Τα επόμενα βήματα του deal με Μαρινόπουλο
07:30 - 26 Αυγούστου 2016

Με δεδομένη τη σύμφωνο γνώμη των διοικητικών συμβουλίων των τεσσάρων ελληνικών τραπεζών, η υπογραφή του MoU (Memorandum of Understanding) θα επισφραγίσει τη συμφωνία μεταξύ της Σκλαβενίτης και Μαρινόπουλος κάτι το οποίο διασφαλίζει τη διάσωση της δεύτερης, ενώ παράλληλα ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία του νέου σχήματος που θα πάρει τα ηνία του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα.
Η δημιουργία του νέου σχήματος δεν προϋποθέτει και την άνευ όρων επιτυχία του, δεδομένου της πτωτικής πορείας που καταγράφει το λιανικό εμπόριο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, το λιανικό εμπόριο και ιδιαίτερα για τα καταστήματα τροφίμων κατέγραψε μείωση 8%το τρέχον έτος μέχρι το Ιούλιο.
Άρα, η νέα εταιρεία θα πρέπει να προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες ούτως ώστε να μπορέσει να καταστεί βιώσιμη. Το InBusinessNews επικοινώνησε με τον Θάνο Μαύρο, εταίρο (Partner) της EY Ελλάδας και επικεφαλή του τομέα Supply Chain & Operations για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ο οποίος μας ανέφερε ποια θα πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα της νέας εταιρείας.
1. Θα πρέπει να γίνει εξορθολογισμός του δικτύου καταστημάτων που θα προκύψει. Συγκεκριμένα θα προκύψει ένας υπέρμετρος αριθμός καταστημάτων και η νέα διοίκηση θα πρέπει να αποφασίσει ποια καταστήματα θα εξακολουθήσουν να λειτουργήσουν και σε ποια σημεία.
2. Θα πρέπει να καταρτιστεί πρόγραμμα επενδύσεων για τα καταστήματα που θα απομείνουν. Ορισμένα καταστήματα του ομίλου Μαρινόπουλος χρήζουν ριζικής ανανέωσης, καθώς βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση, ενώ θα πρέπει να εναρμονιστούν με το concept που υιοθετεί η Σκλαβενίτης στα υφιστάμενα της καταστήματα.
3. Θα πρέπει να ενοποιηθούν όλα τα operations & logistics. Δεν θα είναι φρόνιμο να διατηρηθούν διαφορετικές αποθήκες και συστήματα τροφοδοσίας των υπεραγορών, ενώ η ενοποίηση θα καταστήσει το σύστημα πιο αποδοτικό και θα μειώσει το κόστος.
4. Θα πρέπει να ενοποιηθούν οι διοικητικές υπηρεσίες. Κατ΄αυτό τον τρόπο θα υπάρχει ένα λογιστήριο και ο έλεγχος θα είναι πιο εύκολος.
5. Θα πρέπει να εναρμονιστούν και να ενοποιηθούν τα πληροφοριακά συστήματα των δύο εταιρειών.
Παράλληλα, ο κ. Μαύρος επισήμανε πως θα πρέπει να καταρτιστεί επιχειρηματικό σχέδιο για το νέο δίκτυο καταστημάτων που θα προκύψει.