Powered by

Facebook: Οι διαφημιστές πιο σημαντικοί από τους χρήστες

Αν υπάρχει μια μάχη που έχει σκορπίσει φόβο και αβεβαιότητα στον κλάδο των media σήμερα είναι αυτή που αφορά το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων. Οι περισσότεροι εκδότες αντιλαμβάνονται το ad blocking ως μια απειλή στην ίδια τους την ύπαρξη, και θεωρούν ότι οι χρήστες που το κάνουν είναι προδότες και κλέφτες.

Πλέον, οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης έχουν έναν πανίσχυρο σύμμαχο στο πλευρό τους: το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου.

Η ουσία της ανακοίνωσης της Facebook είναι ότι ο γίγαντας της κοινωνικής δικτύωσης παρέκαμψε τον τρόπο λειτουργίας των ad blocker, αφαιρώντας όλες τις ενδείξεις που λένε σε ένα λογισμικό μπλοκαρίσματος διαφημίσεων τι είναι διαφήμιση και τι δεν είναι.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι οι χρήστες πλέον δεν θα είναι σε θέση να μπλοκάρουν διαφημίσεις στην ιστοσελίδα του Facebook.

Δεν προκαλεί έκπληξη που οι διαφημιστές και οι εκδότες τρελάθηκαν απ’ τη χαρά τους που το Facebook πήρε ενεργά το μέρος τους. Το Interactive Advertising Bureau (Γραφείο Διαδραστικής Διαφήμισης) είπε ότι το κοινωνικό δίκτυο «πρέπει να επαινεθεί για τον ηγετικό του ρόλο στη διατήρηση μιας ζωηρής ανταλλαγής αξίας με τους χρήστες του».

Εδώ και μήνες, οι εκδότες προσπαθούσαν να βρουν τρόπους να καταπολεμήσουν την άνοδο του ad blocking. Κάποιοι, μάλιστα, απαγορεύουν την πρόσβαση στις σελίδες τους σε χρήστες που χρησιμοποιούν τέτοιο λογισμικό. Ο διευθυντής των New York Times, Μαρκ Τόμσον, είπε πρόσφατα ότι σκοπεύει να εντείνει τη μάχη επειδή «όποιος αρνείται να συνεισφέρει στην παραγωγή δημοσιογραφίας υψηλής ποιότητας δεν έχει και δικαίωμα να την καταναλώνει».

Η Facebook, εντωμεταξύ, προσπαθεί να ισχυριστεί ότι δεν παρεμποδίζει το λογισμικό που μπλοκάρει διαφημίσεις μόνο και μόνο επειδή οι διαφημίσεις αποφέρουν στο δίκτυο δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα. Ο Άντριου Μπόσγουορθ, αντιπρόεδρος της εταιρείας υπεύθυνος διαφήμισης και επιχειρηματικής χρήσης της πλατφόρμας, είπε σε συνέντευξή του στη Wall Street Journal ότι «η απόφαση δεν βασίζεται σε οικονομικούς λόγους. Το κάνουμε επειδή είναι θέμα αρχής».

Ακούγεται εξαιρετικό, αλλά ποια ακριβώς αρχή προσπαθεί η Facebook να προστατέψει; Η εταιρεία λέει ότι η διαφήμιση είναι «κομμάτι της εμπειρίας του Facebook» κι ότι η ίδια εισάγει εργαλεία ώστε οι χρήστες να επιλέγουν τι είδους διαφημίσεις βλέπουν.

Εν τέλει, όμως, η Facebook αποφάσισε ότι οι διαφημιστές είναι πιο σημαντικοί από τους χρήστες.

Ο λόγος; Η εταιρεία ανήκει, ουσιαστικά, στον κλάδο των media, και βασίζεται στη διαφήμιση ως τη μόνη πηγή εσόδων. Το 2015, οι διαφημίσεις αποτελούσαν το 95% των εσόδων της Facebook (συνολικού ύψους 17,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων).

Και κάπως έτσι, η εταιρεία δεν έχει άλλη επιλογή απ’ το να πολεμήσει το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων με κάθε όπλο που έχει στη διάθεσή της.

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Το κόστος δανεισμού της Γαλλίας ξεπέρασε της Ισπανίας για πρώτη φορά από το 2006
Σε υψηλό 12 ετών το ασήμι-Νέο ιστορικό ρεκόρ για χρυσό
Κυρώσεις στον Ρώσο Σεργκέι Σεργκέγιεβιτς Ιβανόφ και στην εταιρεία κρυπτονομισμάτων Cryptex από ΗΠΑ
Καμπανάκι από ING-Κολλημένη σε στασιμότητα η γερμανική οικονομία
Το Κογκρέσο απέτρεψε προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Άνω των 100 εταιρειών υπέγραψαν Σύμφωνο της Ε.Ε. για ΤΝ-Mεταξύ αυτών και διεθνείς κολοσσοί
Η Google προσέφυγε κατά της Microsoft ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Γιατί την κατηγορεί
Σουηδία: Μείωσε το βασικό επιτόκιό της κατά 25 μονάδες βάσης η Κεντρική Τράπεζα της χώρας
Επιχείρηση Σιμσέκ στη Νέα Υόρκη να καθησυχάσει τις ανησυχίες των επενδυτών-Η κατάσταση της τουρκικής οικονομίας
«Έφοδος» στα γραφεία της Deutsche Börse και του Nasdaq από τις αρχές της Ε.Ε.