Ταράβις Καλάνικ:Ο άνθρωπος που απογείωσε την Uber

Πριν πέντε χρόνια, η εταιρεία UberCab εισήλθε στην αγορά του Σαν Φρανσίσκο δίνοντας τη δυνατότητα στους κατοίκους να «καλέσουν» ένα αυτοκίνητο μέσω ενός smartphone. Από τότε η εταιρεία, γνωστή σήμερα και ως Uber, έχει εξαπλωθεί σε όλον τον κόσμο και  δραστηριοποιείται σε 58χώρες με αξία που ξεπερνά τα 60 δισ. δολάρια.

Με αφορμή τη συμφωνία της Uber με την κινέζικη Didi, παρακάτω σας παρουσιάζουμε το δύσκολο και επιτυχημένο ταξίδι της τεχνολογικής startup από την αρχή της έως σήμερα:

1998 : Το Scour, μια νεοσύστατη εταιρεία peer-to-peer μηχανή αναζήτησης που συν-ίδρυσε ο Τράβις Καλάνικ με τον Νταν Ροντρίγκες, έλαβε την πρώτη χρηματοδότηση από τον πρώην πρόεδρο της Disney Michael Ovitz και τον ιδρυτή της Yucaipa, Ρον Μπαρκλ. Ωστόσο, η εταιρεία πολυμέσων έκλεισε έπειτα από δυο χρόνια, λόγω μηνύσεων ύψους 250 εκατ. δολαρίων που δέχθηκε από άλλες ψυχαγωγικές εταιρείες.

2007: Ο Τράβις Καλάνικ πούλησε την RedSwoosh, μια εταιρεία που ίδρυσε το 2001 για 23 εκατ. δολάρια και έγινε εκατομμυριούχος. Ο ίδιος δήλωσε ότι ίδρυσε τη RedSwoosh προκειμένου να εκδικηθεί όσους κατέθεσαν μήνυση στη Scour, μετατρέποντας τους σε πελάτες.

2008 : Κάνει την εμφάνιση της για πρώτη φορά η ιδέα της Uber στο τεχνολογικό συνέδριο LeWeb. Σε δήλωσή του, ο Κολάνικ αναφέρει ότι θέλει να μειώσει το κόστος της μετακίνησης των ανθρώπων με τη χρήση ενός τηλεφώνου.

2009 : Η Uber ιδρύεται ως UberCab, μια υπηρεσία «μαύρου αυτοκινήτου» (black-car)και ο Κολάνικ αναλαμβάνει το ρόλο του συμβούλου.
 
2010: Ο Ryan Graves αναλαμβάνει ως CEO της εταιρίας. Λίγους μήνες μετά η Uber ξεκινά να δραστηριοποιείται στο Σαν Φρανσίσκο κερδίζοντας το ενδιαφέρον πολλών το γεγονός ότι μπορούσαν να καλέσουν το  αυτοκίνητο τους μέσω του κινητού.

Την ίδια χρονιά η εταιρία κλείνει γύρο χρηματοδότησης ύψους 1,25 εκατ. δολαρίων από τους First Round Capital Chris Sacca και τον ιδρυτή του Napster, Shawn Fanning.

Το Δεκέμβριο του 2010 ο Ryan Graves παραιτείται από CEO  και αναλαμβάνει ως γενικός διευθυντής της Uber .Τη θέση του CEO παίρνει ο Καλάννικ.

2011:Στα μέσα της χρονιάς η εταιρία κλείνει ένα γύρο χρηματοδότησης 11 εκατ. δολαρίων και εκτιμάται στα 60 εκατ. δολάρια. Το 2011 θεωρείται η χρονιά της που έγινε η αρχή για την διεθνή της επέκταση αφού δραστηριοποιήθηκε στο Παρίσι. 

2012:Η Uber παρουσιάζει την Uber X, μια οικονομική υπηρεσία μετακίνησης, η οποία διαθέτει αυτοκίνητα όπως το Prius και το Cadillac Escalad.

2013: Η εταιρία συνεχίζει την επέκτασή της σε Ινδία και Αφρική, ενώ κλείνει γύρο χρηματοδότησης ύψους 258 εκατ. δολαρίων από την Google Ventures.

2014: Η Uber  δραστηριοποιείται στη Κίνα, η οποία γίνεται η μεγαλύτερη αγορά της .Τον Ιούλιο του 2014  η αξία της εταιρίας φτάνει το ποσό των 17 δισ. δολαρίων.

Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς η Uber λανσάρει το UberPOOL,μια υπηρεσία που επιτρέπει να μοιραστείς το κόστος και τη διαδρομή σου με έναν άλλον πελάτη που κατευθύνεται στον ίδιο προορισμό.

2015:Θα μπορούσαμε να αναφέρουν πως το 2015 είναι σημαντική χρονιά για την εταιρία αφού λανσάρει την υπηρεσία UberARGO στο Χονγκ Κονγκ, την υπηρεσία UberEATS  στις  ΗΠΑ , το πρόγραμμα UberRUSH  και αγόρασε τη startup εταιρία deCarta,πιθανόν για να μειώσει τη χρήση του Google Map.

Το Σεπτέμβριο επενδύει 1,2 δισ. δολάρια στην εταιρία της στην Κίνα προκειμένου να ανταγωνιστεί τον μεγαλύτερό της ανταγωνιστή της εταιρία Didi Chuxing.

2016 :Ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος Mikhail Fridman χρηματοδοτεί την Uber 200 εκατ. δολάρια. Τον Ιούνιο λαμβάνει από τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση από το Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδική Αραβίας , ύψους 3,5 δισ. δολαρίων.
Ενώ ο Τράβις Καλάνικ δηλώνει, ότι η εταιρεία είναι κερδοφόρα σε εκατοντάδες πόλεις, ωστόσο χάνει ετησίως ένα δισ. δολάρια προκειμένου να ανταγωνιστεί την κινέζικη Didi. Η δαπανηρή διαμάχη των δύο εταιριών λαμβάνει τέλος όταν συμφωνούν τον Ιούλιο του 2016 να συγχωνευθούν έναντι 35 δισ. δολαρίων.

H Uber σήμερα είναι η πιο πολύτιμη startup στον κόσμο, έχοντας στόχο να επεκταθεί περαιτέρω σε νέες αγορές της Ασίας και της Νότιας Αμερικής, αλλά και να αναπτύξει την τεχνολογία του αυτοκινήτου χωρίς οδηγό.

ΠΗΓΗ: Fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Philippe Bone: Μεγαλόπνοα σχέδια για την Accor στην Κύπρο-Σχεδιάζει τουλάχιστον 40 ξενοδοχεία με δέκα έργα ήδη σε εξέλιξη
«Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πειθαρχημένη οικονομική πολιτική-Στόχος η συνέχιση των αναβαθμίσεων»
Ικανοποίηση Μάκη Κεραυνού για την διπλή αναβάθμιση από Moody’s-«Αποτέλεσμα συνετούς πολιτικής»
Ν. Χριστοδουλίδης: Ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές προοπτικές και πιο δυναμική ανάπτυξη η νέα αναβάθμιση(vid)
Διπλή αναβάθμιση και σε επενδυτική βαθμίδα Α από Moody's μετά από 13 χρόνια η Κύπρος-Τι αντανακλά η αξιολόγηση
Προβληματική η εναλλαξιμότητα του διοικητικού και γραμματειακού προσωπικού στο δημόσιο-Αναζητούνται λύσεις
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία