Το προφίλ της Σκλαβενίτη
16:21 - 25 Αυγούστου 2016
Ο Όμιλος Σκλαβενίτη συνιστά την δεύτερη μεγαλύτερη ομάδα λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα με την ομώνυμη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ενώ το δίκτυο της Σκλαβενίτης αποτελείται σήμερα από 111 σημεία πώλησης λιανικής, 9 χονδρικής και 38 Χαλκιαδάκης και απασχολεί γύρω στις 11.000 εργαζομένους.
Με το σλόγκαν «τόσο φθηνά όσο πουθενά» τα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» έχουν πάνω από 45 χρόνια παρουσίας με το πρώτο κατάστημα να ανοίγει το 1969.
Πώς δημιουργήθηκε η αυτοκρατορία Σκλαβενίτης
Η επιχείρηση Σκλαβενίτη χτίστηκε με σταθερά βήματα με την οικογένεια το 1920 να δημιουργεί εταιρεία εισαγωγών ξυλείας κι εξαγωγών κρασιών. Το 1936 η οικογένεια καταστρέφεται οικονομικά, μετά από ένα ατύχημα σε μεγάλη παρτίδα εμπορευμάτων που αποστέλλονταν στο εξωτερικό. Οι ατυχίες οδήγησαν τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη στην Αθήνα. Η κατοχή, βρίσκει την οικογένεια σε δεινή οικονομική κατάσταση και το 1942 πεθαίνουν μέσα στην ανέχεια και οι δύο γονείς.
Η ιστορία συνεχίζεται όταν τα παιδιά, ο Γιάννης και ο Σπύρος Σκλαβενίτης θα αρχίσουν τη δραστηριότητά τους στο εμπόριο και στα τέλη της δεκαετίας του '40 ξεκίνησαν να διαθέτουν κεχρί, κανναβούρι, καθώς και είδη πρώτης ανάγκης στην Κεντρική Αγορά.
Τα δύο αδέλφια Σκλαβενίτη στρέφονται στο εμπόριο ειδών μπακαλικής και μπαχαρικών, ενώ το 1950 γνωρίζονται με τον μικρασιατικής καταγωγής Μιλτιάδη Παπαδόπουλο. Το 1954 οι τρεις φίλοι προχωρούν στη δημιουργία της Σκλαβενίτης & Σία με έδρα τα Πετράλωνα κι αντικείμενο τη χονδρική πώληση τροφίμων.
Το 1967 ιδρύουν την πρώτη εταιρεία τηλεφωνικών παραγγελιών στην Ελλάδα, την ΤΗΛΕΞΥΠ - η πρώτη εταιρεία delivery. Ο πρωτοποριακός χαρακτήρας της και η διάθεση προϊόντων αρίστης ποιότητας σε τιμές χονδρικής συνέβαλαν στην εξάπλωση της φήμης της, με αποτέλεσμα σε σύντομο χρονικό διάστημα να δέχεται παραγγελίες σχεδόν από κάθε γωνιά της Αττικής.
Η επιτυχία της ΤΗΛΕΞΥΠ τούς ώθησε το 1969 στη δημιουργία του πρώτου καταστήματος λιανικής και εν συνεχεία, το 1971, στην ίδρυση του πρώτου σούπερ μάρκετ, στο Περιστέρι εκεί όπου σήμερα βρίσκονται οι κεντρικές εγκαταστάσεις τους.
Το 1993 έφυγε από τη ζωή ο Γιάννης Σκλαβενίτης και το 2006 ο Σπύρος. Την ίδια χρονιά σημειώθηκαν σημαντικές αλλαγές στη διοίκηση της εταιρείας. Είχε προηγηθεί έναν χρόνο νωρίτερα, όπως λέγεται, πρόταση εξαγοράς από πολυεθνικό όμιλο ύψους 400 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα τότε τα παιδιά του Σπύρου Σκλαβενίτη χρειάστηκαν στήριξη με νέα κεφάλαια για να εξαγοράσουν τις μετοχές των εξαδέλφων τους. Αυτή τη βρήκαν από τον Νίκο Μαμιδάκη της Jet Oil.
Σημειώνεται ότι σύζυγος του Γεράσιμου Σκλαβενίτη, είναι η Αννα Μαμιδάκη, κόρη του Νίκου Μαμιδάκη, η οποία δημιούργησε την εταιρεία παιδικού ενδύματος «Look @t me» αξιοποιώντας τις γνώσεις της στον χώρο της μόδας καθώς πριν από τον γάμο της διηύθυνε μαζί με τη μητέρα της τον οίκο μόδας Escada.
Η επιτυχής εξαγορά της MACRO
Ο Σκλαβενίτης το 2014 δεν έχασε την ευκαιρία και αγόρασε τα Macro, καθώς η γερμανική εταιρεία ήθελε να αποχωρήσει. To αντίτιμο της εξαγοράς ανέρχεται στα 65 εκατ. ευρώ. Τα MAKRO μετονομάζονται στη συνέχεια σε The MART. Τα καταστήματα Cash and Carry «The MART» διαθέτουν 12 σημεία πώλησης και έχουν ετήσιο τζίρο 300 εκατομμύρια ευρώ περίπου.
Στο πηδάλιο της Σκλαβενίτη
Σήμερα στο τιμόνι της επιχείρησης βρίσκεται η τρίτη γενιά της οικογένειας, τα αδέλφια Μαρία, Γεράσιμος και Στέλιος Σκλαβενίτης. Η Μαρία Σκλαβενίτη είναι η πρόεδρος της Ι. & Σ. Σκλαβενίτης ΑΕΕ, ενώ ο Στέλιος έχει τη θέση του αναπληρωτή διευθύνοντος σύμβουλου. Ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης είναι ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου και έχει αναλάβει κυρίως το διοικητικό κομμάτι.
Τα τρία αδέλφια, που λειτουργούν μεταξύ τους με απόλυτη σύμπνοια, με τις εξαγορές που έχουν πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά. Αξίζει να σημειωθεί πως η επιχείρηση ξεχωρίζει για τις οικογενειακές σχέσεις με τους εργαζόμενους, ενώ παρά την οικονομική ύφεση των τελευταίων έξι ετών η επιχείρηση δεν προχώρησε σε μείωση μισθών και μαζικές απολύσεις.
Υπερδιπλασιάστηκαν τα κέρδη το 2015
Στα 1,744 δισ. ευρώ αυξήθηκε ο κύκλος εργασιων του Σκλαβενίτη το 2015, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες λογιστικές καταστάσεις. Το 2014 ο τζίρος του ομίλου είχε ανέλθει στα 1.239 δισ. ευρώ. Τα μετά φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 25,63 εκατ. πέρυσι, έναντι 9,692 εκατ. το 2014.
Σε επίπεδο μητρικής ο τζίρος ανήλθε στα 1,304 δισ. το 2015 και τα κέρδη στα 19,35 εκατ.