Οι «ισχυροποιημένες» εταιρείες της ελληνικής ακτοπλοΐας
08:11 - 17 Αυγούστου 2016
Στη μεγάλη εικόνα της ελληνικής ακτοπλοΐας μπορεί να υπάρχουν τα έντονα χρώματα και σχήματα των τεσσάρων μεγάλων εταιρειών, ΑΝΕΚ-Attica-Minoan-HSW, όμως τη συμπληρώνουν 20 ακόμη, μικρότερης δυναμικής, επιχειρήσεις. Οι παραπάνω εταιρείες συμπληρώνουν το 100% της Ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς.
Καλύπτουν περίπου το 1/3 της αγοράς σε κίνηση αλλά και περίπου το 25% του συνόλου του κύκλου εργασιών του κλάδου.
Η εταιρεία χρηματοοικονομικών συμβούλων XRTC κάνει αναφορά στην ετήσια έρευνά της σε αυτές τις εταιρείες που συνεχίζουν να προσφέρουν σε κύριες γραμμές και σε ενδονησιωτικές γραμμές οι οποίες ισχυροποιήθηκαν στον χώρο με αγορές ή ναυλώσεις νέων πλοίων.
Η αναφορά στις εταιρείες γίνεται σε επίπεδο στόλου και μόνο καθώς δεν δημοσιοποιούν οικονομικά ή άλλου είδους στοιχεία.
- Η εταιρεία Seajet του Μάριου Ηλιόπουλου έχει ισχυροποιηθεί στο χώρο με στόλο αποτελούμενο από 11 ταχύπλοα πλοία και εξυπηρετεί πολλούς προορισμούς , με αναχωρήσεις τόσο από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο όσο και από Ηράκλειο και Ρέθυμνο, εξυπηρετώντας τις Δυτικές, τις Ανατολικές Κυκλάδες καθώς και τη σύνδεσή τους με την Κρήτη.
- Η Levante Ferries του Γ. Θεοδόση, εμφανίστηκε στην αγορά του Ιονίου το 2015 με ένα πλοίο το «Fior di Levante». Σήμερα εξυπηρετεί την αγορά με αναχωρήσεις από Κυλλήνη και Πάτρα για Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο και Ιθάκη με τρία πλοία. Το «Fior di Levante» που βραβεύτηκε από το Shippax ως το ομορφότερο πορθμειακό πλοίο για το 2015, το «Mare di Levante» (πρώην Ionis Star), και το «Speedrunner III» της Aegean Speed Lines.
- Η Aegean Speed Lines συνεχίζει να εξυπηρετεί την γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων με 2 πλοία και η ΑΝΜΕΖ από τις γραμμές του Ιονίου έχει εισέλθει κι αυτή στις γραμμές των Κυκλάδων.
- Οι εταιρείες Fast Ferries και Golden Ferries, των αδελφών Στεφάνου δραστηριοποιούνται στην γραμμή των Κυκλάδων με αναχώρηση μόνο από τη Ραφήνα.
Επίσης, υπάρχουν και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται μόνο σε ενδονησιωτικές συνδέσεις, όπως η Δωδεκάνησος Ναυτική Εταιρεία η οποία βραβεύτηκε από τα Lloyd's List Greek Shipping Awards ως η καλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία για το 2015. Πέρα από τις συνδέσεις μεταξύ των Δωδεκανήσων, η ΑΝΕ Καλύμνου, η Πάρος Αντίπαρος ΝΕ. κ.α. συνδέουν επίσης τη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και τη γραμμή των Σποράδων εξυπηρετούν μαζί με την Hellenic Seaways και άλλες μικρότερες εταιρείες, όπως η TwoWays Ferries, η ANES Ferries, η ΣΚΥΡΟΣ Ν. Ε. κ.α. με αναχωρήσεις από Βόλο, Αγ. Κωνσταντίνο, Εύβοια.
«Πρέπει να τονίσουμε ότι πολλές από τις παραπάνω εταιρείες πάρα το γεγονός ότι έχουν τοπικό χαρακτήρα παρουσιάζουν καινοτόμες διαχειριστικές δομές και εξελίσσουν το προϊόν της ακτοπλοΐας. Επίσης τονίζουμε ότι οι περισσότερες από τις εταιρείες αυτές επισκευάζουν ή και σε κάποιες περιπτώσεις χτίζουν τα πλοία τους στην Ελλάδα γεγονός που χρήζει ιδιαίτερης ευαρέσκειας και στήριξης από το κράτος αλλά και όλους τους δημόσιους φορείς» επισημαίνεται στην έρευνα: «Τέλος, θα πρέπει βεβαίως να τονίσουμε ότι πολλές από αυτές τις εταιρείες δραστηριοποιούνται εποχιακά κυρίως κατά τις περιόδους υψηλής ζήτησης, γεγονός που δεν συμβάλει στον υγιή ανταγωνισμό, αλλά βεβαίως δεν μπορεί να γίνει κι αλλιώς.
Είναι ξεκάθαρο ότι η εφαρμογή των ευρωπαϊκών διατάξεων επιφέρει μεγάλα κέρδη στους χρήστες αλλά και στις εταιρίες. Η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά προσφέρεται τόσο για εποχιακές χρήσεις όσο και για καινοτομίας ενώνοντας το τουριστικό με το ακτοπλοϊκό προϊόν. Στο πλαίσιο των εφαρμογών των ευρωπαϊκών κανόνων και της ομαλής λειτουργίας της αγοράς θα πρέπει σύντομα να αναλυθούν τα αποτελέσματά τους παράλληλα με αυτά των μεγάλων εταιρειών ώστε να υπάρξει διαφάνεια μέσω κοινοποίησης των στατιστικών στοιχείων, η ανάλυση των οποίων θα στηρίξει το δικό τους έργο αλλά και αυτό του ρυθμιστή».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr