Η μάχη για τα χαρτομάντηλα: Elite- Fay- Kleenex

Διασταυρώνουν καθημερινά τα ξίφη τους με στόχο να διατηρήσουν την προτίμηση και εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού δίνουν επώνυμα προϊόντα. Με τίποτα να μην θεωρείται δεδομένο στο χώρο του λιανικού εμπορίου και την επόμενη μέρα να μην θυμίζει τίποτα από την προηγούμενη, επιλέξαμε να παρουσιάσουμε τα τρία επικρατέστερα brands στην κατηγορία χαρτομάντηλα, Elite- Fay- Kleenex, με τους brand managers να μοιράζονται στο IN Business όχι μόνο την ιστορία των προϊόντων, αλλά και τους λόγους που επικράτησαν έναντι άλλων ανταγωνιστών.

 

ELITE

Τα χαρτικά προϊόντα Elite δημιουργήθηκαν από την εταιρεία Harco Trading, με ιδρυτή τον Χάρη Κωνσταντινίδη, στις αρχές της δεκαετίας του 1990. H εταιρεία προσφέρει πλήρη γκάμα προϊόντων στις κατηγορίες των χαρτομάντηλων προσώπου, χαρτοπετσετών, χαρτιού τουαλέτας και ρολού κουζίνας, φροντίζοντας να δίδει λύσεις για κάθε περίσταση σε κάθε χώρο. Τα είδη της διατίθενται σε ποικίλες συσκευασίες με ζωηρά, συνήθως, χρώματα, που τα κάνουν να ξεχωρίζουν στο ράφι, δίνοντας μια ευχάριστη αίσθηση στον καταναλωτή. 

Σημεία - σταθμοί 
Το 2010, με τη δημιουργία του νέου λογοτύπου Elite, δόθηκε ανανεωμένη ταυτότητα στα προϊόντα του brand, αυξάνοντας έτσι την αναγνωρισιμότητά του. Παράλληλα, το 2010 λανσαρίστηκαν νέες, μοντέρνες, πιο πρακτικές και ανακυκλώσιμες συσκευασίες, κάνοντας τη μάρκα περισσότερο αγαπητή στο κυπριακό κοινό και πιο φιλική στο περιβάλλον.  

Φιλοσοφία 
Φιλοσοφία της Elite είναι να προσφέρει στους καταναλωτές ποιοτικά προϊόντα, συνδυάζοντας έξυπνες και πρακτικές συσκευασίες σε ανταγωνιστικές τιμές. «Απώτερος σκοπός είναι να απολαμβάνουν οι Κύπριοι την ποιότητα Elite οποιαδήποτε στιγμή», σημείωσε η διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ της εταιρείας, Μαρία Κωνσταντινίδου.

Καινοτομία
Στόχος είναι η διαφοροποίηση των προϊόντων στα ράφια από τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού. Για παράδειγμα, στην κατηγορία των χαρτοπετσετών υπάρχουν επιλογές από χρωματική παλέτα περισσότερων από πέντε έντονων χρωμάτων, τα οποία στολίζουν το τραπέζι, αναδεικνύοντας τον χώρο του καταναλωτή. 

Σημεία πώλησης 
Το δίκτυο διανομής των προϊόντων έχει αναλάβει από το 2008 η εταιρεία Εύρηκα Κύπρου και διατίθενται σε περισσότερα από 350 σημεία παγκυπρίως. 

Προώθηση
Ανάλογα με τον εκάστοτε στόχο, που πρέπει να επιτευχθεί, επιλέγεται και ο τρόπος προώθησης των προϊόντων. Γίνεται συνδυασμός ενεργειών above και below the line και πραγματοποιούνται in-store promotions.

Προκλήσεις 
Οι ανάγκες της αγοράς αποτελούν για την εταιρεία μια καθημερινή πρόκληση, καθώς στοχεύει να ανταποκρίνεται πάντοτε σ’ αυτές με νέες λύσεις: «Τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές έχουν δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στα προϊόντα Elite, γεγονός που μας δίνει την ώθηση και τα κίνητρα για να τους προσφέρουμε ακόμα περισσότερα». 

Ανταγωνισμός
Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των χαρτικών προϊόντων είναι έντονος, αλλά παράλληλα και υγιής, και στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την κ. Κωνσταντινίδου, η εταιρεία Harco Trading τον αντιμετωπίζει ως πρόκληση για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη.


FAY

Το brand, Fay, αφορά στην κυριότερη γκάμα προϊόντων υγιεινής της εταιρείας Nikyr Products, η οποία περιλαμβάνει χαρτί τουαλέτας, χαρτομάντηλα προσώπου, χαρτοπετσέτες, χαρτί κουζίνας, αλουμινόχαρτο, μεμβράνη τροφίμων, σακούλες σκυβάλων, καθαριστικά υγρά και άλλα προϊόντα καθημερινής προσωπικής υγιεινής.                                

Παράγεται από πρώτη ύλη, 100% λευκασμένο, χωρίς χλώριο, πρώτης ποιότητας χαρτομάζα από ελεγχόμενες φυτείες παραγωγής (FSC), πάντα με τις προδιαγραφές των πιστοποιητικών ποιότητας και υγιεινής - ασφάλειας των τροφίμων.                            
Το brand Fay ήταν εδραιωμένο στο Λονδίνο από τη δεκαετία του 1970 και η εταιρεία Nikyr Products διατηρούσε το δικαίωμα παραγωγής και διανομής των προϊόντων του στην Κύπρο. Το 1983, η εταιρεία Fay International London πώλησε εξ ολοκλήρου τα δικαιώματα στο συνεργάτη κάθε χώρας, με τον οποίο είχε συμφωνία για παραγωγή των προϊόντων της. Από τότε η Nikyr Products συνεχίζει και αναπτύσσει το brand Fay στην Κύπρο.

Στην αγορά     
Το brand συστήθηκε στην αγορά με τα χαρτομάντηλα προσώπου. Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας στον τομέα της μεταποίησης χαρτιού, όμως, τα είδη της Fay άρχισαν σταδιακά να εξελίσσονται και σε άλλες κατηγορίες, όπως, ρολά τουαλέτας, χαρτοπετσέτες και χαρτί κουζίνας. Η εταιρεία, επίσης, παράγει και προϊόντα άλλων                                 εμπορικών επωνυμιών (private label). 

Καινοτομία 
Η συνεχής αναβάθμιση της τεχνολογίας των μεταποιητικών μηχανών, καθώς και η αυτοματοποίηση των συσκευαστικών μηχανών, δίνει τη δυνατότητα στα προϊόντα να εξελίσσονται. Σημαντικό στοιχείο είναι οι εναλλακτικές λύσεις στους χρωματισμούς και τις συσκευασίες, καθώς και η δυνατότητα παραγωγής micro embossing, point to point embossing και logo printing στα προϊόντα. «Η Nikyr Products έχει τη δυνατότητα να παράγει από πρώτη ύλη χαρτιού πιστοποιημένη με το πρότυπο FSC, που εξασφαλίζει το σύστημα ιχνηλασιμότητας της παγκόσμιας ξυλείας», σημείωσε ο purchasing control manager της εταιρείας, Αντρέας Επαμεινώνδας.

Target audience
«Καταναλωτές ανεξαρτήτου ηλικίας χρησιμοποιούν προϊόντα υγιεινής καθημερινά. Χωρίζονται, όμως, σε διάφορες ομάδες, όπως για παράδειγμα, τους παραδοσιακούς που δεν είναι υπέρ των συνεχών αλλαγών στα προϊόντα που αγοράζουν. Άλλες ομάδες αφορούν σε κατηγορίες πελατών που συνεχώς θέλουν είδη που εξελίσσονται, ανάλογα με τις προσωπικές και επαγγελματικές τους ανάγκες», επεσήμανε.

Σημεία πώλησης
Η Nikyr Products, με ιδιόκτητες αποθήκες και γραφεία σε Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσό και ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου, αλλά και με ομάδες - κανάλια πωλήσεων σε όλες τις πόλεις, διανέμει τα προϊόντα Fay στο σύνολο των υπεραγορών του τόπου. Επίσης, μεγάλο ποσοστό πωλήσεων αφορά στην κατηγορία horeca, που επικεντρώνεται σε ξενοδοχειακές μονάδες, εστιατόρια και καφετερίες. Επιπρόσθετα, εξάγει σε σε γειτονικές χώρες. 

Προκλήσεις
Το σύστημα αξιολόγησης και επιλογής προμηθευτών, πρώτων υλών και τελικού προϊόντος είναι η πιο σημαντική πρόκληση για την εταιρεία: «Αυτό οφείλεται στο ότι τα Fay έχουν άμεση επαφή με την προσωπική υγιεινή. Αναγνωρίζουμε ότι ο ποιοτικός έλεγχος πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρό επαγγελματισμό. Αμετάβατος στόχος για το παρόν και το μέλλον είναι να διατηρηθεί η ποιότητα, παρά την οικονομική κρίση στον τομέα της μεταποίησης». 


KLEENEX

Η Kleenex είναι ανάμεσα στις πιο γνωστές και αναγνωρίσιμες μάρκες, συνώνυμη της κατηγορίας της. Λάνσαρε το χαρτομάντηλο προσώπου το 1924 στην Αμερική, που ήταν ένα επαναστατικό, για την εποχή, προϊόν. Αρχικά το χρησιμοποίησαν διάσημες προσωπικότητες του κινηματογράφου για ντεμακιγιάζ και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κατέκτησε την αγορά 150 χωρών. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1929, η εταιρεία έβαλε στα ράφια τα χρωματιστά χαρτομάντηλα και το 1932 τα πρώτα τσέπης.

Στην Κύπρο
Στην Κύπρο η μάρκα λανσαρίστηκε τη δεκαετία του 1950 από την εταιρεία C.A.Papaellinas, «ανοίγοντας κι εδώ την κατηγορία του χαρτομάντηλου», ανέφερε η brand manager των Kleenex, Άντρεα Χαραλάμπους. Και πρόσθεσε:  
«Με την πάροδο του χρόνου κατάφερε να γίνει και στη χώρα μας συνώνυμο της κατηγορίας της, διατηρώντας ηγετική θέση στην αγορά. Μάλιστα, το 1973 ξεκίνησε η παραγωγή των Kleenex στην Κύπρο κάτω από τις αυστηρές προδιαγραφές της Kimberly Clark».

Η ανάπτυξη της μάρκας στην κυπριακή αγορά συνεχίζεται, αφού επεκτείνεται και σε άλλες κατηγορίες, όπως στο χαρτί υγείας που με τις μάρκες Kleenex Premium και Kleenex Scottonelle κατέχει, επίσης, ηγετική θέση. Επίσης, δραστηριοποιείται στο χαρτί κουζίνας και στις χαρτοπετσέτες. «Συνεχώς εμπλουτίζουμε την γκάμα μας, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες του καταναλωτή και της οικογένειας».

Καινοτομίες
Η κ. Χαραλάμπους σημείωσε πως με συνεχή παρακολούθηση της αγοράς, μελέτη του ανταγωνισμού και των διαφόρων τάσεων η εταιρεία καταφέρνει να είναι παρούσα και να καινοτομεί: «Με ευρύ δίκτυο διανομής, δυναμική παρουσία στα καταστήματα, προσφορές, αλλά και σε συνδυασμό με τηλεοπτική διαφήμιση των καινοτομιών και παρουσία στα social media, η Kleenex συνεχίζει να είναι πρώτη στο μυαλό και τις προτιμήσεις του καταναλωτή στην κατηγορία της».

Στόχοι
Στόχος της εταιρείας είναι η ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή και γι’ αυτό υπάρχει ευρεία επιλογή προϊόντων και συσκευασιών, όπως, χαρτομάντηλα για το σπίτι, το γραφείο, το κρυολόγημα, την τσάντα, το αυτοκίνητο και την τσέπη. 

Φιλοσοφία
Φιλοσοφία της Kleenex είναι η προσφορά επιλογών που να ξεχωρίζουν για την ποιότητα, την ανθεκτικότητα και την απαλότητά τους. 

Δειτε Επισης

Τα δύο νέα συναρπαστικά αυτοκίνητα που αποκάλυψε ο Όμιλος Πηλακούτα-Σχεδιασμένα για οδηγική απόλαυση
Ocean Basket: Γιορτάζουν 16 χρόνια δυναμικής παρουσίας-Συνεργασία με το ίδρυμα Always Ioanna Skordi
Υπεύθυνη ηλεκτροκίνηση σε ένα ανυψωμένο πακέτο SUV-Tο Kia EV3 είναι έτοιμο για την Ευρώπη
Η χριστουγεννιάτικη ταινία της Lidl και το ερώτημα που θέτει η φετινή καμπάνια(video)
Η FASTAQ λανσάρει μια καινοτόμο πλατφόρμα ανταλλαγής ακινήτων στην Κύπρο
Στην Κύπρο με ανανεωμένο στυλ και κορυφαίες επιδόσεις η νέα Ford Mustang-Τα 60 χρόνια ιστορίας
Volkswagen: Αναθεώρησε τις προοπτικές της για το 2024-Πιο αδύναμη απόδοση από την αναμενόμενη
Θρίαμβος της Hyundai στο ράλι «Ακρόπολις» 2024-Και στις τρεις θέσεις του βάθρου των νικητών
Νέα παγωτά PAPAFiLiPOU Protein: Μαζί σου και στην προπόνηση
Η Maserati στο Goodwood Festival of Speed 2024 με δύο ειδικές εκδόσεις