Powered by

Comeback στις ΗΠΑ επιχειρεί η VW

«Θέλουμε να αναθερμάνουμε την αγάπη της Αμερικής για τη Volkswagen», έλεγε ο επικεφαλής του εμπορικού σήματος της VW Χέρμπερτ Ντις στο προοίμιο της μεγαλύτερης έκθεσης αυτοκινήτου της αμερικανικής ηπείρου που άνοιξε χθες της πύλες της στο Ντιτρόιτ.

Με αφορμή την πρώτη μεγάλη έκθεση της χρονιάς, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επιχειρεί να στείλει το εξής σαφές μήνυμα στους καταναλωτές: ο όμιλος έχει αντιληφθεί το τεράστιο σφάλμα στο οποίο υπέπεσε και θα κάνει τα πάντα για να επανορθώσει και, κυρίως, για να ανακτήσει την χαμένη εμπιστοσύνη τους.

Αύξηση πωλήσεων
Μετά τις σημαντικές απώλειες που κατέγραψε αρχικώς, όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές καυσαερίων, η VW έχει αρχίσει να ανακάμπτει στην αμερικανική αγορά. Οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί, μολονότι έχει επιβληθεί απαγόρευση πώλησης για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα του ομίλου στις ΗΠΑ. «We are here to stay», λέει ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Αμερική Χίνριχ Βέμπκεν. Η VW θέλει λοιπόν να μείνει. Και θέλει περισσότερα.

Ο μεγαλύτερος ευρωπαίος κατασκευαστής -που σε σύγκριση με τους ασιάτες ανταγωνιστές κατέχει ένα σχετικά μικρό μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ- δρομολογεί λοιπόν την επιστροφή του. Μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια η VW επιδιώκει να γίνει ένας σημαντικός και επικερδής κατασκευαστής, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο Ντις. Γεγονός είναι βέβαια ότι και πριν το Dieselgate η αμερικανική αγορά ήταν ήδη αρκετά δύσκολη για τη VW. Ήδη από το 2007 ο όμιλος κατέγραφε απώλειες στην αμερικανική αγορά.

Αναλυτές εκτιμούν πάντως ότι η Volkswagen μπορεί να ξεπεράσει την πρόσφατη κρίση. «Οι άνθρωποι ξεχνούν», σχολιάζει η Σάντι Σβαρτς από την Cox Automotive που ειδικεύεται στην έρευνα αγοράς, εκτιμώντας μάλιστα ότι η VW έχει όντως τις δυνατότητες να επιστρέψει δυναμικά τα ερχόμενα χρόνια.

Ποντάροντας στα SUV
Το ερώτημα βέβαια είναι με ποιο τρόπο μπορεί να πετύχει αυτό το φιλόδοξο στόχο. Η απάντηση αναζητείται λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της αμερικανικής αγοράς και τις ανάγκες των αμερικανών καταναλωτών για μοντέλα κυρίως στην κατηγορία των SUV. Παράλληλα, η αναδιανομή των ρόλων που αποφασίστηκε πρόσφατα είναι αναμφίβολα ένας βοηθητικός παράγοντας. Το αποκεντρωμένο πλέον σύστημα μεταφέρει τη λήψη πολλών αποφάσεων από το Βόλφσμπουργκ στις μεμονωμένες περιφέρειες, που αυτομάτως αποκτούν μεγαλύτερες ευθύνες. Ανοιχτό παραμένει την ίδια ώρα το μέλλον των πετρελαιοκίνητων στις ΗΠΑ. Ο Ντις έχει πει ότι ο όμιλος δεν σκοπεύει την επαναφορά τους στην αμερικανική αγορά, διευκρινίζοντας βέβαια ότι δεν μπορεί και να αποκλειστεί τελείως.
Το Dieselgate που αποκαλύφθηκε το φθινόπωρο του 2015 βύθισε την VW σε μια βαθιά και άνευ προηγουμένου κρίση. Και η υπόθεση δεν θεωρείται ακόμη λήξασα. Τις επόμενες μέρες ο όμιλος αναμένεται να καταλήξει σε συμβιβασμό με το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης, ο οποίος θα μεταφραστεί για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σε πρόστιμο αρκετών δισεκατομμυρίων. Οι εν εξελίξει διαπραγματεύσεις είναι προφανώς και ο λόγος που ο επικεφαλής της VW Ματίας Μύλερ αποφάσισε να μην παραβρεθεί φέτος στα εγκαίνια του Ντιτρόιτ.

ΠΗΓΗ: dw.com

Δειτε Επισης

Scope: Βελτιώνονται οι μακροπρόθεσμες πιστωτικές προοπτικές της Τουρκίας-Τι προειδοποιεί ο γερμανικός οίκος
Το κόστος δανεισμού της Γαλλίας ξεπέρασε της Ισπανίας για πρώτη φορά από το 2006
Σε υψηλό 12 ετών το ασήμι-Νέο ιστορικό ρεκόρ για χρυσό
Κυρώσεις στον Ρώσο Σεργκέι Σεργκέγιεβιτς Ιβανόφ και στην εταιρεία κρυπτονομισμάτων Cryptex από ΗΠΑ
Καμπανάκι από ING-Κολλημένη σε στασιμότητα η γερμανική οικονομία
Το Κογκρέσο απέτρεψε προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Άνω των 100 εταιρειών υπέγραψαν Σύμφωνο της Ε.Ε. για ΤΝ-Mεταξύ αυτών και διεθνείς κολοσσοί
Η Google προσέφυγε κατά της Microsoft ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Γιατί την κατηγορεί
Σουηδία: Μείωσε το βασικό επιτόκιό της κατά 25 μονάδες βάσης η Κεντρική Τράπεζα της χώρας
Επιχείρηση Σιμσέκ στη Νέα Υόρκη να καθησυχάσει τις ανησυχίες των επενδυτών-Η κατάσταση της τουρκικής οικονομίας