powered by

Πρόταση νόμου για ρύθμιση της εξουσίας του Γενικού Ελεγκτή στην ΣΚΤ

Ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου κατέθεσε πρόταση νόμου με την οποία διευκρινίζεται η φύση και η έκταση της εξουσίας ελέγχου του Γενικού Ελεγκτή στα Αδειοδοτημένα Πιστωτικά Ιδρύματα και στη Συνεργατική Κεντρική Τράπεζα.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, με τη θέσπιση του περί δημοσιονομικής ευθύνης και δημοσιονομικού ελέγχου νόμου πλαίσιο του 2014, η ΣΚΤ θεωρείται ως κρατική επιχείριση και με βάση τις πρόνοιες του άρθρου 109 του νόμου, η ΣΚΤ έχει υποχρέωση να υποβάλει στον αρμόδιο Υπουργό τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις που καταρτίζονται με βάση τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα μέσα σε 4 μήνες μετά το τέλος του κάθε οικονομικού έτους, οι οποίες υποβάλλονται και στον Γενικό Ελεγκτή της Δημοκρατίας για έλεγχο.

Περαιτέρω στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι η ΣΚΤ υπόκειται στον έλεγχο και την εποπτεία της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Παρατηρεί περαιτέρω ότι με βάση γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα η ΣΚΤ ως κρατική επιχείριση υπόκειται στον έλεγχο και εποπτεία του Γενικού Ελεγκτή της Δημοκρατίας και μεταξύ άλλων ο Γενικός Ελεγκτής έχει δικαίωμα εποπτικού και διαχειριστικού ελέγχου των κρατικών επιχειρήσεων και του διορισμού ελεγκτών.

Οι διατάξεις του σχετικού νόμου δεν εφαρμόζονται για την Κεντρική Τράπεζα, η οποία υπόκειται σε έλεγχο και εποπτεία από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, συνεχίζει η αιτιολογική έκθεση και αναφέρει πως είναι ορθό και δίκαιο παρόμοια ρύθμιση να γίνει και για τα ΑΠΙ που εποπτεύονται απευθείας από τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Σημειώνει ότι σε περίπτωση που παραμείνει το υφιστάμενο καθεστώς τα ΑΠΙ θα ελέγχονται και εποπτεύονται από δύο ανεξάρτητες αρχές στην Κύπρο (Γενικό Ελεγκτή και Κεντρική Τράπεζα πέραν των ευρωπαϊκών οργάνων, θέτει την ΣΚΤ σε άνιση μεταχείριση σε σχέση με άλλα ΑΠΙ στην Κύπρο στο πεδίο που αφορά τις εμπορικές και επιχειρηματικές της αποφάσεις, παραβιάζει πρόνοιες του μνημονίου συναντίληψης με βάση τις οποίες συμφωνήθηκε ότι η ΣΚΤ θα πρέπει να αφεθεί να λαμβάνει μόνη τις επιχειρηματικές αποφάσεις της χωρίς οποιαδήποτε παρέμβαση και παραβιάζει το relationship framework agreement μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και της ΣΚΤ.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Οι εξελίξεις στον τομέα των πληρωμών στο επίκεντρο διαδικτυακής συνάντησης ΚΤΚ, τραπεζών και SWIFT
Εκπαιδεύονται οι εκπαιδευτές για ενίσχυση της χρηματοοικονομικής παιδείας των ενηλίκων
Βιλερουά ντε Γκαλό: Η επόμενη κίνηση της ΕΚΤ πιθανότατα θα είναι μείωση επιτοκίων
Ικανοποίηση ΚΤΚ για την νέα έκθεση Moneyval για την Κύπρο-Τι καταδεικνύει η πρόοδος και η αναβάθμιση που έχει επιτευχθεί
Το πλαίσιο στρατηγικών πρωτοβουλιών της Eurobank για ενίσχυση της επιχειρηματικής διασύνδεσης με Ινδία
Στο Ανώτατο με αίτημα Γενικού Εισαγγελέα η τύχη έφεσης σε υπόθεση κουρέματος-Γιατί παραπέμφθηκε από το Εφετείο
Τράπεζα Κύπρου: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών-Εξαγόρασε 5,142,602 μετοχές για ακύρωση ύψους €30 εκατ.
Eurobank: Φέρνει την πρώτη agentic AI φωνητική πλατφόρμα για επιχειρήσεις στην Ευρώπη-Πρώτη παρουσίαση από Κύπρο
Στην ελίτ του Χρηματιστηρίου Αθηνών η Τρ. Κύπρου-Πολλαπλά οφέλη και μεγάλη δυναμική με την ένταξή της στον FTSE 25
Ανέβηκε στις €62.164 η αξία των ακάλυπτων επιταγών που εκδόθηκαν τον Μάιο