Powered by

Σε 20 χρόνια πρέπει να εγκαταλείψουμε τα ορυκτά καύσιμα

Το τελευταίο αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη ή πετρέλαιο θα πρέπει να πουληθεί το 2035 αν θέλουμε πραγματικά να περιορίσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη, αναφέρει μια μελέτη που κυκλοφόρησε. Η έκθεση της Climate Action Tracker (CAT), με την υποστήριξη τριών ευρωπαϊκών ερευνητικών ομάδων, επισημαίνει ότι απαιτείται μια δραστική στροφή προς τα καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εφόσον το 14% των αερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου προέρχονται από τον κλάδο των μεταφορών.

Τον περασμένο Δεκέμβριο στο Παρίσι, οι ηγέτες του κόσμου όρισαν ως στόχο τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας κάτω από 2 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή, εντείνοντας τις προσπάθειες για ένα όριο αύξησης 1,5 βαθμών Κελσίου.

«Υπολογίζουμε ότι το τελευταίο αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη ή ντίζελ θα πρέπει να πουληθεί το 2035» είπε η έκθεση της CAT, ώστε ο παγκόσμιος στόλος αυτοκινήτων να συμβαδίζει με τον στόχο αυτό. Η υπόθεση στην οποία βασίζεται η πρόβλεψη αυτή είναι ότι τα τελευταία αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα θα παραμείνουν στους δρόμους μέχρι το 2050.

Η CAT είναι μια από τις βασικές οργανώσεις που παρακολουθεί τις δράσεις των κυβερνήσεων για τον περιορισμό της παγκόσμιας υπερθέρμανσης και περιλαμβάνει ερευνητές που έχουν συγγράψει κλιματικές εκθέσεις για τον ΟΗΕ.

«Προκαλεί εντύπωση που το χρονικό όριο πρέπει να τεθεί τόσο νωρίς – σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή για ολόκληρο τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας» τονίζει στο Reuters ο Νίκλας Χένε του NewClimate Institute. Οι άλλες δεξαμενές σκέψης πίσω απ’ την έκθεση είναι οι Ecofys και Climate Analytics.

Ο χρονικός ορίζοντας απόσυρσης των οχημάτων που κινούνται με βενζίνη ή ντίζελ είναι πιο σύντομος σε σχέση με τους στόχους που έχουν τεθεί από τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Toyota, για παράδειγμα, στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές καυσαερίων από τα οχήματά της κατά 90% μέχρι το 2050, σε σχέση με τα επίπεδα του 2010.

Φέτος, η χρονιά αναμένεται να είναι η θερμότερη στην ιστορία, με θερμοκρασίες κατά 1 βαθμό Κελσίου υψηλότερες από εκείνες της προβιομηχανικής εποχής.

Η μελέτη καταλήγει στο ότι το «πρασίνισμα» του κλάδου των μεταφορών απαιτεί μια παράλληλη στροφή προς την παραγωγή καθαρής ενέργειας, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην φορτίζονται με ενέργεια που βασίζεται σε ορυκτά καύσιμα.

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Scope: Βελτιώνονται οι μακροπρόθεσμες πιστωτικές προοπτικές της Τουρκίας-Τι προειδοποιεί ο γερμανικός οίκος
Το κόστος δανεισμού της Γαλλίας ξεπέρασε της Ισπανίας για πρώτη φορά από το 2006
Σε υψηλό 12 ετών το ασήμι-Νέο ιστορικό ρεκόρ για χρυσό
Κυρώσεις στον Ρώσο Σεργκέι Σεργκέγιεβιτς Ιβανόφ και στην εταιρεία κρυπτονομισμάτων Cryptex από ΗΠΑ
Καμπανάκι από ING-Κολλημένη σε στασιμότητα η γερμανική οικονομία
Το Κογκρέσο απέτρεψε προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Άνω των 100 εταιρειών υπέγραψαν Σύμφωνο της Ε.Ε. για ΤΝ-Mεταξύ αυτών και διεθνείς κολοσσοί
Η Google προσέφυγε κατά της Microsoft ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Γιατί την κατηγορεί
Σουηδία: Μείωσε το βασικό επιτόκιό της κατά 25 μονάδες βάσης η Κεντρική Τράπεζα της χώρας
Επιχείρηση Σιμσέκ στη Νέα Υόρκη να καθησυχάσει τις ανησυχίες των επενδυτών-Η κατάσταση της τουρκικής οικονομίας