powered by

Οι ασφάλειες του Ομίλου Ελληνικής Τράπεζας

Με ασφαλή και πειθαρχημένα βήματα. Έτσι πορεύεται ο Όμιλος της Ελληνικής Τράπεζας στον δρόμο της ανάπτυξης που έχει χαράξει για το πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο της ασφάλειας, επισημαίνει ο Δημήτρης Σπαρσής, διευθυντής του τομέα ασφαλειών.

Βάσει της φιλοσοφίας αυτής, εξηγούν ο γενικός διευθυντής της Παγκυπριακής Ασφαλιστικής, Σωκράτης Δημητρίου και ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Hellenic Alico Life, Ανδρέας Παπαδάτος, καταρτίζονται τα πλάνα κάθε νέας κίνησης και καινοτομίας, ώστε η συνεργασία με τους πελάτες να διεξάγεται σε κλίμα διαφάνειας και σε περιβάλλον εμπιστοσύνης.

Τα τελευταία χρόνια ο ασφαλιστικός τομέας βρέθηκε αντιμέτωπος με αριθμό αλληλένδετων προκλήσεων, που συνδέονται με την οικονομική κρίση. Οι αυξήσεις που είχε ήταν μηδαμινές, ως αποτέλεσμα των μειωμένων επενδύσεων, που οδήγησαν με τη σειρά τους σε λιγότερες πωλήσεις ακινήτων και μηχανοκινήτων οχημάτων. 

Ταυτόχρονα, ο τομέας απαιτήσεων είχε και εξακολουθεί να έχει ενώπιόν του δόλιες και υπερεκτιμημένες απαιτήσεις στον κλάδο μηχανοκινήτων οχημάτων, τις οποίες πρέπει να διαχειριστεί, όπως αναφέρει ο κ. Σπαρσής. Αυξημένες είναι, επίσης, και οι απαιτήσεις που σχετίζονται με κλοπές και φυσικά φαινόμενα: «Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τις μειωμένες αποδόσεις των επενδύσεων, προδιαγράφουν ένα δύσκολο περιβάλλον για τον ασφαλιστικό κλάδο».              

Την ίδια ώρα, στον νομοθετικό και εποπτικό τομέα οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με αυστηρότερες υποχρεώσεις, οι οποίες απορρέουν από την εφαρμογή της Φερεγγυότητας ΙΙ (Solvency II), που σκοπό έχει την προστασία των ασφαλισμένων. 

Πού εστιάζει σήμερα ο Όμιλος της Ελληνικής Τράπεζας σε επίπεδο ασφαλιστικών υπηρεσιών;  
Δ.Σ.: Η φιλοσοφία μας επικεντρώνεται στην παροχή άριστης ασφαλιστικής κάλυψης και εξειδικευμένων προϊόντων. Η στρατηγική μας στοχεύει στη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών μας, με εξειδικευμένα και ευέλικτα προϊόντα σε τιμές που ανταποκρίνονται στο βαλάντιο του σημερινού καταναλωτή. Ταυτόχρονα, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη σημαντική ανάπτυξη τόσο της Παγκυπριακής Ασφαλιστικής όσο και της Hellenic Alico. Στόχος μας είναι η μεγαλύτερη συνεισφορά τους στην επικερδότητα του Ομίλου της Ελληνικής Τράπεζας.                                                

Το όραμά μας είναι η δημιουργία μακρόχρονης σχέσης εμπιστοσύνης με τους ασφαλισμένους μας. Έχει σημασία για μας να τις αναγνωρίζουν ως τις ασφαλιστικές εταιρείες που εμπνέουν σιγουριά και ηρεμία, στοιχεία που πηγάζουν από την οικονομική τους ευρωστία, την αξιοπιστία, τον επαγγελματισμό και την άψογη εξυπηρέτηση που τις χαρακτηρίζουν.

Με ποιους τρόπους συμβάλλει ο όμιλος στην ενδυνάμωση των δύο εταιρειών; 
Δ.Σ.: Η Ελληνική Τράπεζα αναπτύσσει τις δύο ασφαλιστικές εταιρείες της με σωστά και πειθαρχημένα βήματα. Συνεργάζεται με αντασφαλιστικές - κολοσσούς στον τομέα τους, διότι πιστεύουμε ότι η ασφάλεια είναι περιουσιακό στοιχείο στα χέρια των ασφαλισμένων μας. Στόχος μας είναι να τους παρέχουμε ασφάλεια, κάλυψη και υποστήριξη σε τυχόν δύσκολες συνθήκες, που ίσως αναπάντεχα κληθούν να αντιμετωπίσουν στη ζωή τους.  

Κύριε Δημητρίου, οι ασφαλιστικές εταιρείες βρέθηκαν μαζί με τα άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στη δίνη μιας οικονομικής θύελλας. Ωστόσο, ο τομέας κατάφερε να αντεπεξέλθει με θετικό πρόσημο ανάπτυξης. Πώς η Παγκυπριακή Ασφαλιστική βίωσε την όλη κατάσταση; 
Σ. Δ.: Η Παγκυπριακή Ασφαλιστική έγκαιρα και προληπτικά αναγνώρισε τις επιπτώσεις στο χρηματοοικονομικό περιβάλλον και εκτίμησε όλες τις εξελίξεις που επηρεάζουν την ασφαλιστική βιομηχανία. Εντοπίζοντας τα πραγματικά προβλήματα της κρίσης, επιχειρήσαμε ουσιαστικές τομές. 

Πώς ακριβώς κινηθήκατε;
Σ. Δ.: Μελετήσαμε τις επιπτώσεις που δημιουργήθηκαν από τη μείωση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων και οι οποίες επηρέασαν τη δυνατότητα πληρωμής των ασφαλίστρων. Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στη διατήρηση της άνετης ρευστότητας κι αυτό έγινε δυνατό με την ενδυνάμωση των ομάδων εισπράξεων και την εφαρμογή αυστηρότερων μηχανισμών παρακολούθησης.  

Η Παγκυπριακή Ασφαλιστική διαθέτει οικονομική ευρωστία και σταθερότητα, που της δίδουν την αναγκαία φερεγγυότητα. Αυτή εγγυάται τη δίκαιη και άμεση ποιοτική εξυπηρέτηση του ασφαλιζόμενου, σε περίπτωση αξίωσης για αποζημίωση μέσα από απλές, ομαλές και γρήγορες διαδικασίες. Επιπρόσθετα, μέσα από τη συνεργασία μας με οικονομικά εύρωστες και δυναμικές αντασφαλιστικές εταιρείες, έχουμε εξασφαλίσει άμεσες και πλήρεις καλύψεις μεγάλων κινδύνων.

Ποια είναι τα κύρια προϊόντα που διαθέτει σήμερα η Παγκυπριακή Ασφαλιστική;
Σ.Δ.: Διαθέτει την υπερασφάλεια ιδιωτών, που συνδέει πέντε ανεξάρτητα συμβόλαια σε ένα και την
υπερασφάλεια επιχειρήσεων, που σκοπό έχει να προστατεύσει τις επιχειρήσεις από τους πιο συνηθισμένους κινδύνους, συνδέοντας δώδεκα ανεξάρτητα συμβόλαια σε ένα. 

Μέσω αυτού εξασφαλίζονται εξειδικευμένες καλύψεις, απλοποιώντας τη διαχείριση κινδύνων μιας επιχείρησης όσον αφορά στις ασφαλιστικές της ανάγκες. Επιπρόσθετα, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για άμεση παροχή καλύψεων, έχουμε προχωρήσει στη δημιουργία απλών προϊόντων, όπως τα συμβόλαια μηχανοκινήτων οχημάτων, κατοικίας ιδιωτών και υπερασφάλειας εργοδοτών. 

Τι προσφέρει η εταιρεία σε επίπεδο υπηρεσιών; 
Σ.Δ.: Στον τομέα απαιτήσεων προσφέρουμε επί 24ώρου βάσεως φροντίδα ατυχήματος και οδική βοήθεια σε όλους τους πελάτες μας στον κλάδο μηχανοκινήτων οχημάτων, χωρίς καμία επιβάρυνση.  

Στο πεδίο της ανάπτυξης εργασιών προχωρούμε με την αναβάθμιση του λογισμικού μας συστήματος. Στόχος μας να μπορούμε να επικοινωνούμε ηλεκτρονικά με τους πελάτες μας, σχετικά με θέματα ανανέωσης των συμβολαίων τους και έκδοσης νέων ηλεκτρονικών συμβολαίων.

Μέρος των προϊόντων αυτών προωθούνται και μέσω των καταστημάτων της Ελληνικής Τράπεζας, με τη μορφή τραπεζοασφάλειας. Επίσης, ήδη οι πελάτες της Ελληνικής Τράπεζας μπορούν, μέσω του web banking, να εξασφαλίσουν με απλοποιημένες διαδικασίες την υπερασφάλεια ιδιωτών. Ταυτόχρονα, δύνανται να αποκτήσουν και κάλυψη στους κλάδους μηχανοκίνητων οχημάτων και περιουσίας ιδιωτών. 

Πώς η Hellenic Alico Life κατάφερε να αντεπεξέλθει στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που πέρασε η Κύπρος; 
Α. Π.: Η εταιρεία πρωτοπορεί, γιατί τα προϊόντα της προσφέρονται απευθείας από το προσωπικό της Ελληνικής Τράπεζας, χωρίς τη βοήθεια εξωτερικών ασφαλιστικών αντιπροσώπων, μέσα από το δίκτυο των καταστημάτων της τράπεζας σε όλη την Κύπρο. 

Τα προϊόντα ζωής που παρέχει δημιουργήθηκαν με μοναδικό γνώμονα τις ανάγκες των πελατών. Σκοπός τους να εξασφαλίσουν τους ίδιους και τις οικογένειές τους από οικονομικές δυσχέρειες που τυχόν προκύψουν σε περίπτωση θανάτου ή μόνιμης ολικής ανικανότητας. Τα πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα της εταιρείας οφείλονται στη διαχρονική της φιλοσοφία να παρέχει προϊόντα, τα οποία χαρακτηρίζονται από την απλότητα και την ευκολία προώθησής τους προς τους πελάτες.

Η νέα νομοθεσία για τη Φερεγγυότητα ΙΙ, τα ζητήματα στον τομέα της υγείας και το συνταξιοδοτικό ενέχουν προκλήσεις για τον ευρύτερο τομέα των ασφαλειών. Πώς προσαρμόζεστε στα δεδομένα; 
Α.Π.: Η εφαρμογή της Φερεγγυότητας (Solvency II) έχει αλλάξει δραματικά τα δεδομένα και το περιβάλλον μέσα στο οποίο δρουν και λειτουργούν οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Κύπρο. Η Hellenic Alico Life έχει προσλάβει νέα εξειδικευμένα στελέχη. Σκοπός αυτής της ενέργειας είναι να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή της με τη νέα νομοθεσία και να διερευνηθούν τρόποι με τους οποίους η εταιρεία μπορεί να προσθέσει αξία στους ασφαλισμένους της, μέσω του κλάδου υγείας και συνταξιοδοτικών ωφελημάτων.

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία του κλάδου σας και ποια τα δικά σας πλάνα; 
Α.Π.: Σε περιόδους οικονομικής κρίσης η ασφαλιστική βιομηχανία επηρεάζεται τόσο στον τομέα ανάπτυξης εργασιών όσο και σ’ εκείνον των απαιτήσεων, όπου παρατηρείται αύξηση. Εκτιμούμε ότι με την επαναφορά της κυπριακής οικονομίας σε ρυθμούς ανάπτυξής, ο κλάδος θα ανακάμψει σημαντικά. 

Στόχος μας για το 2016 είναι η διατήρηση ψηλής κεφαλαιουχικής επάρκειας καθώς και άνετης ρευστότητας, η οποία θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση, εξασφαλίζοντας ποικιλία επιλογών, ευελιξία και άμεση ανταπόκριση στις ασφαλιστικές ανάγκες των ασφαλισμένων μας.
 

Σ.Δ.: Στόχος της Παγκυπριακής Ασφαλιστικής η διατήρηση της υψηλής ποιότητας εξυπηρέτησης και η συνεχής υποστήριξη και φροντίδα πριν και μετά την πώληση, εξασφαλίζοντας ποικιλία επιλογών που να είναι ευέλικτες και να ανταποκρίνονται άμεσα στις ανάγκες των πελατών της.

 

Παγκυπριακή Ασφαλιστική - Εταιρικό προφίλ
Ίδρυση: 1963. 
Τομέας: Ασφάλειες γενικής φύσης. 
Ορόσημα: Από το 1999 έγινε μέλος του Ομίλου της Ελληνικής Τράπεζας και με τη στήριξή του διαγράφει ακόμα πιο ανοδική πορεία, έχοντας ενδυναμώσει αισθητά τη θέση της στην κυπριακή ασφαλιστική αγορά. Σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, κατέχει την τρίτη θέση στον κλάδο της, με μερίδιο αγοράς γύρω στο 10%.
Αριθμός προσωπικού: 96. 
Τα  μέλη της ανώτερης διεύθυνσης της Παγκυπριακής Ασφαλιστικής, αλλά και τα άλλα διευθυντικά στελέχη της, συμμετέχουν ενεργά στην ασφαλιστική αγορά μέσα από θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών, του Ταμείου Ασφαλιστών Μηχανοκινήτων Οχημάτων, αλλά και σε διάφορες επιτροπές.
Γραφεία: Σε όλες τις πόλεις. 
Συνεργασία: Με 70 και πλέον διαμεσολαβητές, καθώς και με το δίκτυο της Ελληνικής Τράπεζας παγκύπρια. Κύριοι αντασφαλιστές της είναι οι γνωστοί κολοσσοί Swiss Re και Munich Re. 
Ασφάλιστρα: Το 2015 έφτασαν τα €29.502.863, τα οποία προέρχονταν από τις ακόλουθες τρείς πηγές: Ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές €7.107.232, τομέας ιδιωτών € 9.888.387 και τομέας επιχειρήσεων €12.507.244. 
Κόστος καθαρών απαιτήσεων: €8.040.596 (2015).
Υψηλότερη απαίτηση που πληρώθηκε: €4.200.000 στην Αγγλία το 2014.
Μεγαλύτερη πληρωμή: €1. 120.000  στην Κύπρο το 2015.


Hellenic Alico Life - Εταιρικό προφίλ
Ίδρυση: 2000. 
Τομέας: Κλάδος ζωής.
Ορόσημο: Η εταιρεία δημιουργήθηκε ως αποτέλεσμα του deal μεταξύ της Ελληνικής Τράπεζας και της ασφαλιστικής εταιρείας ALICO (τώρα METLIFE). Η συνεργασία αυτή, σύμφωνα με τον κ. Παπαδάτο, αποτέλεσε μια από τις πρώτες σοβαρές πρωτοβουλίες παροχής τραπεζοασφαλιστικών (bancassurance) προϊόντων στην Κύπρο».
Αριθμός Προσωπικού: 14. 
Γραφεία: Λευκωσία.
Ασφαλιστικά συμβόλαια: Διαχειρίζεται, περίπου, 40.000. 
Αποζημιώσεις και ωφελήματα: Κατά το 2015 η εταιρεία πλήρωσε στους πελάτες της €3.6 εκατ. 
Κύκλος εργασιών: €11 εκατ. το 2015.

Δειτε Επισης

EKO Kύπρου: Αναβαθμίζει τη στρατηγική συνεργασία της με την Πυροσβεστική Υπηρεσία
Ice Power: Official Recovery Sponsor και φέτος στο Quantum Nicosia Marathon
Ο ρόλος των διοικητικών συμβουλίων στη σύγχρονη διακυβέρνηση των τραπεζών
Πλήθος κόσμου κατά την πρώτη μέρα διεξαγωγής του SkillsCyprus 2024
O CMO της Exness Alfonso Cardalda εμπνέει τα ταλέντα του μέλλοντος στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Έρχονται έργα αξίας πέραν των €10 εκατ. που θα υλοποιηθούν με την στήριξη της ΟΠΑΠ Κύπρου
Στα σκαριά στρατηγική αποτελεσματικής προώθησης επιλεγμένων τομέων υπηρεσιών της Κύπρου στο εξωτερικό
Το 4ο ετήσιο Corporate Reporting Insights event της EY Κύπρου-Όλα όσα ειπώθηκαν
Η επιχειρηματική αποστολή και φόρουμ του ΚΕΒΕ σε Σλοβακία και Τσεχία-Τι υπέδειξε ο Μάριος Τσιακκής
Η ανακοίνωση και το σκεπτικό της ΕΠΑ για την έγκριση της εξαγοράς της CNP από την Ελληνική