Ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών μέσω πλατφόρμας
11:49 - 22 Ιουλίου 2016
Την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινιάζοντας πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ).
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Υπηρεσίας Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών, η πλατφόρμα παρέχει στους καταναλωτές και στους εμπόρους μια εναλλακτική διαδικασία επίλυσης των διαφορών που ανακύπτουν από αγορές μέσω διαδικτύου. Η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται, εφόσον οι επιχειρήσεις/έμποροι συμμετέχουν σε κάποιο σύστημα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, οι καταναλωτές που αγοράζουν διαδικτυακά από την Κύπρο και από άλλες χώρες της ΕΕ, καθώς και οι έμποροι που πωλούν στην Κύπρο ή σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ, χάρη στη νέα πλατφόρμα ΗΕΔ, έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλύουν τις συμβατικές διαφορές τους απευθείας μέσω διαδικτύου.
Πλέον, καταναλωτές και επιχειρήσεις θα μπορούν να επιλύουν τις διαφορές τους αποτελεσματικά, μέσω της συμπλήρωσης ενός δελτίου, γρήγορα, αφού η όλη διαδικασία θα διαρκεί κατά μέσο όρο 90 ημέρες, και οικονομικά, εάν ληφθεί υπόψη ότι η προσφυγή στα δικαστήρια συνήθως είναι πιο δαπανηρή και πιο χρονοβόρα.
Για τις επιχειρήσεις, η νέα αυτή πλατφόρμα μπορεί να αποτελέσει κρίσιμης σημασίας στοιχείο για τη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες τους. Μπορεί επίσης να συντελέσει στην οικοδόμηση της καλής φήμης μιας επιχείρησης, καθώς και στην εξοικονόμηση κόστους από πιθανές δικαστικές υποθέσεις.
Πρόσβαση στην πλατφόρμα ΗΕΔ παρέχεται μέσω της ιστοσελίδας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η πλατφόρμα αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο εάν η καταγγελία αφορά ηλεκτρονική αγορά.
Τέλος, σημειώνεται επιπρόσθετα ότι τον χειρισμό της πλατφόρμας
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ