Powered by

Στη Βουλή το ν/σ για την Πολιτική Αεροπορία

Στη Βουλή βρίσκεται το νομοσχέδιο για τη δημιουργία Εταιρείας Ιδιωτικού Δικαίου Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και την αναδιάρθρωση του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, του οποίου όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, σκοπός είναι η μεταβίβαση της παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας σε μια κρατική εταιρεία ιδιωτικού δικαίου και η μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας στην προ αναφορά εταιρεία.

Το νομοσχέδιο ενεκρίθη από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 30 Αυγούστου.

Στην εισηγητική έκθεση αναφέρεται ότι το νομοσχέδιο συνάδει με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο το οποίο διέπει τις εταιρείες ιδιωτικού δικαίου και περιλαμβάνει ειδική πρόνοια σύμφωνα με την οποία σε περίπτωση που η εταιρεία διαλυθεί ή παύσει για οποιοδήποτε λόγο να παρέχει υπηρεσίες αεροναυτιλίας, πρώην υπάλληλοι του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας θα μεταφέρονται στη δημόσια υπηρεσία ως εργοδοτούμενοι αορίστου χρόνου στη βάση συλλογικής σύμβασης που έχουν συνάψει με την εταιρεία για την εκτέλεση των ιδίων καθηκόντων που ασκούσαν στην εταιρεία.

Στην έκθεση αναφέρεται επίσης ότι η εταιρεία θα τηρεί τα διεθνή λογιστικά πρότυπα, ενώ παράλληλα οι λογαριασμοί της θα ελέγχονται και από το Eurocontrol, που θα διαβιβάζει στην εταιρεία τα τέλη υπερπτήσεων που καταβάλλονται από τους χρήστες του εναέριου χώρου.

Στα έγγραφα που συνοδεύουν το νομοσχέδιο αναφέρεται ότι για να μπορεί η Κύπρος να ικανοποιήσει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας επιβάλλεται ο οργανισμός που παρέχει αεροναυτικές υπηρεσίες να είναι ευέλικτος και γρήγορος στη λήψη αποφάσεων, με οικονομική αυτονομία και να μπορεί να λειτουργεί με τους κανόνες και την αποτελεσματικότητα της αγοράς.

Αναφέρεται επίσης ότι πρέπει να είναι ορθά στελεχωμένος και οργανωμένος, να διατηρεί χαμηλά κόστη και να προσαρμόζεται άμεσα στις επερχόμενες αλλαγές.

Προστίθεται ότι η Κύπρος βρίσκεται συχνά στο στόχαστρο της Κομισιόν για τους κακούς δείκτες επιδόσεων που παρουσιάζει και σημειώνεται πως είναι δυνατόν να δημιουργηθεί εθνικό πρόβλημα αν κάποιος αμφισβητήσει την ικανότητα της Κύπρου να παρέχει υπηρεσίες σε μια τόσο μεγάλη περιοχή, τη στιγμή που η Τουρκία και το ψευδοκράτος καραδοκούν να οικειοποιηθούν μέρος του FIR Λευκωσίας.

Παραθέτει περαιτέρω οικονομικούς λόγους, αναφέροντας ότι με τη δημιουργία εταιρείας αριθμός υπαλλήλων (230) θα αφαιρεθούν από το κρατικό μισθολόγιο με επακόλουθη μείωση στον κρατικό προϋπολογισμό, το κράτος θα μπορεί να εισπράττει φόρους όπως εισοδήματος και ακίνητης ιδιοκτησίας και πιθανόν ΦΠΑ, κάτι που δεν μπορεί να κάνει σήμερα, θα αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας με το κόστος να επανακτάται από τα τέλη υπερπτήσεων, ως κρατική εταιρεία ιδιωτικού δικαίου θα μπορεί να δραστηριοποιηθεί σε πρόσθετους συναφείς τομείς όπως η παροχή συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων διαλαμβάνει ότι η ονομαστική αξία των μετοχών θα είναι ίση με το ύψος του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας όπως θα καθορίζεται σε διάταγμα που εκδίδει το Υπουργικό Συμβούλιο.

Το ΔΣ της εταιρείας θα απαρτίζεται από 9 μέλη, Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και 7 μέλη. Κάθε μέλος μπορεί να διορίζεται για 5 έτη και να επαναδιορίζεται για άλλα 5.

Καθορίζεται ότι ένα από τα μέλη του ΔΣ είναι μέλος του προσωπικού της εταιρείας που εκλέγεται με μυστική ψηφοφορία από το σύνολο του προσωπικού και ότι θα έχει δικαίωμα ψήφου μόνο όταν το θέμα της συζήτησης ή της απόφασης που θα ληφθεί επηρεάζει τα περισσότερα μέλη του προσωπικού.

Καθορίζεται επίσης ότι ένα τουλάχιστον μέλος πρέπει να είναι νομικός και ένα λογιστής ή οικονομολόγος που να έχουν ασκήσει το επάγγελμα για 10 ή περισσότερα έτη.

Διαλαμβάνει ότι οι αποφάσεις του ΔΣ λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρισταμένων μελών, με απαρτία περισσότερων των μισών του μελών και ότι ο Πρόεδρος σε περίπτωση ισοψηφίας έχει νικώσα ψήφο.

Τέλος αναφέρεται ότι ο νόμος θα τεθεί σε ισχύ σε ημερομηνία που θα ορίσει το Υπουργικό με Διάταγμα, το οποίο έχει την εξουσία να ορίσει διαφορετικές ημερομηνίες έναρξης της ισχύος ορισμένων διατάξεων του νόμου.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Γενικό Λογιστήριο: Σημαντικές μεταρρυθμίσεις και σύγχρονα εργαλεία για ενίσχυση διαφάνειας στις δημόσιες συμβάσεις
Εβδομαδιαία κέρδη 1,32 στο ΧΑΚ
Παράταση στις δηλώσεις εισοδήματος με πληροφορίες ελεγχόμενων συναλλαγών
ΚΟΕ: Αναθεώρησε στο 3,5%, από 3,0%, την εκτίμηση του για ανάπτυξη το 2024
Στο Υπουργικό πρόταση για παράταση της υποβολής φορολογικής δήλωσης μέχρι και την 30η Νοεμβρίου
Συνεχίστηκε η ανοδική πορεία του ΣΠΟΔ τον Σεπτέμβριο-Ετήσια αύξηση 1,1%
Οι κύριες προτεραιότητες του Υπ. Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων το 2025-Προϋπολογισμός ύψους €554 εκ.
Φεύγουν με εφάπαξ έως και €113.000 έκαστος 936 δημόσιοι υπάλληλοι το 2025-Πέραν των €430 εκ. για συντάξεις
Νέος γενικός διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών ο Ανδρέας Ζαχαριάδης-Πού πάει ο Γιώργος Παντελή
Η Κύπρος στον δρόμο της ανάκαμψης: Απόλυτη επιτυχία για την 3η ετήσια εκδήλωση ΣΑΑ