Powered by

Ελεύθερη διακίνηση αερίου Ελλάδας με Βουλγαρία

Σε ουσιαστική συμφωνία για το περιεχόμενο της Συμφωνίας Διασυνδεδεμένου Συστήματος (Interconnection Agreement) μεταξύ του ΔΕΣΦΑ και του Διαχειριστή του Συστήματος Φυσικού Αερίου της Βουλγαρίας, κατέληξαν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι πολύωρες συναντήσεις στη Σόφια την Τρίτη 7 Ιουνίου.

 

Αυτό σημαίνει ότι θα «ανοίξουν» τα σύνορα και θα μπορεί να γίνεται απρόσκοπτα από ιδιώτες εισαγωγή αερίου στη χώρα μας ή εξαγωγή αερίου στην Βουλγαρία. Η προοπτική «ιδιωτικών» εισαγωγών φυσικού αερίου, έστω και μικρών ποσοτήτων αρχικά, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει θετικά τόσο για τη βιομηχανία, όσο και για την προμήθεια φυσικού αερίου προς μικρούς (οικιακούς, επαγγελματικούς) καταναλωτές και κυρίως για τη διαμόρφωση συνθηκών ανταγωνισμού προς όφελος του τελικού καταναλωτή.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το News247, κατά τη συνάντηση στη Σόφια συμφωνήθηκαν  τα βασικά σημεία του Agreement και μένει να υπάρξει η τελική απάντηση των Ρώσων της Gazprom που θα ενημερώσουν σχετικά τα ανώτατα κλιμάκια της εταιρείας στη Μόσχα και θα απαντήσουν μέχρι την Παρασκευή.

Εάν πράγματι υπάρξει και το οριστικό Ο.Κ. από τους Ρώσους, αναμένεται να οριστεί το χρονοδιάγραμμα των εξελίξεων και ένα συγκεκριμένο ραντεβού για την υπογραφή του Interconnection Agreement, πιθανότατα μέσα στις επόμενες εβδομάδες του Ιουνίου.

Θα πρέπει να μεσολαβήσει η υπογραφή νέου πρωτοκόλλου ανάμεσα στη Gazprom και τη Βουλγαρική Bulgargaz, όπως και το αντίστοιχο πρωτόκολλο ανάμεσα στη Gazprom και τη ΔΕΠΑ. Και τούτο διότι τόσο η Ελληνική όσο και η Βουλγαρική εταιρεία έχουν σήμερα συμβόλαια με την Gazprom που δεσμεύουν ολόκληρη τη χωρητικότητα του αγωγού, πράγμα που θα αλλάξει, καθώς θα δοθεί η δυνατότητα και σε άλλες εταιρείες να εμπορεύονται φυσικό αέριο που θα μεταφέρεται μέσω της συγκεκριμένης διασύνδεσης.

Στην πραγματικότητα, με βάση το θετικό σενάριο που είναι το πιθανότερο, από την 1η Ιουλίου θα απελευθερωθεί χωρητικότητα στην υφιστάμενη διασύνδεση Ελλάδας – Βουλγαρίας και οι δύο εθνικοί διαχειριστές, ο ΔΕΣΦΑ και ο Βουλγαρικός BULGARTRANSGAZ, θα πρέπει να βγάλουν προσκλήσεις που να καλούν τους ενδιαφερόμενους να δεσμεύσουν χωρητικότητα στον αγωγό.

Ας σημειωθεί ότι από Ελληνικής πλευράς έχουν ήδη υλοποιηθεί όλα τα έργα που επιτρέπουν φυσική αντίστροφη ροή αερίου από το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) προς τη Βουλγαρία μέσω του υφιστάμενου σημείου διασύνδεσης στο Σιδηρόκαστρο. Παράλληλα το ελληνικό ρυθμιστικό πλαίσιο παρέχει τη δυνατότητα εμπορικής (εικονικής) αντίστροφης ροής προς τη Βουλγαρία.

Υπενθυμίζεται ότι τις τελευταίες ημέρες είδε το φως της δημοσιότητας -χωρίς να διαψευσθεί- η είδηση για εισαγωγές σε ημερήσια βάση εκ μέρους της ελληνικής εταιρεία Μ+Μ, ποσοτήτων φυσικού αερίου μέσω Σιδηροκάστρου, τις οποίες έχει εξαγοράσει από μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία.

ΠΗΓΗ: news247.gr

Δειτε Επισης

Λιγότεροι φόροι, μέσος μισθός στα €1.500 έως τέλος τετραετίας υποσχέθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Fitch: Επιβεβαίωσε το ελληνικό αξιόχρεο σε ΒΒΒ- με σταθερές προοπτικές-Οι βασικοί παράγοντες της αξιολόγησης
UBS: Πού βάζει τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα
Amazon: Ποιοι Έλληνες βρίσκονται πίσω από το mega deal της αμερικανικής εταιρείας στην Ελλάδα
Δυναμικά στον τομέα ΑΠΕ της Ελλάδας με επένδυση σε τρία νέα αιολικά πάρκα μεγάλης κλίμακας η Amazon
Στις αγορές με επανέκδοση δεκαετούς ομολόγου το ελληνικό δημόσιο-Στόχος η άντληση €250 εκ.
Πρόωρη αποπληρωμή δανείων και το 2025 προγραμματίζει η Ελλάδα-Ποιος ο στόχος
Κομισιόν: Η Ελλάδα μηδενίζει το δημοσιονομικό έλλειμμα το 2024-2025
Mε βλέψεις στο εξωτερικό οι ελληνικές τράπεζες-Μειώνονται οι στόχοι των MREL
Πόσο κοστίζει τώρα ένα διαμέρισμα στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις-Στις φθηνότερες αγορές η Αθήνα