Βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Ιούλιο 2016
16:45 - 27 Ιουλίου 2016
Βελτίωση παρουσίασε το οικονομικό κλίμα τον Ιούλιο με τον Δείκτη Οικονομικής Συγκυρίας (ΔΟΣ) να αυξάνεται κατά 1,6 μονάδες σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2016. Η αύξηση, σύμφωνα με την Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, οφείλεται στην ενδυνάμωση του επιχειρηματικού κλίματος στους τομείς των υπηρεσιών, του λιανικού εμπορίου και των κατασκευών.
Το οικονομικό κλίμα στις υπηρεσίες βελτιώθηκε λόγω πιο θετικών αξιολογήσεων των επιχειρήσεων για την οικονομική τους κατάσταση και τη ζήτησή τους το τελευταίο τρίμηνο. Η βελτίωση του κλίματος στο λιανικό εμπόριο σχετίζεται με πιο αισιόδοξες απαντήσεις αναφορικά με τις πωλήσεις και τα αποθέματα των επιχειρήσεων, αλλά και με την προς τα πάνω αναθεώρηση των εκτιμήσεων για τη ζήτησή τους το επόμενο τρίμηνο. Στις κατασκευές, οι λιγότερο απαισιόδοξες απαντήσεις για τα υπό εξέλιξη έργα και την αναμενόμενη απασχόληση οδήγησαν στη διαμόρφωση λιγότερο αρνητικού κλίματος.
Στη μεταποίηση, η οριακή επιδείνωση του κλίματος προέρχεται από δυσμενέστερες απαντήσεις σχετικά με τις τρέχουσες συνολικές παραγγελίες και τα αποθέματα τελικών προϊόντων. Η οριακή αποδυνάμωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης συνδέεται με λιγότερο αισιόδοξες εκτιμήσεις για τη μελλοντική οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών και της Κύπρου γενικότερα, συμπεριλαμβανομένης και της αγοράς εργασίας.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το κλίμα ανάμεσα στους καταναλωτές τον Ιούλιο κατέγραψε οριακή επιδείνωση συγκριτικά με τον Ιούνιο. Οι αξιολογήσεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους τελευταίους 12 μήνες ήταν λιγότερο απαισιόδοξες τον Ιούλιο, ενώ οι εκτιμήσεις για την οικονομική τους κατάσταση κατά τους επόμενους 12 μήνες κατέγραψαν οριακή επιδείνωση. Τον Ιούλιο, οι απαντήσεις των καταναλωτών για τη γενικότερη οικονομική κατάσταση στην Κύπρο τους τελευταίους και τους επόμενους 12 μήνες σημείωσαν μικρή χειροτέρευση. Επιπλέον, οι καταναλωτές εμφανίζονται λιγότερο αισιόδοξοι, συγκριτικά με τον Ιούνιο, για τις συνθήκες στην αγορά εργασίας τους επόμενους 12 μήνες. Ωστόσο, το ποσοστό των καταναλωτών που αναμένει μείωση στον αριθμό των ανέργων υπερισχύει του ποσοστού που διαβλέπει άνοδο.