Powered by

Στα startups επενδύουν οι βιομηχανίες αυτοκινήτων

Με το πάτημα ενός κουμπιού τα τζάμια του αυτοκινήτου μαυρίζουν. Την επόμενη στιγμή γίνεται πάλι διάφανο. Η τεχνολογική αυτή καινοτομία της ισραηλινής startup εταιρείας Gauzy ακούγεται απλή, ωστόσο από πίσω της κρύβεται τεράστια ερευνητική προσπάθεια.

Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι μία από τις 23 νεοφυείς επιχειρήσεις που παρουσίασαν τις καινοτόμες εφαρμογές τους προ ημερών στο κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης, όπου έχει την έδρα της η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler. Η Gauzy ήδη συνεργάζεται με τον γερμανικό κολοσσό και έχει πουλήσει αρκετές καινοτόμες λειτουργίες που έχουν εγκατασταθεί σε πολλές Μερσεντές.

Δέκα από αυτές τις εταιρείες επιλέχθηκαν τελικά για να εξελίξουν περαιτέρω τις καινοτόμες ιδέες τους με τη στήριξη της Daimler, με σκοπό να τις παρουσιάσουν λίγους μήνες αργότερα σε ολοκληρωμένο στάδιο σε πιθανούς επενδυτές. Στο εγχείρημα αυτό συμμετέχουν η εταιρεία Plug & Play από το Σίλικον Βάλλεϊ, η οποία επιδοτεί και χρηματοδοτεί startups, το Πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης και το think tank Arena 2036, που θέτουν στη διάθεση των startups χώρους εργασίας.

Περισσότερες ιδέες, λιγότερο ρίσκο
Πάντως, η ιδέα της αξιοποίησης των δυνατοτήτων που διαθέτουν πολλές startup εταιρείες δεν είναι καινούρια. Πολλοί επιχειρηματικοί όμιλοι από διαφορετικούς κλάδους έχουν διαθέσει κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών (venture capital) ή έχουν ιδρύσει εταιρείες Spin-Off (επιχειρήσεις τεχνοβλαστούς), η δραστηριότητα των οποίων επικεντρώνεται στην εμπορική αξιοποίηση καινοτόμων σχεδίων που έχουν παραχθεί σε ερευνητικά εργαστήρια.

Εκτός από τη Daimler, σε παρόμοιες κινήσεις ή συνεργασίες με startups έχουν προχωρήσει μεταξύ άλλων η BMW, η Volkswagen και η θυγατρική της VW, Porsche. Ο Βίλι Ντίεζ, διευθυντής του γερμανικού Ινστιτούτου για την Οικονομία της Αυτοκίνησης στο Νύρτινγκεν-Γκάισλινγκεν της Βάδης-Βυρτεμβέργης, επικροτεί τις συνεργασίες των μεγάλων ομίλων με μικρές εταιρείες. Όπως εκτιμά, «οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης που προέρχεται από έξω, όχι από τη δική τους οπτική γωνία, αλλά από τη σκοπιά, για παράδειγμα, των ειδικών στα smartphones». Αυτό βοηθά, σύμφωνα με τον ίδιο, τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ξεφύγουν από την πεπατημένη και να αλλάξουν παγιωμένους τρόπους σκέψεις που παρεμποδίζουν την εξέλιξή τους.

Επιπλέον, τέτοιου είδους συνεργασίες επιτρέπουν και την αποτυχία χωρίς μεγάλο ρίσκο. «Αν ένας εισηγμένος στο χρηματιστήριο όμιλος υποπέσει σε λάθη, ενδέχεται να του στοιχίσει δισεκατομμύρια στο χρηματιστήριο», υπογραμμίζει ο Ντίεζ και εξηγεί: «Γι’ αυτό χρειάζονται συστήματα που τους επιτρέπουν να παράγουν προϊόντα υπό διαφορετικό εμπορικό σήμα, με διαφορετική μάρκα». Η Daimler έχει ήδη κάνει χρήση αυτού του μοντέλου. Το γνωστό αυτοκίνητο smart σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1990 χωρίς το εμπορικό σήμα της Μερσεντές.

ΠΗΓΗ: DW

Δειτε Επισης

Σε ποια χώρα εργάζονται λιγότερο απ’ όλους τους Ευρωπαίους–Η θέση της Ελλάδας
Black Friday: Τemu και Shein εκτοξεύουν το κόστος μάρκετινγκ αγοράζοντας ακριβά… λέξεις-κλειδιά
Στο 3% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, στο 2,3% στην ευρωζώνη
Θα παρέμβει η ΕΚΤ στα γαλλικά ομόλογα; Τα σενάρια και το όπλο του TPI
To bitcoin «γλυκοκοιτάζει» και πάλι τα $100.000
Ισπανία: Σε υψηλό τριών μηνών ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
ΗΠΑ: Με ρυθμό 2,8% «έτρεξε» η οικονομία το τρίτο τρίμηνο
Goldman Sachs: Τι προτείνει στους επενδυτές για το 2025
Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων
Bitcoin: Tι σημαίνει για την τιμή του η πιθανή δημιουργία εθνικού αποθέματος στις ΗΠΑ