Powered by

Σε 20 χρόνια πρέπει να εγκαταλείψουμε τα ορυκτά καύσιμα

Το τελευταίο αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη ή πετρέλαιο θα πρέπει να πουληθεί το 2035 αν θέλουμε πραγματικά να περιορίσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη, αναφέρει μια μελέτη που κυκλοφόρησε. Η έκθεση της Climate Action Tracker (CAT), με την υποστήριξη τριών ευρωπαϊκών ερευνητικών ομάδων, επισημαίνει ότι απαιτείται μια δραστική στροφή προς τα καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εφόσον το 14% των αερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου προέρχονται από τον κλάδο των μεταφορών.

Τον περασμένο Δεκέμβριο στο Παρίσι, οι ηγέτες του κόσμου όρισαν ως στόχο τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας κάτω από 2 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή, εντείνοντας τις προσπάθειες για ένα όριο αύξησης 1,5 βαθμών Κελσίου.

«Υπολογίζουμε ότι το τελευταίο αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη ή ντίζελ θα πρέπει να πουληθεί το 2035» είπε η έκθεση της CAT, ώστε ο παγκόσμιος στόλος αυτοκινήτων να συμβαδίζει με τον στόχο αυτό. Η υπόθεση στην οποία βασίζεται η πρόβλεψη αυτή είναι ότι τα τελευταία αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα θα παραμείνουν στους δρόμους μέχρι το 2050.

Η CAT είναι μια από τις βασικές οργανώσεις που παρακολουθεί τις δράσεις των κυβερνήσεων για τον περιορισμό της παγκόσμιας υπερθέρμανσης και περιλαμβάνει ερευνητές που έχουν συγγράψει κλιματικές εκθέσεις για τον ΟΗΕ.

«Προκαλεί εντύπωση που το χρονικό όριο πρέπει να τεθεί τόσο νωρίς – σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή για ολόκληρο τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας» τονίζει στο Reuters ο Νίκλας Χένε του NewClimate Institute. Οι άλλες δεξαμενές σκέψης πίσω απ’ την έκθεση είναι οι Ecofys και Climate Analytics.

Ο χρονικός ορίζοντας απόσυρσης των οχημάτων που κινούνται με βενζίνη ή ντίζελ είναι πιο σύντομος σε σχέση με τους στόχους που έχουν τεθεί από τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Toyota, για παράδειγμα, στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές καυσαερίων από τα οχήματά της κατά 90% μέχρι το 2050, σε σχέση με τα επίπεδα του 2010.

Φέτος, η χρονιά αναμένεται να είναι η θερμότερη στην ιστορία, με θερμοκρασίες κατά 1 βαθμό Κελσίου υψηλότερες από εκείνες της προβιομηχανικής εποχής.

Η μελέτη καταλήγει στο ότι το «πρασίνισμα» του κλάδου των μεταφορών απαιτεί μια παράλληλη στροφή προς την παραγωγή καθαρής ενέργειας, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην φορτίζονται με ενέργεια που βασίζεται σε ορυκτά καύσιμα.

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ: Η πιο...περίπλοκη γεωπολιτική δεκαετία-Απαραίτητη η τόνωση της ανάπτυξης
Ευρωζώνη: Στασιμότητα στον ιδιωτικό τομέα εν μέσω διεθνούς αβεβαιότητας
Ανάκαμψη στον γερμανικό ιδιωτικό τομέα-Κοντά στην έξοδο από την ύφεση η μεταποίηση
Αντισυνταγματική η εισφορά αλληλεγγύης των τραπεζών στην Πορτογαλία
Κρ. Γκεοργκίεβα: Προειδοποιεί για ευρύτερους κινδύνους από τις αμερικανικές επιθέσεις στο Ιράν
Η πλεονάζουσα παγκόσμια προσφορά πετρελαίου περιορίζει τις αυξήσεις τιμών
Ιστορικά ψηλά στις μετοχές στο Τελ Αβίβ μετά τα πλήγματα ΗΠΑ στο Ιράν
Αναμένουν άνοδο στις τιμές πετρελαίου οι επενδυτές, στροφή προς ασφαλή καταφύγια
Barclays: Οικονομική ανάκαμψη στην Ευρωζώνη από το 2026 με αιχμή τη Γερμανία
Ομόφωνη στήριξη Ecofin στην ένταξη της Βουλγαρίας στην ευρωζώνη από την 1η Ιανουαρίου του 2026