Νικολέττα Χαραλάμπους: «Χωρίς φρένα, κάπου θα κτυπήσεις»
09:40 - 11 Αυγούστου 2016
Με ευχάριστη διάθεση και έτοιμη να «δημιουργήσει» ως καλός γνώστης της επικοινωνίας, η Γενική Διευθύντρια της Orb Marketing & Communications Boutique, Νικολέττα Χαραλάμπους, βρέθηκε στο στούντιο του InBusinessNews στην εκπομπή «WomenInBusiness» και μίλησε για την καριέρα της, την προσωπικότητά της και τους στόχους της.
Τα πρώτα επαγγελματικά της βήματα ήταν σε μια διαφημιστική εταιρεία που δεν υπάρχει πλέον σαν junior account executive. Βασικά, όπως η ίδια σημειώνει, άρχισε στη διαφήμιση και «κόλλησε» μαζί της.
Η Νικολέττα Χαραλάμπους πιστεύει πως «Life is short» για αυτό πρέπει να «Know yourself». Είναι εύκολο, υποδεικνύει, να πέσεις στην παγίδα του να νομίζεις ότι έχεις όλο το χρόνο του κόσμου μπροστά σου, για να κάνεις αυτά που θέλεις ή για να γίνεις αυτή που θέλεις. Παράλληλα, τονίζει πως η αυτογνωσία είναι μεγάλο όπλο, αλλά χρειάζεται συνεχή και συνειδητή προσπάθεια.
Δηλώνει πως δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο άντρα ή γυναίκα πρότυπο. Τα πρότυπά της είναι καθημερινά άτομα. Άτομα που παλεύουν κάθε μέρα για να τα καταφέρουν και προσπαθούν να βελτιώσουν τον εαυτό τους.
Στην Κύπρο θαυμάζει τα start-ups που έχουν όραμα και που δημιουργούνται από νέους κάθε ηλικίας, με πάθος και επιμονή. Προσθέτει πως την εμπνέουν επιχειρηματικές δράσεις που φανερώνουν πείσμα και δημιουργικότητα, ακόμη και μπροστά από μεγάλες προκλήσεις.
Όσο αφορά το εξωτερικό, θαυμάζει περισσότερο εκστρατείες επικοινωνίας παρά εταιρείες, όπως τις χριστουγεννιάτικες εκστρατείες του John Lewis και το κάλεσμα που έκανε το Burger King στα McDonalds για να δημιουργήσουν ένα κοινό burger για την ημέρα της ειρήνης. Ακόμη, ξεχωρίζει την Apple, όχι ως εταιρεία, αλλά ως brand αφού κατάφερε να δημιουργήσει μια ανάρπαστη lifestyle ανάγκη και ένα αήττητο loyalty.
Επειδή η δουλειά του διαφημιστή καταβάλει ολόκληρη του τη ζωή είναι αποδεκτό ότι θα κάνει λάθη, σύμφωνα με τη διευθύντρια της Orb. Για αυτό το λόγο θα έδινε δεύτερη ευκαιρία σε άτομα με τα οποία συνεργάζεται όπως θα ήθελε και η ίδια να της δώσουν. «Όταν όμως κάποιος θέλει συνειδητά να σε δυσκολέψει, ή υπάρχει κακία και πονηριά πίσω από τις προθέσεις του, δεν υπάρχει λόγος να δίνεται δεύτερη ευκαιρία», σημειώνει.
Ως επαγγελματία θα χαρακτήριζε τον εαυτό της «Control Freak». «Προσπαθώ να το δουλέψω αλλά η ανάγκη για έλεγχο, ειδικά στη δουλειά, είναι μεγάλο κομμάτι μου. Κάποτε μου κάνει τη ζωή δύσκολη, αλλά πολλές φορές με έχει γλιτώσει από μπελάδες», υπέδειξε.
Μέσα από την επαγγελματική της πορεία έχει μάθει να ακούει και να εμπιστεύεται το ένστικτό της. «Τη διαφήμιση την έχεις έμφυτη μέσα σου και την καλλιεργείς με τα χρόνια. Αν και χρειάζομαι την ομάδα μου και έχω φοβερούς δασκάλους γύρω μου, ξέρω πλέον πως έχω καλό ένστικτο και έχω μάθει να το ακολουθώ», συμπληρώνει.
Με μεγάλη σιγουριά δηλώνει πως στη ζωή δεν υπάρχουν παθήματα, μόνο μαθήματα. «Σίγουρα έχω αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες ως Νικολέτα και ως επαγγελματίας, αλλά είναι αυτά που με έχουν σχηματίσει», τονίζει.
Σημαντικότερο προτέρημά της σημειώνει την κοινωνικότητά της. Σύμφωνα με την κ. Χαραλάμπους: «για να’ σαι στη διαφήμιση πρέπει να καταλάβεις όλο τον κόσμο γύρω σου, με όλες του τις ιδιαιτερότητες και όλες του τις ανάγκες. Να’σαι ψυχολόγος, φίλος και παρατηρητής και να τα δίνεις όλα».
Αντίθετα, το μεγαλύτερο ελάττωμα της θεωρεί ακριβώς ότι τα «δίνει όλα». «Μερικές φορές το βρίσκω δύσκολο να βάζω φρένα στον εαυτό μου και χωρίς φρένα κάπου θα κτυπήσεις», αναφέρει.
Αν για κάποιο λόγο έπρεπε να αλλάξει καριέρα, θα άνοιγε ένα μικρό βιβλιοπωλείο στο κέντρο της Λεμεσού με ωραίες εκδόσεις, για αυτούς που αγαπούν τα βιβλία καθώς τα θεωρεί σημαντικά εργαλεία επικοινωνίας.
Μίαν άλλη νεαρή γυναίκα επιχειρηματία θα τη συμβούλευε να μάθει να δαμάζει το συναίσθημα, και να μην το αφήνει να την περιορίζει. «Ο συναισθηματισμός μπορεί να λειτουργήσει υπέρ ή κατά μας – βρες αυτή την ισορροπία και χρησιμοποίησέ την. Πριν κάνεις οικογένεια, δωσ’ τα όλα, και αν κάνεις, να φροντίζεις να αφιερώνεις όσο περισσότερο ποιοτικό χρόνο μπορείς, σε αυτήν», προσθέτει.
Τέλος, ως άμεσο επαγγελματικό στόχο έχει θέσει τη συνέχεια της καλλιέργειας της ομάδας της σε πνεύμα συνεργασίας με σκοπό την ενίσχυση της ποιότητας και της δημιουργικότητας που χαρακτηρίζει την Orb σήμερα.