που σταθμίστηκε στην Κύπρο. Τα παιδιά μέσω αυτού του εργαλείου μπορούν να εξεταστούν σε 16 διαφορετικές ομάδες επαγγελμάτων και 30 υποομάδες κι έτσι να βοηθηθούν για να προσδιορίσουν το πρόγραμμα σπουδών που ταιριάζει στα ενδιαφέροντά τους και στον χαρακτήρα τους.
Σχολεία και αρμόδιοι φορείς οφείλουν να ενώσουν δυνάμεις για την καλύτερη καθοδήγηση και τον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών. Μόνο έτσι θα γίνει επιτυχής συσχέτιση του τρίπτυχου απόφοιτοι-αγορά εργασίας-επαγγελματική ανάπτυξη. Ο σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός είναι ένα μικρό αλλά τεράστιας σημασίας λιθαράκι στο χτίσιμο μιας υγιούς και παραγωγικής κοινωνίας.
Πηγή: ΕUC - Ariadni
http://www.euc.ac.cy/el/services/ariadne-psychometric-tool